Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Flere som skal ned 30 kg?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-11, 13:23   #51
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Forresten leste jeg om to sykepleierstudenter som hadde testet ut å gnikke seg med hampvott på det ene låret hver dag i en periode. Etter en bestemt tid hadde det ene låret blitt opptil flere cm smalere enn det andre. Finner ikke dette igjen på nett, men det er etterhvert noen år siden jeg leste det. Det må jo også funke på magen!!!!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:43   #52
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Jeg skal prøve. Har ikke så høye forhåpninger til at magen skal bli fin igjen. Etter to svangerskap er den veldig stygg, med dype strekkmerker over hele.... Nå som den minker litt, får jeg rynker lodrett!! Men hvem vet, kanskje jeg blir positivt overrasket, har ikke slanket meg på denne måten før - og heller ikke gått ned noe særlig etter kiloene ble min følgesvenn (fiende)

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:33   #53
ned35
Juniormedlem
 
ned35 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 33
ned35 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

jeg har kun ett svangerskap, men la på meg etter det og har noen strekk merker, håper jeg får fin mage ,at det ikke blir hengende :O får prøve den hampvotten !

__________________




Dette skal jeg klare
ned35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 20:53   #54
Jill
Juniormedlem
 
Jill sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 22
Jill er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei
Jeg vil også veldig gjerne være med!
Har forsøkt lavkarbo fler ganger men alltid kommet til et punkt hvor jeg har "klikket".... Og det har som oftest skjedd når jeg var følelsesmessig nede.
MEN, nå vil jeg så veldig gjerne bli kvitt disse .... 30 kiloene.
Begynte på ny giv for bare 2 dager siden, men med hjelp av dere andre så kan jeg se for meg at jeg endelig kan komme inn i mine lekre klær igjen.....
Nå har jeg ikke lest absolutt alle innleggene her, men jeg er nysgjerrig på hva dere spiser?
Er det mulig å presentere en dagsmeny?

Får ikke lastet opp bilde på profilen??? Noen som vet? Sier bare at upload failed.


Sist redigert av Jill : 09-02-11 kl 20:56. Årsak: skrivefeil
Jill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lchf Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 20:56   #55
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Jill, jeg vil anbefale deg å lese tråder og innlegg under oppskrifter

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:42   #56
Aggzy
Juniormedlem
 
Aggzy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Aggzy er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Pssst.. Er det plass til en til her inne? Jeg skal også ned ca 30 kg, 33 for å være pinlig nøyaktig. Og veien kommer til å bli lang, siden jeg IKKE legger opp til noen quick-fix og heller satser på livsstilsendring som skal vare i resten av mitt liv. Jeg meldte meg inn her for å lære mer om et sunt kosthold, og kommer nok til å stille en del spørsmål til de som gidder å svare. He, he. Blir i alle fall veldig glad om jeg får slenge meg med i gjengen.

__________________


Aggzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Drømmen er 70... Uansett framgangsmåte. Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:47   #57
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Sleng deg på

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:02   #58
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei, og velkommen ja! :-)
Angående strekkmerker, så er jeg litt bekymret for om hvor mye de kommer til å vises når jeg er ferdigslanket. Jeg har ikke vært gravid, men rett og slett gått mye opp i vekt over relativt kort periode (så litt ned, så litt opp, ja dere skjønner tegninga). Og puppene er verst, for i løpet av 2 år gikk puppene fra å være størrelse B til å bli størrelse D om egentlig ikke enda større. Så jeg er litt redd for at de skal bli veldig skrukkete :-O men men, vil jo heller ha det enn store bilringer, så det er vel bare en kompromissak.
I dag viste vekta 90,3 kg, så jeg håper den kryper seg enda nærmere 90,0 kg til fredag!!
Ha en god kveld dere!!! Synes det er fint at vi er så mange her, slik at tråden ikke dør ut, og at vi kan motivere hverandre!!! Stå på allesammen!

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:51   #59
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Jeg lurer sånn på dette med soyamelk, blir ikke helt klok på den. Caffe latte er livet, og med usukret soyamelk så bør det gå...men er det gæernt?
Det blir ihvertfall mange ekstra kalorier, men sett i sammenheng med livsglede kanskje verdt det?
...hmm
kosthold er egg, bacon, kjøtt, ost, rømme og fløte.
enkelt og greit..
Begynner vel med litt grønnsaker nå.
Trodde man skulle unngå det i starten, men litt for lenge siden jeg leste boken.
Ny her inne og det tar litt tid å få lest alt som står fra før, så lettere å spørre selv
Deigmage var ganske kjent gitt, strekkmerker og...
sukk, sukk, sukk

Men ved godt mot og positiv innstilling...heeerlig!!

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:52   #60
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

kjøtt og kylling, vel å merke..)

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:59   #61
teddemann
Juniormedlem
 
teddemann sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 53
Innlegg: 27
teddemann er på en erverdig vei
Smile

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Heisann alle sammen! jeg skal ned 40 kg og slenger meg på denne gruppa,og siden jeg er helt fersk her på forumet så leser jeg mye inne her om de forskjellige tema samt problemer og erfaringer som dere andre har erfart som igjen er veldig interessant samt at dette er ting man kjenner seg selv igjen på.Det fine er at det er veldig motiverende å være samlet på et sånt forum da man kjenner seg aldri helt alene om våre problemer selv om vekta ikke flytter seg så mye i perioder.
Jeg begynte på egenkomponert lavkarbo med max 20 karber pr.dag den 31 januar og veier meg annenhver dag.
Mitt utgangspunkt var 120,6 kg(178 h)som jeg veide den 31 januar og den 09.februar veide jeg 116,6.
Jeg har første delmål på 108 kg til 1 april så da får vi bare se hvordan dette går.
Jeg trener jevnlig med gåturer på ca 75 min 4 til 5 ganger pr uke,og dette er noe jeg gjør jevnlig fra før av, men på vår blir disse byttet ut med fjellturer på ca 45 min frem til snøen setter en stopper på disse.Problemet har vært for mye snacks og øl ,og brus drikker jeg nesten ikke da jeg ikke liker det så veldig ,og siden vi har et fantastisk godt og kaldt vann her i springen er vann klart 1 valget mitt.
Ja da er det bare å vente til i morgen.så får jeg se hva vekta viser.
Hei og hå

teddemann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:12   #62
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei og velkommen

Du er jo godt i gang da Er så kjekt når nåla går nedover, gir eit ekstra kick Lykke til nedover i vekt og lykke til med veging i morgon. Har vegedag eg og, så er veldig spent.

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:33   #63
Silje84
Juniormedlem
 
Silje84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Ski
Innlegg: 12
Silje84 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Plass til meg her og?
Har også over 30 kilo å ta av, 32 for å være nøyaktig...

__________________


Silje84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:39   #64
Jill
Juniormedlem
 
Jill sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 22
Jill er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Avokado. Supert at du tok initiativet til denne tråden. Føler på meg at det er en god ting for alle oss her inne


Sist redigert av Jill : 10-02-11 kl 22:18. Årsak: skrivefeil
Jill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lchf Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 17:05   #65
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hørtes godt ut.. Jeg hadde lavkarboskive med kokt egg(bare eggeplommen, da jeg egentlig ikke tåler eggehvite, men det er vel likesågreit...), gjestekaviar, majones og fårepølse. Det var godt det! Endelig komt inn i ketose igjen også, i dag faktisk. Da ble jeg litt mer motivert! Kjedelig å tro at en er i ketose og vet at du har spist rett, men stixen ikke skifter farge...! Og ja, jeg vet at jeg kan ha vært i ketose fordiom og blablabla.

Så nå kjenner jeg at det er på tide med neste måltid snart. Hmm.. Noen gode forslag?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:12   #66
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei

Slenger med på denne gruppa, utgangspunktet mitt var 141 kg 1 januar veier nå 127 kg (5 februar). Jeg skal ned til 95 kg i løpet av året, dvs en vektreduksjon på 32 kg. Har satt et delmål på 120 kg til påske.

__________________


swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:34   #67
Veslemøy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
Veslemøy er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei!

Jeg er nye her på forumet og vil gjerne være med dere her på 30+.

Jeg veier i dag 105kg og vil gjerne ned til 75, selv om det er så langt frem i tiden at jeg vil først og fremst konsentrere meg om å komme ned på 95kg.
For å sette seg noe å strekke mot, tenker jeg to-sifret til påske

Min største utfordring er sjokolade. Jeg er en kjempesjokoman og sliter veeeeeldig med søtsuget. Noen tips mot det?
Ellers må jeg si at jeg syns det er vanskelig å få variert kost, går mest i kjøtt/kylling, grønnsaker og fløte til middag.Frokost 2 knekkebrød med smøreost og gjerne biola med frosne jordbær til kvelds. Lunsj på jobben; 2-3 knekkebrød med ost eller makrell, evt salat. Er dette totalt feil??

Gleder meg til å dele erfaringer med dere alle

Veslemøy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:39   #68
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei Veslemøy!

Ligger flere gode oppskrifter her hos Gerd

http://forum.lavkarbo.no/album.php?u=3041

Viktig å ikke gå matlei

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 19:42   #69
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei! Jeg skal også ned over 30 kilo! Veier 125 nå, har tatt av 5 kilo på en mnd. Første mål er 95 (tosifret! ) Men vil ned til 75 på sikt om kroppen er med på det. Har slitt med å ta av vekt pga insulinresistent så håper min nye kost skal gjøre susen! Lykke til folkens!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:01   #70
Gorine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: D blie Sørland
Innlegg: 3
Gorine er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei hei
Jeg ville bare komme med en halvårsrapport herfra. Å på dette halve året på ketolyse har jeg minket over 30 kilo. Det er morro med tanke på at jeg ikke har forsaket en ting. Har nytt alkohol ,men vært bevisst ang alt dette andre. Så er spent på å se hva som skjer videre herfra. Alt er bedre enn ingenting,så lykke til

Gorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:40   #71
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Synes det er kjekt å se mange mer eller mindre nye medlemmer her inne på gruppen vår.

Lykke til til dere som begynner nå eller nettopp har begynt, dere går en spennende tid i møte fremover!

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:58   #72
Spich
Medlem
 
Spich sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 93
Spich er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Jeg skal også ned mye, sånn ca. 40 kg. Husker jeg var veldig fornøyd når jeg veide 70 kg (er 1.75 høy), så målet er å komme meg ned dit. Har satt som første delmål å være på tosifret til påske, men vet ikke om det går... Uansett så er det et mål å strekke seg mot!

__________________
Trening i februar: 260/1000
Spich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:35   #73
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Så flott at det er mange her!
Veldig motiverende med de som allerede har gått ned en del- for oss som kommer etter. Er så fornøyd med dette kostholdet, jeg kjenner mer og mer at dette er bra for kroppen. Har jo brukt noen år på å få på meg denne vekta, så beregner litt tid på å få den av, så kanskje huden henger med, d v s trekker seg sammen

Sukkersuget blir borte etter hvert som man går av karbo, er min erfaring så langt.

Og du som spurte om soyamelk i kaffen, hvorfor ikke bruke kremfløte, mass godt fett.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:47   #74
Aggzy
Juniormedlem
 
Aggzy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Aggzy er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Tusen takk! Ja, veldig kjekt å være mange for motivasjonen og inspirasjonens del. Er klar som et egg til å begynne både med trening og endret kosthold. Har forsåvidt endret kosthold i den forstand at snop, brus og sjokolade er kuttet ut. (Bare DET er en enorm forandring hos meg!) Driver og leser Hexebergs bok nå for å lære mer. Skal noe gjennomføres her i huset, må jeg vite nøyaktig hva det går ut på. Og lesningen så langt er MYE mer interessant enn jeg hadde våget å håpe på! Det vi hadde av ernæringslære og fysiologi på sykepleien var jo av den "gode gamle" lærdom. Mens Hexeberg gir meg svar, de logiske svarene, som jeg har savnet hele tiden. Nå skal jeg fokusere litt på å spise som en bjørn; jeger og sanker. Men jeg vet at største problemet mitt vil være å få i meg nok fett... Hater smør, lett/helmelk, fløte osv... Så det kan bli en interessant utfordring. Gratulerer til dere som allerede har gått ned mye, og lykke til videre til dere som begynner eller holder på. Sammen når vi målene våre!

__________________


Aggzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Drømmen er 70... Uansett framgangsmåte. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:30   #75
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei allesammen og god fredagskveld! God å høre at det går bra med dere!! :-)
Jeg greide å forsove meg i morrest, så jeg skal veie meg i morgen tidlig i stedet. Men jeg kjenner det presset at jeg kommer til å bli veldig frustrert om jeg ikke har gått ned noe. Synes startsfasen er så avgjørende i forhold til om man får en god start, eller en treg start..og dermed mest sannsynlig ikke noe fortsettelse. Men jeg skal greie dette. Jeg vil at bunaden min skal være for stor i år (den ble nemlig sydd ut for andre gang i fjor) Jeg håper virkelig at vekten viser en forskjell. Jeg synes jeg spiser sunn mat, og forventer derfor et resultat, slik er det bare. Nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til å gå på vekta i morgen, men om jeg ikke gjør det, går det plutselig to måneder så veier jeg 5 kg mer. Jeg skal greie dette!
Håper dere har litt mer solid motivasjon enn meg. Takk for at dere hører på meg (rettere sagt leser).
Fortsatt god kveld allesammen!

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere i 20-årene som skal ned 15 kg? Elanessë Spørsmål og svar 47 13-02-11 23:16
Flere som skal ned ca 15-18 kg, og vil "følge" meg på veien? Fofa Generell diskusjon 29 02-12-10 10:55
Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? marjusen Ketolysekuren 15 08-09-10 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no