Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Progesteronkrem

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 09:33   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Progesteronkrem

Jeg er for tiden i kontakt med dr Leif Ims i forbindelse med å prøve progesteronkrem for å hjelpe på mitt skeive hormonbilde, og plager jeg har i forbindelse med sterke symptomer på hypothyerose, som f.eks kronisk tretthet, hårtap etc ...

Jeg har lest øyet vått og stort (eller hva det heter) om bioidentisk progesteronkrem, men det er vanskelig å finne brukererfaringer uten å vite om de er sanne eller ei.
Så det jeg lurer på er om det er noen som har noen erfaringer med progesteronkrem, og om dere vil dele det med meg!

Jeg venter imidlertid på blodprøver før jeg eventuelt får skrevet ut resept, men er spent og håpefull!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:22   #2
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Progesteronkrem

Jeg har ikke selv, men har lurket, listet, mast og til slutt kjøpt til mamma for overgangsplager. Men ikke hørt noe så går ut ifra at den samler støv i et skap...

Ikke hjelp i meg altså, beklager.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:25   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Ah, ok. Den man kjøper kommersielt er heller ikke så sterk som den reseptbelagte, forresten. Og så er det viktig at den er bio-identisk, og ikke syntetisk.
Vet det er noen som har hatt god effekt av det i overgangsalder, men det håper jeg da inderlig ikke er noe jeg bør tenke på en god stund enda!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:27   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Progesteronkrem

Jeg har brukt det selv, med gode resultater, men jeg brukte det mot pms plager.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:37   #5
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Progesteronkrem

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så er det viktig at den er bio-identisk, og ikke syntetisk.

Ja, jeg plukket opp ideen hos sonja og kjøpte sånn wild yam som skulle være bio-identisk. Og som jeg forså vidt har sett i salg i oslo...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vet det er noen som har hatt god effekt av det i overgangsalder, men det håper jeg da inderlig ikke er noe jeg bør tenke på en god stund enda!

You wish!
Jeg er den i familien som ligner mest på mamma rent fysisk og hun kom i overgangsalderen midt i førti-åra og sliter ennå... Og det er ikke lenge til jeg er like gammel som hun var, så det er klart at det kan sees på som et forsøk til min fortjeneste...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:55   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg har brukt det selv, med gode resultater, men jeg brukte det mot pms plager.

Hadde du noen andre gode bivirkninger? I tillegg til det med trøttheten osv, så håper jeg også inderlig at det kan føre til at jeg får tilbake det tjukke håret jeg hadde inntil jeg kom i tjueåra. Det hadde også vært fint med negler som ikke brekker bare jeg ser litt hardt på dem ...

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Ja, jeg plukket opp ideen hos sonja og kjøpte sånn wild yam som skulle være bio-identisk. Og som jeg forså vidt har sett i salg i oslo...


You wish!
Jeg er den i familien som ligner mest på mamma rent fysisk og hun kom i overgangsalderen midt i førti-åra og sliter ennå... Og det er ikke lenge til jeg er like gammel som hun var, så det er klart at det kan sees på som et forsøk til min fortjeneste...

I wish, ja. Min mor kom ikke i overgangsalderen før hun var godt over femti, jeg håper virkelig det er noe som er nedarvet i meg! Ellers har jeg to søstre som er i førtiåra nå (enn halvsøstre, men med samme mor), så jeg får vel følge godt med .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:58   #7
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Progesteronkrem

Jeg har også mye mere energi nå, og er generelt i bedre form, men jeg bruker også spirulina, så om det er pga kremen det kan jeg ikke si sikkert, men tydelig at den stabiliserte hormonene mine ihvertfall, så er absolutt verdt å prøve

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:07   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Så gøy å høre!
Ja, jeg har faktisk fått anbefalt spirulina/supergreens av flere. Vurderer å teste det ut. Det skader i alle fall ikke. Det er utrolig tungt å ha det sånn som jeg har det nå, altså . Eneste aberet, for begge deler, er jo at det er relativt dyrt ...! (Relativt sett min inntekt, altså. Eller mangel på sådan ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:12   #9
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Progesteronkrem

Jeg bruker både spirulina og kamut(hvetegress) den begynte jeg å bruke for et par månder siden, og den gir meg virkelig ekstra energi, så jeg ville anbefalt deg å prøve både den og spirulina, men det er greit å begynne med kun en av de. Ja det er desverre veldig dyrt, men kan spare en del ved å kjøpe på iherb.com, der er det under halvparten av prisen som man må betale i norge.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:18   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Ah, takk for tips! Det skal jeg sjekke ut!
Hun som tipsa meg om det sist bruker en blanding av de to tingene du nevner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:41   #11
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Progesteronkrem

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd, har fått et helt nytt liv, så for meg er det verdt pengene. http://superlivsstil.net/ denne bloggen står det veldig mye fint om forskjellig typer supermat.
Selv brukte jeg progesteronkremen man kan kjøpe i helsekost butikker.


Sist redigert av j88 : 12-02-11 kl 11:46.
j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:15   #12
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Progesteronkrem

Hei!
Jeg bruker progesta-care som jeg bestiller hos: urtesenteret.no. Jeg bruker den for østrogendominans. Den virker flott, og jeg føler meg roligere, sover bedre og er mer opplagt og ingen svettetokter lenger, kremen funker for meg.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:20   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Jeg brukte progesteronkrem etter en missed abortion da hormonene var på bærtur. Det fungerte veldig godt og syklusen stabiliserte seg raskt etter oppstart og resultatet ligger i senga og sover.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:24   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Takk for tilbakemeldinger! Kjempemessig .
Jeg får svar på nye blod- og urinprøver på mandag, så da får jeg jo vite videre hva jeg skal gjøre. Men jeg vurderer sterkt å kjøpe en kommersiell krem på anbefalning dersom det igjen skulle vise seg at jeg er innenfor det såkalte "nomalområdet". Sånn jeg opplever livet mitt i hverdagen er ikke normalt, uansett hva prøvene sier …

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:38   #15
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Det har du sikkert tenkt på sjøl, men du som ikke tåler melkeprodukter...får du nok kalk? Det er jo typisk med sprø negler og dårlig hår om du har lite av det i kroppen.

Blir spennende å høre hva prøvene sier

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:46   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Progesteronkrem

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Det har du sikkert tenkt på sjøl, men du som ikke tåler melkeprodukter...får du nok kalk? Det er jo typisk med sprø negler og dårlig hår om du har lite av det i kroppen.

Blir spennende å høre hva prøvene sier

Jeg har tatt prøver for det, det har slått meg også. Og så har jeg også tatt d-vitaminprøver, for uten d-vitaminet så sliter man jo med kalsiumet også, gjerne.
Jeg spiser jo en del grønnsaker med mye kalsium, problemet med kalsium er jo som sagt at det ikke taes opp av seg selv. Så jeg får jo se på prøvene. Blir spennende på mandag!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no