Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vektøkning!?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-14, 08:12   #1
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei
Unhappy

Vektøkning!?

Nå har jeg altså klart å gå opp i vekt på ketolyse!! Jeg er i den 12 uken, og er helt satt ut. Jeg har på en uke gått opp en drøy halvkilo.

Det er andre gangen jeg går på Ketolyse kuren. Sist gikk jeg ned ca en kg i uken. Denne gangen har jeg gått ned 6,4 kg på 12 uker. Jeg hadde ca samme utgangspunkt sånn vektmessig sist og nå. Sist kunne jeg stå stille enkelte uker, men da gikk gjerne cm ned likevel. Denne gangen går jeg lite ned, og det er ofte ikke endringer i cm heller. Jeg veier og måler meg hver søndags morgen for å få et mest mulig likt utgangspunkt. Og nå hadde jeg altså gått opp i vekt…

Jeg skjønner for mitt bare liv ikke hva jeg gjør galt… Jeg driver ikke å sjekker ketosen med stix hele tiden, da den har gitt utslag de gangene jeg har testet, men lurer på om jeg må vurdere å gjøre det hyppigere i en periode nå. Drikker masse vann også. Jeg trener to ganger i uken, går til jobb, og er ellers aktiv med en ettåring på armen.

Jeg har ikke hatt «sprekker» eller skeiet ut over tillatte karbetall. Jeg holder på å jobbe meg opp fra 15 til 20 karbohydrater, og ligger aldri over 20. Jeg får i meg det aller meste av karber fra grønnsaker, egg og kremfløte. Jeg veier alt!

Jeg laget oopsie ostekake med fun light (uten bunn) sist helg, og lurer på om det kan være den som er synderen, men den hadde jeg sist også, uten problemer. Jeg har drukket noe zerOh! saft denne gangen, det gjorde jeg ikke sist, og lurer på om det kan være den som gjør at det går treigt sånn generelt. Jeg har også spist en del gulrot. Selvfølgelig innenfor de karbene jeg skal ha, men jeg tenker at de vokser jo under bakken, og egentlig skal unngås.

Ellers lurer jeg på om det kan være at de hormonelle endringene i kroppen etter at du har fått barn kan gjøre at kuren virker annerledes, eller at hormonspiralen medvirker. Men det tror jeg egentlig bare er spekulasjoner jeg har kommet med siden jeg ikke skjønner hvorfor det ikke funker denne gangen, og det er de største endringene i kroppen min.

Men opp i vekt? Jeg skjønner det bare ikke. Er det noen som har noen gode tips?

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 09:01   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning!?!

Opprinnelig lagt inn av Frk, her.

Nå har jeg altså klart å gå opp i vekt på ketolyse!! Jeg er i den 12 uken, og er helt satt ut. Jeg har på en uke gått opp en drøy halvkilo.

Det er andre gangen jeg går på Ketolyse kuren. Sist gikk jeg ned ca en kg i uken. Denne gangen har jeg gått ned 6,4 kg på 12 uker. Jeg hadde ca samme utgangspunkt sånn vektmessig sist og nå. Sist kunne jeg stå stille enkelte uker, men da gikk gjerne cm ned likevel. Denne gangen går jeg lite ned, og det er ofte ikke endringer i cm heller. Jeg veier og måler meg hver søndags morgen for å få et mest mulig likt utgangspunkt. Og nå hadde jeg altså gått opp i vekt…

Jeg skjønner for mitt bare liv ikke hva jeg gjør galt… Jeg driver ikke å sjekker ketosen med stix hele tiden, da den har gitt utslag de gangene jeg har testet, men lurer på om jeg må vurdere å gjøre det hyppigere i en periode nå. Drikker masse vann også. Jeg trener to ganger i uken, går til jobb, og er ellers aktiv med en ettåring på armen.

Jeg har ikke hatt «sprekker» eller skeiet ut over tillatte karbetall. Jeg holder på å jobbe meg opp fra 15 til 20 karbohydrater, og ligger aldri over 20. Jeg får i meg det aller meste av karber fra grønnsaker, egg og kremfløte. Jeg veier alt!

Jeg laget oopsie ostekake med fun light (uten bunn) sist helg, og lurer på om det kan være den som er synderen, men den hadde jeg sist også, uten problemer. Jeg har drukket noe zerOh! saft denne gangen, det gjorde jeg ikke sist, og lurer på om det kan være den som gjør at det går treigt sånn generelt. Jeg har også spist en del gulrot. Selvfølgelig innenfor de karbene jeg skal ha, men jeg tenker at de vokser jo under bakken, og egentlig skal unngås.

Ellers lurer jeg på om det kan være at de hormonelle endringene i kroppen etter at du har fått barn kan gjøre at kuren virker annerledes, eller at hormonspiralen medvirker. Men det tror jeg egentlig bare er spekulasjoner jeg har kommet med siden jeg ikke skjønner hvorfor det ikke funker denne gangen, og det er de største endringene i kroppen min.

Men opp i vekt? Jeg skjønner det bare ikke. Er det noen som har noen gode tips?

Vet om mange som går opp i vekt grunnet hormonspiral, deriblant meg selv...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 09:20   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Vektøkning!?!

Det er helt naturlig å gå opp litt innimellom på lavkarbo. En halvkilo på en uke er ikke noe å snakke om, bare naturlige variasjoner i kroppen. Du har gått ned 6,4 kilo på 12 uker, det er kjempebra til å være andre gang! Slapp av og vær fornøyd med resultatene, de er veldig bra!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 09:39   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning!?!

Det blir aldri det samme som det var den første gangen. Men 6 kg på 12 uker er en flott nedgang. Og innimellom samler man litt vann og går litt opp. Helt normalt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 10:37   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning!?!

Du kan ikke si at kostholdet med et gjennomsnittlig vekttap på halvkiloen i uka ikke funker. Det funker i aller høyeste grad, det går bare ikke like fort som sist gang, og det er vanlig å gå litt opp innimellom i vannvekt. Så slapp av, du gjør åpenbart ikke noe galt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 13:09   #6
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning!?!

Takk for motivasjon folkens!! Det hjelper!

Er det virkelig sånn at det aldri blir som første gangen? Blir det mindre og mindre effekt for hver gang (hvis en skulle gjøre det mer enn to ganger liksom). Er det vitenskapelig bevist, eller bare en akseptert sannhet? Vet dere hvorfor det evt. er slik?

Jeg mener å ha lest i boka at det blir vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose for hver gang du havner utav, men jeg trodde det var mer enn sånn det er vanskelig å havne i ketose, ikke at ketosen virket dårligere.

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 15:22   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning!?!

Du har født et barn siden sist. Det gjør noe med hormonene og kroppen, og jeg vil anta at det kan være hovedårsaken til at det oppleves annerledes denne gangen. Og det vil som regel alltid være enklere å gå ned i vekt den første gangen man slanker seg. Om det er vitenskapelig bevisst eller ikke vet jeg ikke, men svært mange opplever i hvert fall det. Kroppen er bemerkelsesverdig tilpasningsdyktig, så jeg kan tenke meg at det har noe med det å gjøre, uten at jeg vet det altså. Første gangen får kroppen sjokk og tenker "Ææææhhh, hva skjer nå?!" mens gangene deretter tenker den kanskje "Hmmmm, dette har jeg opplevd før, så la meg ikke få fullstendig panikk denne gangen".

Det var min høyst personlige, uvitenskapelige og ikke beviste teori på hvorfor det ofte er vanskeligere å kvitte seg med kiloene dess flere ganger man prøver Noen andre her har sikkert en mer valid forklaring på det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 15:55   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning!?!

Det er ikke forsket på, men vi ser det veldig mye her inne.

Jeg tenker at det kan ha noe å gjøre med at man spiser veldig "rent" den første gangen. Spesielt i starten


Så lærer man seg til noen uvaner og de tar man med seg i starten, når man begynner seinere. Men det er bare min teori. Gjelder heeeelt sikkert ikke alle.

Det er ikke det at det blir mindre og mindre effekt for hver gang. Der blir bare sjeldent sånn som den første gangen igjen.

__________________

Sist redigert av nellie : 25-11-14 kl 18:24.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 18:17   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning!?!

Hormonforandringer vet vi jo kan gi vektøkning/nedgang. Da man gikk på lavkarbokur FØR fødsel hadde man en annen sammensetning av hormoner enn det man har i kroppen ETTER en fødsel. Lavkarbo regulerer jo hormonene, men siden sammensetningen neppe er den samme før som etter er det ikke gitt at samme oppskriften fungerer. Jeg gikk opp i vekt på hormonspiral og ned på kobber. Kobber kan gi kroppen mer østrogen så jeg funderer på å tilføre kroppen mer østrogen nå som jeg har sterilisert meg....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 12:15   #10
Lilibird
Medlem
 
Lilibird sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 51
Lilibird er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning!?

Det kan jo også være at du snart skal ha mensen. JEg har det hvertfall sånn at jeg står stille eller går opp den uka før jeg skal ha mensen...

Lilibird er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :P Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 21:05   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektøkning!?

jeg gikk opp 3 kg i løpet av to dager, men det bekymrer meg ikke det minste fordi jeg har
spist som vanlig og det kan umulig være fett.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 15:05   #12
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning!?

Hmm. Jeg merker meg at det er mange interessante teorier. Jeg har forøvrig sånn flott spiralting, så jeg aner jo ikke syklusen min lenger. Jeg har ikke hatt mensen siden jeg ble gravid for to år siden nå.

Jeg hadde da HELDIGVIS gått litt ned igjen nå. Puh!

Teorien til Cyan stemmer godt med det jeg har fått inntrykk av selv gjennom årenes løp. Ikke bare når det gjelder slanking, men det meste.

Jeg har brukt stixene litt mer flittig, og har stort sett utslag, men her den ene gangen var det så vidt jeg så noen endring. Da testet jeg ikke så lenge etter kveldsmaten. Jeg vet at vi skal teste på kvelden, men ikke helt hvorfor. Vet dere om det kan gi endrede resultat om du tester for tett i mat? Jeg har generelt lyserosa utslag, og det pleier bare å være forskjellige nyanser av svakt utslag, men jeg mener å ha lest at det ikke spiller noen trille.

Uansett så er det veldig hyggelig med respons! Jeg føler meg litt smartere nå og litt mindre alene Slanking er en ensom prosess synes jeg. Selv om hele familien er med på lavkarbismen min, så er det min kamp alene sånn egentlig...

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 08:13   #13
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning!?

Jeg har fått meg ticker, og må bare se hvordan den ser ut

__________________


Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
vektøkning. ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig vektøkning danielve Lavkarbo generelt 12 17-08-11 09:05
Allergimedisin og vektøkning Viclin Lavkarbo generelt 0 14-07-10 13:07
Vektøkning? fabienne Spørsmål og svar 1 22-03-10 14:32
Vektøkning Smyklebust Atkins kosthold 3 20-07-09 01:38
Vektøkning? CHESS Ketolysekuren 6 10-10-08 08:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no