Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 18:59   #1
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall ...

I går la jeg inn et innlegg om at jeg er litt skuffet og lei meg for at jeg ikke har gått nede noe enda, Men så kjøpte jeg ketostixs i dag og den slo ut fullt på ketose...Så da er jeg i ketose da...da begynner det vel å se noe snart...håper jeg

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:01   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Det har vært litt diskusjon om hva som egentlig står i tickeren din i den andre tråden, kanskje greit om du kan avklare litt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:22   #3
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det har vært litt diskusjon om hva som egentlig står i tickeren din i den andre tråden, kanskje greit om du kan avklare litt?


Ja, vet ikke helt hva jeg har holdt på med...men den er rettet opp nå..Takk for påminnelsen.

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:25   #4
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av fremtid, her.

I går la jeg inn et innlegg om at jeg er litt skuffet og lei meg for at jeg ikke har gått nede noe enda, Men så kjøpte jeg ketostixs i dag og den slo ut fullt på ketose...Så da er jeg i ketose da...da begynner det vel å se noe snart...håper jeg

Så gøy! Da er prosessen i gang

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:33   #5
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:42   #6
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Tvi-tvi! Blir moro når du starter å rase ned!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:56   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Ikke stirr deg blind på stixen bare. Jeg har vært i ketose mer eller mindre 2 år, og har gått fra 77 til 82 kilo. Det er muskler, men det betyr også at ketose ikke er det samme som at du går ned i vekt. Ketonene kan også komme fra fettsyrene i kosten, ikke nødvendigvis ditt eget fettlager. På samme måte kan man godt gå ned i vekt uten å være i ketose.
En mann som var kraftig undervektig, gikk opp over 20 kilo, mens han var i ketose. Så selv om man får utslag på stixen, så MÅ det ikke bety vektnedgang. Alle opplever en eller annen gang at stixen nesten er svart uten at vekta rikker seg.
Men for all del - jeg håper du går ned så det ljomer )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:59   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av fremtid, her.

Ja, vet ikke helt hva jeg har holdt på med...men den er rettet opp nå..Takk for påminnelsen.

Det er fortsatt noe galt med tickeren din, men det ordner seg vel det også..... Bruk denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 30-05-11 kl 21:31.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:59   #9
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

En mann som var kraftig undervektig, gikk opp over 20 kilo, mens han var i ketose.


Hva var greia der, liksom? Hvorfor var han i ketose når han var undervektig? Var han syk, var det derfor han var i ketose? Hilsen en skeptiker.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 21:03   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Hva var greia der, liksom? Hvorfor var han i ketose når han var undervektig? Var han syk, var det derfor han var i ketose? Hilsen en skeptiker.


Om den ikke får karbohydrater må kroppen lage ketoner for å bruke til kroppens allehånde prosesser....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 21:09   #11
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Hva var greia der, liksom? Hvorfor var han i ketose når han var undervektig? Var han syk, var det derfor han var i ketose? Hilsen en skeptiker.

Lavkarbo er vektregulerende, overvektige går ned, undervektige opp

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 21:15   #12
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Men etter tyve kilo opp, er man vel neppe undervektig lenger. Så hvorfor ikke stoppe? Nei, dette ble vanskelig for hjernen min.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 21:30   #13
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Men etter tyve kilo opp, er man vel neppe undervektig lenger. Så hvorfor ikke stoppe? Nei, dette ble vanskelig for hjernen min.

Nå sa ikke BitTorres at vedkommende ikke stoppet vektoppgangen....

Men greia er jo at kroppen vet selv hva den skal veie, om den får rett kosthold regulerer den det fint selv.... Må få litt hjelp av og til, men TTT........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 21:52   #14
Karbear86
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 10
Karbear86 er på en erverdig vei

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det er fortsatt noe galt med tickeren din, men det ordner seg vel det også..... Bruk denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

Er vel bare at det står BMI øverst, nåværende og ønsket. Og vekt under, nå og ønsket vekt?

__________________

Karbear86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: uten brød, pasta og ris. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:06   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Karbear86, her.

Er vel bare at det står BMI øverst, nåværende og ønsket. Og vekt under, nå og ønsket vekt?

Nei, tickeren hennes reagerer ikke slik den skal når vi muser over den...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:43   #16
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Men etter tyve kilo opp, er man vel neppe undervektig lenger. Så hvorfor ikke stoppe? Nei, dette ble vanskelig for hjernen min.

Husk at lavkarbo ikke er et vektreduseringsprogram. Ikke en diett. Det er den maten som vi er laget for å spise. Så om vi er over eller undervektige, så vil kroppen regulere dette selv, den vil være i balanse. Om vi spiser riktig, så klart. Mannen var forøvrig undervektig, som følge av mange år på vegetarkost. Han var ekstremt underernært...For øvrig veide han 50 kg, skulle egentlig veie rundt 70 kg.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 18:15   #17
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Oh. Jeg har også en mann som er relativt tynn. Eller, kjempetynn. Han veier cirka 68 kilo og er 192 høy. Han har tenkt til å begynne med ketolyse om et par uker for å gå ned 2-3 kilo til. Vil det si at han kan gå på en kjempebommert? Det ville være katastrofalt for han om han går opp 2-3 kilo.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 18:19   #18
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Jeg har på følelsen at innlegget mitt krever en forklaring.

Han er så tynn fordi han er ultraløper. Er med i 24-timersløp. Et par kilo ned for han, er et par kilo mindre å bære på i ett døgn. Han tenkte å gå ned litt før VM, for så å spise normalt igjen et par uker før start. Han har et veldig bevisst forhold til kosthold, så det er ikke snakk om å hive i seg karbohydrater. Men litt må han ha under løpet, og før det bør han jo tilvennes. Uansett, jeg tror ikke han har tenkt over at han kanskje kan gå opp i vekt av ketolyse.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 19:53   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Jeg har på følelsen at innlegget mitt krever en forklaring.

Han er så tynn fordi han er ultraløper. Er med i 24-timersløp. Et par kilo ned for han, er et par kilo mindre å bære på i ett døgn. Han tenkte å gå ned litt før VM, for så å spise normalt igjen et par uker før start. Han har et veldig bevisst forhold til kosthold, så det er ikke snakk om å hive i seg karbohydrater. Men litt må han ha under løpet, og før det bør han jo tilvennes. Uansett, jeg tror ikke han har tenkt over at han kanskje kan gå opp i vekt av ketolyse.

Da tror jeg han bør holde seg unna ketolyse, ja........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no