Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

P-piller og PCOS

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-07, 10:43   #26
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Diane er fortsatt ikke p-piller, og skal vel ikke gies med mindre man har en ubalanse i hormoinene (som feks. PCOS, uren hud, mye hårvekst o.l) men mange bruker jo yasmin, og den er vel kjent for å ikke gi vektøkning og humørsvingninger, siden den inneholder mindre hormoner

Nå har det også kommet en ny p-pille som også inneholder mindre østrogen, og som også er en monofasisk pille på linje med yasmin og diane, og den heter Mercilon, og denne har faktisk mindre østrogen enn både Yasmin og Diane. Mercilon er billigere også... ca 100 kr for 3 mnd, mens diane koster 187 for 3 mnd

Disse pillene må man ikke ta på timen til riktig tidspunkt... bare det ikke går mer enn 12 timer over tiden for når du tar den

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:49   #27
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Når du sier småblødninger, Lokkebiff, hva mener du da? EN liten blødning i måneden, eller flere småblødninger? Hadde du gått på trionetta først da? (synes jeg blør litt for mye, men ikke i sammenligning med hva jeg gjør uten p-piller!!)

Småblødninger: litt blod (ikke så mye at en må buke bind, men truseinnlegg) Dette hadde jeg mellom 12 og 21 dager hver mnd. Motsatt syklus på en måte (jeg blødde like mange dager som jeg skulle hatt opphold og motsatt...)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:57   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Ouch!
Nei, jeg får ta en snakk med legen min når tiden nærmer seg for å bytte merke. Foreløbig har jeg fem brett igjen, så det er ingen hast enda.
Jeg vil jo så klart tilføre kroppen min minst mulig hormoner, selv om jeg har hatt lite problemer med trionetta og trinordiol.

Men sånne blødninger ønsker man jo ikke, det er greit å ha det på stell, noen dager i måneden lissom

Den nye der hørtes jo bra ut!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:01   #29
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

du får høre med legen din jorun, og selv om noen er plaget med blødninger av yasmin, så gjelder ikek det alle. Disse lavdose, monofasiske p-pillene er jo kjent for å gi lite bivirkninger som vektøkning, og de gir jo mindre østrogen. Mercilon inneholder 20 mikrogram, i forhold til Yasmin som inneholder 30, og Diane som har 35

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:02   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Takk for gode råd

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:36   #31
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Folk er forskjellige. Jeg har brukt Diane og Yasmin, fordi jeg har kviser. Begge deler virker mot det. Men meg ga Diane store bivirkninger med humøret. Føltes som om jeg gikk i tre uker med PMS, mens Yasmin er litt snillere. Likevel var det sånn at den pillefrie uka var den som føltes god. Og da hadde jeg blødning, så egentlig ganske irriterende...

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:46   #32
Lille
Juniormedlem
 
Lille sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: midt i landet
Alder: 61
Innlegg: 13
Lille er på en erverdig vei

Sv: P-piller og PCOS

Min datter startet med Yasmin samme dag som hun fikk diagnosen PCOS. Hun er 16 år.
De anbefalte at hun brukte P-piller, for om mulig forebygge/ hindre utvikling av hormon-ubalanse.

Lille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:56   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Lille, her.

Min datter startet med Yasmin samme dag som hun fikk diagnosen PCOS. Hun er 16 år.
De anbefalte at hun brukte P-piller, for om mulig forebygge/ hindre utvikling av hormon-ubalanse.

Ja, jeg tror det var de de prøvde på med meg også, jeg var 17 når jeg fikk trionettan. Men jeg ble som sagt så dårlig at jeg ikke kunne fortsette på det. Sikkert bedre da med et av de svakere merkene som yasmin.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:08   #34
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Lille, her.

Min datter startet med Yasmin samme dag som hun fikk diagnosen PCOS. Hun er 16 år.
De anbefalte at hun brukte P-piller, for om mulig forebygge/ hindre utvikling av hormon-ubalanse.

Det har egentlig "alltid" vært Diane som har vært behandlinga mot PCOS, men dette er jo noe som de forsker på nå, og jeg tror de fleste leger skriver ut Diane eller yasmin for det er det de alltid har gjort. Men det er greit å ta disse pillene for å rette opp hormonbalansen, men uten lavkarbokost så vil jo hormonubalansen komme tilbake når man da evt slutter med disse pillene, så det er litt lurt å tenke kosthold i tilegg Jeg får en stabil syklus med fedonkost Uten piller

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:12   #35
Lille
Juniormedlem
 
Lille sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: midt i landet
Alder: 61
Innlegg: 13
Lille er på en erverdig vei

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Det har egentlig "alltid" vært Diane som har vært behandlinga mot PCOS, men dette er jo noe som de forsker på nå, og jeg tror de fleste leger skriver ut Diane eller yasmin for det er det de alltid har gjort. Men det er greit å ta disse pillene for å rette opp hormonbalansen, men uten lavkarbokost så vil jo hormonubalansen komme tilbake når man da evt slutter med disse pillene, så det er litt lurt å tenke kosthold i tilegg Jeg får en stabil syklus med fedonkost Uten piller

Hun går også på et lavkarbo-kosthold---det også for å gå ned i vekt.
Hun gikk på et lavkarbo- kosthold før hun fikk diagnosen PCOS, men fikk ikke en regelmessig mens av det.
Men en bivirkning/virkning på Yasmin som hun er glad for, det er at kvisene er blitt mindre og færre, særlig di på ryggen.

Lille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:22   #36
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Lille, her.

Hun går også på et lavkarbo-kosthold---det også for å gå ned i vekt.
Hun gikk på et lavkarbo- kosthold før hun fikk diagnosen PCOS, men fikk ikke en regelmessig mens av det.
Men en bivirkning/virkning på Yasmin som hun er glad for, det er at kvisene er blitt mindre og færre, særlig di på ryggen.

Det er jo det som er de største fordelene med disse monofasiske p-pilelne, at man får mindre uren hud, mindre hårvekst og man legger ikke på seg slik man ofte gjør med andre typer p-piller

Og supert at jenta di spiser lavkarbo

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:23   #37
BS2
Juniormedlem
 
BS2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 42
BS2 er på en erverdig vei

Sv: P-piller og PCOS

OI oi, her var det mange meninger. men vi er jo alle forskjellige så

Jeg begynte på Diane og gikk på det et år også gikk jeg over på Marvellon og nå går jeg på yasmin. mellom hver gang jeg skiftet hadde jeg normal blødning ( hadde 2 mnd opphold hver gang)

Det var ikke uregelmessig blødninger som i første omgang fikk meg til legen. jeg slet med hårvekst, vekt og hodepine.. Legen tok en undersøkelse og fant syster på eggstokkene mine og derfor satt meg på p-pille.. men som sagt de siste gangene jeg har vært der har hu vært veldig fornøyd og så stor forandring etter jeg begynte på lavkarbo og før. systene er såvidt synlig

Jeg er hos gynekolog ca hvert halv år. mulig det er fordi det ikke er så lenge siden jeg fikk vite at jeg hadde PCOS og at hun ville se om det gikk den veien det skulle

Supert at det er noen det går an å spørre her inne takk!!

__________________
tålmodighet er tingen
BS2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:28   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av BS2, her.

Jeg er hos gynekolog ca hvert halv år. mulig det er fordi det ikke er så lenge siden jeg fikk vite at jeg hadde PCOS og at hun ville se om det gikk den veien det skulle

Oj.. jeg mente å ha lest et sted at man skulle gå hvert femte år jeg.. er det bare ønsketenking? Jeg tror nok jeg må rangere GU som hakket værre enn tannlegen, og det sier litt for jeg får frysninger av å gå forbi et tannlege skilt..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:33   #39
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oj.. jeg mente å ha lest et sted at man skulle gå hvert femte år jeg.. er det bare ønsketenking? Jeg tror nok jeg må rangere GU som hakket værre enn tannlegen, og det sier litt for jeg får frysninger av å gå forbi et tannlege skilt..

JAH, det er ILLE å gå til begge delene....

Og begge graver og grafser på og i ting man kun åpner når man selv vil liksom....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:38   #40
BS2
Juniormedlem
 
BS2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 42
BS2 er på en erverdig vei

Sv: P-piller og PCOS

hehe, sant

__________________
tålmodighet er tingen
BS2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:46   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Jeg går en gang i året. Synes ikke det er så ille, men gøy er det ikke! Men noe som er enda mindre gøy er jo komplikasjoner av ulike slag.... Ligger litt til familien også, og da blir man litt mer urolig. Ti-tjue minutter kan jeg ofre, så får jeg bare vandre hen til min happy place i mellomtida, og puste gjennom nesa

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:52   #42
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

så får jeg bare vandre hen til min happy place i mellomtida, og puste gjennom nesa

Hvordan klarer du det???

I begge stolene ligger jeg nermest i bue med ALT strammet.... Føler meg helt sjakk etterpå....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:53   #43
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

hehe kan ikke si det er favoritten nei, men jeg går heller til GU enn til tannlegen...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:57   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Lokkebiff: Det er jo nettopp derfor du skal gjøre det
Dette er et godt gammelt yoga-grep. Du puster først dypt, og fører hele din konsentrasjon til pusten. Pust bare gjennom nesen, og fyll først bryst og så mage. Og så regelmessig, men hold konsentrajsonen om pusten.
Jeg kan love deg at det blir verre om du spenner deg, seriøst! Dette hjelper også når man tar blodprøve, er hos tannlegen eller hva som helst gruelig og for din del statisk! Give it a shot!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 13:44   #45
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oj.. jeg mente å ha lest et sted at man skulle gå hvert femte år jeg.. er det bare ønsketenking? Jeg tror nok jeg må rangere GU som hakket værre enn tannlegen, og det sier litt for jeg får frysninger av å gå forbi et tannlege skilt..

Jeg går til GU hvert 3.år, -og får da tatt celleprøver fra livmorhalsen. Dette er visst det anbefalte intervallet, forsto jeg.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:16   #46
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jeg går til GU hvert 3.år, -og får da tatt celleprøver fra livmorhalsen. Dette er visst det anbefalte intervallet, forsto jeg.

Jeg har et skremmende eksempel på det med celleprøver. Jeg var hos fastlegen min og tok celleprøve. Den var helt fin. Noen uker etterpå var jeg hos pcos-spesialisten min, og hun tok også celleprøve. Der var det celleforandringer, såpass mye at jeg måtte inn å consisere.

Jeg tenker med skrekk å gru på tilfeldighetene, siden det var bare noen ukers mellomrom.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:57   #47
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Og mens vi snakker om celleforandring, så bør de som har hatt klamydia være litt obs på at det er økt risiko for celleforandring da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:59   #48
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Og mens vi snakker om celleforandring, så bør de som har hatt klamydia være litt obs på at det er økt risiko for celleforandring da...

Og HPV...(kjønnsvorter)...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:03   #49
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Og HPV...(kjønnsvorter)...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:11   #50
Mjauii
Medlem
 
Mjauii sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 48
Innlegg: 126
Mjauii er på en erverdig vei

Sv: P-piller og PCOS

Vil bare si at jeg går på yasmine og har ikke hatt småblødninger. Er fornøyd med de, borsett fra at jeg hadde SINNSYKT ømme pupper på de 2 første brettene. Det har heldigvis gitt seg nå. Kjedelig med vonde pupper når det er ehm.. knappene dine.. *flire*

__________________


Mjauii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 21:30
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Dere som har pcos Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 7 23-06-06 10:35
Bli kvitt PCOS Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 10 07-12-05 11:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no