Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nybegynner

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-12, 17:52   #1
hie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 3
hie er på en erverdig vei
Smile

Nybegynner

Hei
Startet igår og har gått ned 1,5 kg til idag. Sikkert vann men gøy. Er 168 høg og 65,5 kg. Har vært en skikkelig karbo elsker og altid spist mye potet, ris og pasta. Lite søtt. Ønsker å gå ned 5 kg, trener lite.

Vil noen vurdere kosten min desse to første dg
Lørdag; Frukost omelett med 3 egg, fløte, bacon, tomat, purre og ost.
Lunch 1 kotelett og 10 paranøtter, Middag; Steinbitfilet bakt med smør, rømme, hvitløk og purre. 2 ss erter. 2 gl rødvin.

Søndag: 1 avokado, 5 paranøtter, 4 cherrytomat og 4 spekeskinkesneier med ekte majones. Lunch/middag: Pizza bakt av 3 egg, 2ss fiberhusk, 2 ss sesamfrø, bakepulver, olje og 2 dl ost. Fyll 200g karbonadedeig, bacon, 5 cherrytomat, litt jalapenos, 5 oliven og 1 rødløk. Masse ost på toppen.

Kjekt med kommentar på dette og veldig kjekt med et slikt forum.
Ser fo meg å være raus med fettkilder og få litt protein gjeom hvert måltid og litt karb fra ulike grønnsaker.

hie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 18:29   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner

Jeg tenker det at du bør ikke forvente deg mye vektnedgang på lavkarbo uten at du tyner ned kaloriene - fordi du ligger innenfor normal BMI. Noe kan du selvfølgelig gå ned, men jeg anbefaler at du tar fram målebåndet og gjemmer vekta, da mange går ned i størrelse selv om vekta forblir den samme.

Jeg anbefaler også at du starter opp med noen form for aktivitet. Svært rask gange med heftig musikk på øret vil kunne avhjelpe enormt på å stramme opp (egenerfaring) og krever lite annet enn gode sko. Minst en halv time hver dag er en god start.

Matmessig bør du øke kraftig på med grønnsaker... og ikke minst kutte rødvin om du ønsker og gå ned i vekt Ellers anbefaler jeg at du setter et langtidsperspektiv på dette, og jobber for å bli komfortabel med kostholdet først. Etter en måned eller to - uten at du har blitt smalere (kjennes på buksene), kan du gå gjennom kostholdet ditt mer i detalj og se om du kan gjøre endringer.

Tenk HELSE først - deretter finpussen. Trening er nok alfa og omega når du er innenfor normal-BMI dessverre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 19:14   #3
hie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 3
hie er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tenker det at du bør ikke forvente deg mye vektnedgang på lavkarbo uten at du tyner ned kaloriene - fordi du ligger innenfor normal BMI. Noe kan du selvfølgelig gå ned, men jeg anbefaler at du tar fram målebåndet og gjemmer vekta, da mange går ned i størrelse selv om vekta forblir den samme.

Jeg anbefaler også at du starter opp med noen form for aktivitet. Svært rask gange med heftig musikk på øret vil kunne avhjelpe enormt på å stramme opp (egenerfaring) og krever lite annet enn gode sko. Minst en halv time hver dag er en god start.

Matmessig bør du øke kraftig på med grønnsaker... og ikke minst kutte rødvin om du ønsker og gå ned i vekt Ellers anbefaler jeg at du setter et langtidsperspektiv på dette, og jobber for å bli komfortabel med kostholdet først. Etter en måned eller to - uten at du har blitt smalere (kjennes på buksene), kan du gå gjennom kostholdet ditt mer i detalj og se om du kan gjøre endringer.

Tenk HELSE først - deretter finpussen. Trening er nok alfa og omega når du er innenfor normal-BMI dessverre

Takk for svar. Eg bør absolutt komme igang med litt bevegelse. Har klart å trene de åra eg har vært hjemme med barna, men med fyll jobb, 1 time reisevei og to barn så skoter det på overskudd. Håper kosten og våren vil gje meg litt mer guts. Jaburde gjerne auke grønnsaker men er redd for å få i meg for mye karb med det, Ellers så er det rødvin bare enkelte lørdager. Regner med kosten endrer seg etter hvert som jeg blir matlei.

hie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 19:58   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner

Jeg synes det ser ganske fint ut, jeg. Og det er fullt mulig å gå ned fem kg ved å legge om til lavkarbo. Lykke til! Diett.no kan være til hjelp. Om du er redd karbo kan du erstatte erter, vin og fløte med grønnsaker.Salatgrønnsaker inneholder lite, av de kan du spise mye.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 17:03   #5
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nybegynner

Du skal spise mye av lovlige grønnsaker før du bør bli bekymret. Farene er nok heller melkeprodukter, nøtter, frø... Jeg nekter å begrense grønnsaksinntaket for egen del.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 22:10   #6
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner

Hei Hie Ser det er en stund siden du skrev her inne. Hvordan går det nå?

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:10   #7
hie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 3
hie er på en erverdig vei
Smile

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Hei Hie Ser det er en stund siden du skrev her inne. Hvordan går det nå?

Vel no er eg her igjen. Har ikke fulgt kostholdet i sommer og var plutselig oppe i 69 kg. Har nå komt ned i 68,4 og er klar for lavkarbo igjen. Sitter nå og leser meg litt opp igjen og tenker å komme igang i løpet av uka

hie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner aliel Livets lyse side 4 26-07-11 20:35
Nybegynner India Ketolysekuren 8 23-01-11 23:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no