Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Lills medisterkaker

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-07, 15:03   #1
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Lills medisterkaker

Så har Lill kokkelert noen timer i dag. Kom frem til knallgode medisterkaker, finnes ikke tørre og henger godt sammen.

1 kilo medister-deig
3 ts salt
3 egg
4-5 dl fløte
1 ts malt muskat
3/4 ts malt ingefær
2 ts pepper

Kjør deigen seig sammen med saltet, spe med egg og 3 dl fløte, ha i krydderet når deigen har blitt glatt, spe med resten av fløten til du syns deigen er passe. Løs, men allikevel fast

Håper de faller i smak. Jeg har hvertfall lyst til så gafle innpå

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:13   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

Disse skal prøves (Bare en eller annen butikk her i oladalen gidder å ta inn medisterdeig.....)
Oppskrift kopiert og lagret

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:17   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Disse skal prøves (Bare en eller annen butikk her i oladalen gidder å ta inn medisterdeig.....)
Oppskrift kopiert og lagret

hva????... ikke medisterdeig på denne tiden? FYYYYYYYYYY!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 23:54   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

Finnes det et snilt mattegeni som kan regne ut næringsinnhold pr 100 g her? og hvis jeg får se stykket også, kanskje jeg lærer det en gang

Mye av fettet var jo igjen i panna... så egentlig vil det uansett bli litt feil

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 17:54   #5
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Lills Medisterkaker

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Finnes det et snilt mattegeni som kan regne ut næringsinnhold pr 100 g her? og hvis jeg får se stykket også, kanskje jeg lærer det en gang

Mye av fettet var jo igjen i panna... så egentlig vil det uansett bli litt feil

Ikke geni, bare Dill

1 kilo medisterdeig = 2060 kcal, 167 g protein, 155 gram fett og 0 karber.
3 egg, veier de 200 gram? Da inneholder de 184kcal, 25,2 g protein, 19,6 g fett + ca 1,8 karber.

4-5 dl fløøde.. vi sier 4,5. Det blir 1629 kcal, 9,45 g protein, 171 g fett og 13,05 karber

Tror ikke at de andre ingrediensene inneholder noe som er bryet verd å regne på.

tilsammen i hele deigen:

3873 kcal
201,65 g protein
345,6 g fett
14,85g KH

Hvor mange kaker fikk du av denne deigen da? Ble de like store? og hvor mye veier hver kake?

Litt vanskelig å regne riktig

Ble så sulten av å spise oppskrift..

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:04   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

Kalorier totalt:226 kcalFett totalt:22 gProteiner totalt:13 gKarbohydrater totalt:1 g

Dette er hva jeg kom til pr 100 g. Da trakk jeg fra litt fett siden jo hvertfall 40 g fett var igjen i panna.

Hva sier du Dill... er ikke kun det asså. Dill er topp Hvordan ser det ut?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:06   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

For hele deigen veier jo 1,5 kilo... så da delte jeg på 1,5 og kom frem til mitt næringsinnhold.

Jeg bruker karboteller matprogram, så der legger jeg inn alt i 100 g.
Foresten er jeg veldig fornøyd med det programmet

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 17:29   #8
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

Disse var knallgode!!!! Kjempegod kryddersmak, rett og slett nydelige!! Tusen takk for oppskriften

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:30   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

Opprinnelig lagt inn av Nena, her.

Disse var knallgode!!!! Kjempegod kryddersmak, rett og slett nydelige!! Tusen takk for oppskriften

Fint du likte dem da! Fikk lyst på sjøl jeg, så det ble middagen her i dag. SÅÅÅÅÅ kjekt det er å ha i fryseren

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:15   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Lills Medisterkaker

Laget disse idag, men med 2 deler medisterdeig og en del kjøttdeig. Da beholdt liksom kakene mer av fettet. Det ble ikke så mye fett i panna. Kjempegode. Det blir frokost, lnsj og middag idag + mange til frys.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:20   #11
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lills Medisterkaker

Kjempeflott!! Da kan jeg lage disse til julemiddagen

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 13:47   #12
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: Lills Medisterkaker

Hei på deg
Har nettopp laget disse utrolig gode medisterkakene. Kjøpte 1 kg. medister rett fra slakter og fulgte oppskriften din. Absolutt de beste jeg har smakt. Disse skal jeg lage og servere på julaften, det er helt sikkert. Tusen takk...
Og jeg lager langtidsstekt ribbe også i dag. Tester ut oppskrift funnet her inne

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 21:31   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lills Medisterkaker

Jippi, Gilde har ren medisterdeig i 400g pakker! Og min kiwi hadde ved en feil bestilt denne. Dessverre kjøpte jeg bare ei pakke... Nå sitter jeg her og spiser verdens beste medisterkaker med stekt rødløk til. Nammenam! Må jammen lage medisterkaker til jul

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 13:31   #14
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills medisterkaker

Nå er're jul igjen. Og jeg måtte inn her for å finne igjen oppskriften Plass til mye mer på Lavkarbo.no enn i hue mitt

mmmmmm, blir god lunsj i dag

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:30   #15
widowmaker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5
widowmaker er på en erverdig vei

Sv: Lills medisterkaker

Må bare piske liv i denne igjen nå som det går mot jul. Var på harrytur idag, og fikk tak i skikkelig medisterdeig. Stekte opp en porsjon, helt etter denne oppskriften. Etterstekte i langpanne på 125 grader i 30 min. Og Voila, tidenes beste medisterkaker ever! Anbefales på det sterkeste!

widowmaker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:00   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lills medisterkaker

Dytte på tråden igjen, dette er veldige saftige medisterkaker. Min deig ble litt løs fordi jeg hadde 400g medisterdeig, så med halvering av oppskriften ble det ikke helt riktig, 1 1/2 egg er lett nok når man har både vanlige store høns og dverghøns(legger egg på ca 30g), men jeg slang oppi en ts johannesbrødkjernemel og lot deigen stå et kvarter før jeg stekte. Også brukte jeg fersk ingefær, 1 god toppet ts til 400g medisterdeig. Tok også en omgang med stavmikser for å få deigen enda mere finfordelt.

Kakene er kjempesaftige, så saftige at jeg var usikker på om de var ferdig stekte, de var så bløte og gode inni, mye bedre enn de tørre greiene Gilde produserer.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 18:07   #17
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills medisterkaker

mmmmmm.... nydelig... måtte bare skryte litt.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:38   #18
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lills medisterkaker

Jeg napper frem denne oppskriften igjen - det er medisterkaketid! Disse blir kjempegode!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 15:54   #19
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lills medisterkaker

Så er'e jul igjen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Medisterkaker Nannah Festmat 2 30-09-11 19:15
Grove medisterkaker med sopp/brekkbønnestuing Nannah Middag 0 15-04-09 19:57
Medisterkaker Areola Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 05-06-08 13:44
Julemat: Fantastiske medisterkaker med sydlansk surprise! Carbokiller Festmat 4 03-11-05 12:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no