Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Gutten min...

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 10:55   #1
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei

Gutten min...

har lenge vært plaget med magen sin (se denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37297)

Vi har endelig kommet oss til barnelege på sykehuset og fått en 'midlertidig' diagnose: Toddlers diaré Da må jeg glise stort fordi ut fra sykdomshistorien, tidligere blodprøver og kosthold så virker det ikke som han har cøliaki!! Og Toddlers er noe som går over etterhvert, JIPPI!

Her står det om litt om 'sykdommen': Toddlers diaré

Det som jeg synes er litt morsomt er jo at anbefalingene er ganske så LCHF Mer fett, mindre sukker... Jada, ser at det står frukt og brød/frokostblandinger, men så lenge gjør gode valg så kan de være ganske lav GI... Samtidig er det jo litt skremmende at bl.a. sukker/høy karbo kan gjøre sånt med barna våre

Så nå håper jeg dette kan være på å kutte noe av diskusjonen om at 'barn trenger alle næringsstoffer, også karbo, ergo barn bør ikke spise lavkarbo'...

__________________
Jeg er gift og mamma til to små
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:54   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Gutten min...

Så fantastisk å få en diagnose! Bare det hjelper jo.
Og når det i tillegg er en diagnose som gutten "vokser av seg" vha riktig mat, så er jo dette enormt gode nyheter.
Kjekt også at løsningen er tilnærmet LCHF, siden du jo allerede kjenner godt til dette.
Lykke til videre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 13:20   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Gutten min...

Så bra for deg!

Jeg hadde litt mistanke til matintoleranse da gutten min var på samme alder. Fikk undersøkt han for både cøliaki og melkeintoleranse. Mulig det var dette han hadde?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 13:50   #4
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Gutten min...

flott å høre!
vi trenger slike historier. altfor mange av barna våre sliter m helse-plager pga kosthold.
Vi trenger fokus og få gjort noe m dette!
jeg har også historie om kronisk sykt barn som ble frisk med omlegging av kost.
Det går innpå meg å se barn lider pga feil ernæring.
OG DET SER JEG MYE MYE MYE AV! vi har jammen en lang vei å gå i samfunnet vårt

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 14:35   #5
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Gutten min...

Så flott Godt å få svar på ting

Det er rart hvor stor innvirkning kostholdet har på de små. Sønnen min har vært en passiv gutt siden han begynte på skolen, men nå, etter 3 uker på kosthold uten sukker og gluten, har han begynt å rekke opp hånda, lese opp høyt foran de andre barna og delta i timen. Noe han ikke har gjort før Skal holde oss til "riktig" kosthold fremover ja

Er forresten ikke rent lavkarbo kosthold han har, for han får frukt og grønnsaker, men det er "rette" karber. Altså ikke karber i form av sukker og mel Tror de har godt av å få i seg litt karber

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 15:37   #6
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Gutten min...

Går sønnen din på SFO? hvordan går det UTEN sukker? gluten takler de nok..men på skolen til min datter er det syltetøy, kjeks, saft, av og til is, de baker kaker osv... hvordan i all verden skal man holde barnet sitt unna sukker da? for ikke å snakke om 10-12 barnebursdager pr år... + høytider etc...
sukkerpresset blant barn slår alt jeg har vært borti. jantelov, mote, status etc er jo bare "barnematen" i forhold....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 21:05   #7
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Gutten min...

Ja, han går på SFO, så utfodringen er der. Har snakka med de om å få beskjed om når de skal bake, så kan han ha med egen deig til for eksempel.. Han har en liten krukke med eget syltetøy, så kjøpte jeg glutenfrie knekkebrød. Jeg har sagt ifra om dette, så de er klar over det, men gjenstår å se om det blir fulgt opp. Er jo bare 3 uker siden jeg la om..

Jeg hadde min første episode i dag der jeg måtte ringe klasseforstanderen hans. Det var cafe på skolen i dag, og jeg var på foreldremøte i går, der vi diskuterte dette med kostholdet han og hvor stor forandringen er, så fikk jeg ikke noe beskjed om at det skulle være cafe..!! Grrr.. så jeg tok en telefon og ba om beskjed neste gang, så jeg kan forberede noe han kan ta med seg. Det lovte hun å gjøre! Så gjenstår det å se om skolen følger opp..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 21:06   #8
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Gutten min...

Jeg har forresten en oppskrift på vaniljemuffins her inne som jeg har forandra litt på. Kan fryses, gjerne på SFO, til sånne anledinger.

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gutten min på 11 år har forandret personlighet på LK wander Barns kosthold 19 03-09-07 21:07
Clinton - South Beach gutten Nille Nyheter / media 1 07-08-05 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no