Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spørsmål om Soyamel

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-05, 12:21   #1
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Spørsmål om Soyamel

Hei!
Jeg bakte brød med soyamel her om dagen, og det smakte ikke godt.
Ser det er mange oppskrifter her der soyamel er en av ingrediensene, og lurer på om det er noe annet som kan brukes istedenfor soyamel?

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:29   #2
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Ja, en kan bruke soyaprotein ..... bare jeg hadde vist hvor jeg fikk tak i det ... uten smakstilsettning
Nå venter jeg bare på at Ketolysekur-nettsiden skal åpne sin "shop". Håper de kommer til å selge det der

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 10:25   #3
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Er dette proteinpulveret det samme som de store boksene man kjøper (oftest tilsatt smak) og bruker som shake osv, gjerne i forbindelse med trening

Når man bytter ut soyamel med soyaprotein i oppskrifter, blir mengen den samme?

Kjøpte forresten et anne merke soyamel i går som ikke luktet så ille. Skal prøve om bakverkene bli bere med det melet. Det andre luktet kvalmt.

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 11:58   #4
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Er dette proteinpulveret det samme som de store boksene man kjøper (oftest tilsatt smak) og bruker som shake osv, gjerne i forbindelse med trening

Jepp. Men jeg finner ikke noe pulver som ikke er smakstilsatt

Når man bytter ut soyamel med soyaprotein i oppskrifter, blir mengen den samme?

I Ketolyseboka så forstår jeg at 3-4 dl. soyaprotein = 2 dl. soyamel.
Har vel noe med tetthetsgraden i mel kontra pulver å gjøre at det blir mindre av melet.

Kjøpte forresten et anne merke soyamel i går som ikke luktet så ille. Skal prøve om bakverkene bli bere med det melet. Det andre luktet kvalmt.

Hva het det? (Har så lyst til å bake brød!)

(Får en merkelig melding her når jeg skal legge inn dette innlegget... Meldingen er for kort. ???? Noen som har sett dette før?)

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 12:42   #5
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Det soyamelet jeg kjøpte i går er svenskt og heter -Risenta Sojamjöl-. Kjøpte det på helsekosten. Det gamle (med vond lukt/smak) kjøpte jeg på Meny.l Prisen var den samme omtrent, men tipper at det på helsekosten kanskje er bedre. Rart at det skal være så forskjell, for jeg trodde soyamel var soyamel, jeg

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 12:46   #6
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Det soyamelet jeg kjøpte i går er svenskt og heter -Risenta Sojamjöl-. Kjøpte det på helsekosten. Det gamle (med vond lukt/smak) kjøpte jeg på Meny.l Prisen var den samme omtrent, men tipper at det på helsekosten kanskje er bedre. Rart at det skal være så forskjell, for jeg trodde soyamel var soyamel, jeg

Hadde bare tenkt meg en tur på Rema i dag jeg ... mulig det finnes noe soyamel der som jeg kunne prøve ut?
Ja, merkelige greier at soyamel skal være så forskjellig fra merke til merke.
Gi et lite pip da når du prøvebaker med det nye melet ditt

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 13:16   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Musti

Hadde bare tenkt meg en tur på Rema i dag jeg ... mulig det finnes noe soyamel der som jeg kunne prøve ut?
Ja, merkelige greier at soyamel skal være så forskjellig fra merke til merke.
Gi et lite pip da når du prøvebaker med det nye melet ditt

Har kjøpr Nutana soyamel jeg..noen som har prøvd det??
Også kjøpte jeg soyaflak..ser ut som musli...noen som har prøvd det? Og til hva da??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 17:17   #8
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av luringen

Har kjøpr Nutana soyamel jeg..noen som har prøvd det??
Også kjøpte jeg soyaflak..ser ut som musli...noen som har prøvd det? Og til hva da??

Det var Nutana soyamel jeg kjøpte på Meny som jeg syntes luktet og smakte vondt.
Men vi er jo alle forskjellige, så kanskje du liker det.
Kan jo være det smaker forskjellig i forskjellige bakverk også.
Spent på å høre din erfaring med Nutana melet.

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 18:32   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg har brukt: "Twinlab" Vegefuel 100% soy protein fra kinsarvik naturkost i Bergen.

(tror ikke noen andre i landet importerer, men kansje dere kan ta kontakt og spørre om de vil sende?)

Lise

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-01-05, 19:31   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

soyamel

Bruk soyaprotein, det smaker mye bedre og inneholder 2-3% karbohydrat, soyamel 20%
Dessverre er det dyrt i Norge kanskje 200 kr / kilo , i Sverige og Danmark er det halv pris!
Lykke til

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-01-05, 21:22   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Bruk soyaprotein, det smaker mye bedre og inneholder 2-3% karbohydrat, soyamel 20%
Dessverre er det dyrt i Norge kanskje 200 kr / kilo , i Sverige og Danmark er det halv pris!
Lykke til

kan man bestille fra noe nettsted i Sverige da?? Vet at det er tollfritt å kjøpe under 200....

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-01-05, 21:29   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Prøv www.gymgrossisten.com. Svensk side ! De har iallefall det HP snakker om !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 22:43   #13
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Mitt Soyaprotein kjøpte jeg på Life butikk i Sverige (99.- pr. kilo). Mulig du kan bestille derfra. Nå har jeg bakt både brød og pizzabunn av proteinpulveret mitt og det er helt ok. Ikke som "normalt" brød ... men dog bedre enn ingen-ting

Lykke til!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål til HP nalana Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 03-05-11 00:26
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25
Noen spørsmål (fase 1) prinsesse Fase I 11 22-11-04 00:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no