Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-12, 11:33   #1
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

I går spiste vi på byens beste restaurant, og etter fantastisk forrett og hovedrett, falt det seg veldig naturlig å prøve desserten. *sukk*

Den bestod av sjokoladefondant, hjemmelaget is, og litt frukt. Hadde også tre sjokoladetrøfler til kaffien. Godt fornøyd og blottet for dårlig samvittighet, legger jeg meg omsider - og våkner brått 3,5 time etter at siste bit ble inntatt.
- GLOHEIT, kaldsvette, kraftig ubehag i området undre ribbeina, kvalme, romling og trykk i magen. Så tømmer kroppen seg fra begge åpninger, jevnt fordelt over den neste timen. *vrææææææl* !!!!!!

I dag romler magen fremdeles, og har ubehag under ribbeina, pluss hodepine. Må nevne at resten av måltidet var uten karbo, og ingen alkohol.

Helt seriøst; går det ann å reagere så kraftig på en utskeielse ??!

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:34   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Oh yes - been there done that

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 17:55   #3
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 18:41   #4
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

x10

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 18:46   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Fullt mulig ja, noen ganger går det bra, og vann i kroppen er eneste fysiske ubehag jeg får, andre ganger magesmerter, løs mage, hjerte som hamrer som hardt at det dunker i ørene, hodepine,kvalme.. Og tro det eller ei, jeg går i fella støtt og stadig*flau*

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 20:13   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Synes det høres ut som en matforgiftning jeg da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 20:46   #7
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Dette synes jeg høres veldig dramatisk ut til bare å skyldes karbene... Hva spiste du? Kan det være en matforgiftning?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:17   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Siden du kastet opp, og ikke "bare" hadde magesmerter, ville jeg holdt en knapp på matforgiftning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:26   #9
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Leste fra mobilen, så ikke det om spyinga, men om jeg hiver i meg høy karb mat blir jeg slått ut i 1 uke etterpå, kvalm som fy og vondt i magen. Så når folk spør hvorfor jeg ikke spiser sånn og sånn nå så sier jeg som sant er, at jeg får vondt i magen av det

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:56   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Synes det høres ut som en matforgiftning jeg da.

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Dette synes jeg høres veldig dramatisk ut til bare å skyldes karbene... Hva spiste du? Kan det være en matforgiftning?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden du kastet opp, og ikke "bare" hadde magesmerter, ville jeg holdt en knapp på matforgiftning.

Så enig, så enig!

går nok an å reagere så pass på karbene også, men da kommer det mye fortere! Dette passer bedre inni matforgiftnings- kategorien, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 23:34   #11
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Matforgiftning, altså ?
Litt usikker på den.
Jeg har hatt matforgiftning to ganger i utlandet, og begge gangene fikk jeg voldsomme magesmerter og en avsindig diare. De timene det varte var helt grusomme.

I natt hadde jeg ikke store smerter noe sted, bare ubehag i området hvor ribbeina slutter, masse luft, og påtagende kvalme. Og når kroppen hadde tømt seg, var det bare ubehaget i magen som var igjen. Kjenner det henger i enda. Men for all del, matforgiftning kommer i forskjellig grad, så det er jo ikke umulig.
Men uansett hva det har vært; jeg holder meg på den smale lavkarbosti fra nå av, sånn i alle tilfeller.....

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 23:48   #12
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Dette synes jeg høres veldig dramatisk ut til bare å skyldes karbene... Hva spiste du? Kan det være en matforgiftning?

Spiste helt vanlig mat, i grunnen - 4 forskjellig typer kjøtt, saus, grønnsaker, egg, smør, hjemmelaget softis (hmmm), sjokoladefondant, blant annet...

Etter hva jeg har skjønt, kan man få matforgiftning av det meste ??

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Er ikke lavkarbo noe for meg? Morgenstjerna Fysisk og mental helse 6 23-08-10 12:30
Lavkarbo har ikke noe for seg Cherry Generell ernæringsdebatt 152 15-08-10 22:38
Skal på ferie neste helg, sammen med hele svigerfamilien, restaurantbesøk osv.(hjelp) h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 7 27-08-08 09:27
Restaurantbesøk på ketolyse Safir Ketolysekuren 13 12-11-07 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no