Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-11, 17:06   #1
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men er det like mye jobb/kilo for hver klesstørrelse?

Jeg innbiller meg liksom at det er flere og flere kilo per størrelse jo større man er.

For meg har det hvertfall vært dødsvanskelig å være på 42, noen platå siden jeg har vært på 44, og så driver jeg og vaker mellom 46 og 48.

Har gått ned seks kilo, og har vel inntrykk av at jeg nå er "nærmere" 46.. Men ikke sikker på om jeg har klart en størrelse..

Imens snakker andre om at en størrelse er 3 kilo etc..

Er det fordi noen har kulemage etc, kanskje?

Eller blir det færre, og tyngre, kilo jo nærmere man nærmer seg matchvekt (mao skjelett/hoftebein + "normalpolstring")?

Noen som vet?

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:10   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

For meg er det ca 6 kilo + litt som tilsvarer en størrelse. Jeg ligger også på 44-46 nå

Tror nok variasjonen skyldes at man har forskjellig kroppsfasong. Jeg er feks ganske stor i låra... og da er det ingen problem med å få inn magen så lenge låra får plass Men er det smalere fasong på buksene, så passer sjeldent magen inn. Vanskelig og finne balansegangen gitt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:26   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Er nok veldig individuelt, ja Jeg begynte i størrelse 48 på underkroppen, nå 16 kilo senere er det 46 som passer og jeg vet at når jeg ligger rundt 75 kg er det størrelse 44/42 som gjelder. Altså er det ca 10 kg mellom hver størrelse her da. Jeg mister vekt ganske jevnt, men det er hoftene som gjør størrelsen.

Noe under 75 kg vet jeg ikke noe om, for jeg har ikke vært under der i voksen alder og har ikke planer om å bli det heller. Kan godt hende det er kortere mellom størrelsene der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:02   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Tja... størrelsene er så forskjellige i de ulike butikkene, så jeg klarer ikke gi et fast antall kilo per størrelse. Passformen er så ulik, også.

Jeg har klær i large som er betydelig mindre enn klær i medium.

Hvis jeg skulle tippe, ville jeg si at det generelt er 5 kg forskjell på large og medium.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:06   #5
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

På meg er -8 til 10 kg en buksestørrelse ned. Men tror det kommer litt an på kroppsfasong.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:38   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Jeg opplever at hvert tapte kilo utgjør betydelig større forskjell jo nærmere normalvekt jeg kommer. Da jeg var 30 kilo tyngre brukte jeg str 48 i bukser, og måtte gå ned vel 15 kg før jeg kunne gå ned en størrelse. Deretter har jeg måttet bytte ut klærne oftere - fra 70 kg til 65 kg var det omtrent to hele størrelses-hopp nedover, for meg. Er nok veldig individuelt, avhengig av kroppsform og hvor man mister fett på hvilket tidspunkt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:59   #7
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Enig med 157cm. I begynnelsen var 20 kg nok til å gjøre klærne litt mindre stramme. Nå som jeg ikke har så veeldig mange kg til normal BMI, så kjenner jeg hver kg mye bedre. De er også mer synlige. Knapt noen som la merke til de første 20..

Klesstørrelser kan man ikke stole på. 42 i ett merke tilsvarer 46/48 i et annet, men jeg er like stolt hver gang jeg passer noe som jeg liker størrelsen på.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:16   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Jeg husker ikke i hvilket tempo det gikk i forhold til hver størrelse, ettersom jeg ikke kjøpte så mye nye klær før jeg hadde gått ned betydelig. Og bukser går jeg aldri i. Men på ca 24 kilo har jeg gått ned fra pluss minus 46/48 (noen ganger mer) til 38/40 i de fleste plagg. Tror jeg har kjøpt det meste av klær i 38 og small etter jeg kom under 75 kilo, kanskje.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:46   #9
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Jeg brukte 44 omtren når jeg begynnte for 4 mnd siden.
Nå er jeg 8 kilo lettere og bruker str S, M, L, 38, 40 og 42... alt avhengig av fasong på plagget.
Jeg veier nå 81 kg.
Jeg vet at jeg glatt kommer inn i 36/38 fra H&M når jeg veier rundt 70...
Jeg har litt kraftige overarmer og ikke minst litt brede skuldre. dermed sliter jeg med skjorter med en gang det ikke er stretch i dem.
Hofter er imidlertid ganske smale (har alltid måttet ha en str større bikinetopp i forhold til buksa), så bukser og skjørt kan jeg greitt komme inn så lenge ikke bena er for smale, for lår har jeg så det holder uansett hvor slank jeg måtte bli.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:53   #10
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Nå er jeg 8 kilo lettere og bruker str S, M, L, 38, 40 og 42... alt avhengig av fasong på plagget.
Jeg veier nå 81 kg.

Jeg veier 64 kg nå, og har omtrent det samme spekteret av størrelser.

Gaaah. Er det rart det tar tid å finne klær som passer?

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 00:37   #11
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Jeg veier 64 kg nå, og har omtrent det samme spekteret av størrelser.

Gaaah. Er det rart det tar tid å finne klær som passer?

Nei det er ikke rart i det hele tatt
Det er en dagsjobb hver gang jeg skal få meg et nytt plagg...jeg vet jo aldri hvilken str jeg skal ha så må prøve hele spekteret

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 14:41   #12
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Jeg veier nå ca 80 kg og er 161 cm, i klesskapet har jeg ei bukse fra da jeg veide 98 i størrelse 50 som strammer litt ubehagelig i livet fortsatt, kjøpt på XLNT på Kapphal, og en annen bukse i størrelse 42 kjøpt på normalavdelingen på Kapphal som også er litt ubehagelig i livet... Altså størrelse kan umulig være noe standardmål etter min mening! Ellers har jeg kjøpt ei pen ytterjakke i størrelse 46 på Kapphal som er ganske så pølseskinn, mens jeg også har ei softshelljakke fra 24 (twentyfour) i størrelse 40 som passer helt perfekt.... Skjønn det den som kan

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 18:32   #13
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

wow, tarante - heelt absurd!
og takk for så mange innlegg, og bekreftelse på det jeg vel har ant. Men man føler seg jo så teit når det gjelder størrelser.

og jeg har både mage/rumpe, og geneelt polster hele veien. soolid skjelett. er 177 og bruker 60 i hattestørrelse (større enn samboeren, som selv er en solid rugg på 185). bmi ca 31 for tiden. tror vel egentlig, etter erfaring at jeg har 12 kilo fra 46 til 44.

ja, ja. er vel som med vekta... la være å tenke kilo og størrelser, og heller bruke målebånd litt over alt..

merker også at selvstudie av valker i badespeilet gir motivasjon - synes for tiden at jeg ser en liten endring på skulderen.. :-)

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 18:38   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

For meg kommer det an på hvilke klær det er snakk om. Jeg kan rase ned to buksestr på å gå ned to kg over rumpa, men på overkroppen tok det 15kg før jeg kunne gå ned en str. Men så bruker jeg 40-42-44 i bukser og 48-50 på ovdeler. Har inntrykk av at det er mindre forskjell på str på bukser rundt str 42 enn på overdeler generelt, og særlig i store str.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:41   #15
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Nei det er ikke rart i det hele tatt
Det er en dagsjobb hver gang jeg skal få meg et nytt plagg...jeg vet jo aldri hvilken str jeg skal ha så må prøve hele spekteret

Jeg klarer ikke å finne fine klær lenger, men har noen gamle som passer i klesskapet, inntil videre. Vurderer seriøst å begynne å sy mer.

Kan jo også skyldes at småkrokodillene ofte er med i butikken.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:22   #16
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Jeg brukte 34 når jeg var 52 kg. 36 når jeg var 55. 38 når jeg var 60 ca og 40/42 nå som jeg er 70 kg og 42 når jeg var 77, så kan virke som de blir tettere mellom str jo tynnere man er.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:28   #17
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Størrelser er meget rare ting. For å gi dere tre eksempler.

1.Jeg er 166 cm høy, veier 80 kg. Jeg bruker størrelse 38/40 i bukser og 38 i overdeler(medium).

2.Min mor er 166 cm høy, veier 62 kg. Hun bruker likens størrelse som meg.

3.Min søster er litt høyere enn meg og veier 67 kg. Hun bruker størrelse 36, small og xsmall.

Så..ja..jeg forstår meg ikke helt på størrelser. Gått fra størrelse 44 i bukser og 87 kg. 7 kg ned og jeg bruker størrelse 38/40..Det er merkelig! Men noe større enn 40 glir av meg!!

(Nå kan det jo ha noe med muskelmasse også, men sååå sterk er jeg ikke enda..).

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 00:05   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Synes tommestørrelser på dongeribukser er veldig forvirrenede , jeg!
Jeg passer i 28,29, 30, 31 og 32 tommer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 11:03   #19
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Bruker også veldig mange forskjellige str.. Alt ettersom hvor jeg handler hen. Men det som virkelig er kult er å kunne gå på Zizzi og kjøpe XS-S

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 11:39   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Jeg tror at jo større man er, jo lengere er det mellom størrelsene. Jeg har bmi på ca 50, går jeg ned 20 kg, så bruker jeg fortsatt samme størrelse, men klærne sitter mere kledelig på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 11:44   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Synes tommestørrelser på dongeribukser er veldig forvirrenede , jeg!
Jeg passer i 28,29, 30, 31 og 32 tommer

Helt avhengig av formen på buksa, for min del - jeg er IKKE stor rundt livet, men må ofte langt opp i størrelsene for å finne ei bukse som kommer over låra. Vanskelig å finne noe som sitter riktig uansett hva tallet på merkelappen sier.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:22   #22
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Helt avhengig av formen på buksa, for min del - jeg er IKKE stor rundt livet, men må ofte langt opp i størrelsene for å finne ei bukse som kommer over låra. Vanskelig å finne noe som sitter riktig uansett hva tallet på merkelappen sier.

Det er sant!! Jeg ender som regel opp med en tights

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 10:07   #23
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

og jeg går nesten bare med kjoler og skjørt

med mye på mage/rumpe, og heldigvis alltid litt innsøkk under puppa, så har det alltid vært det peneste.

bukse gir alltid valke på valke - og mage/rumpe blir en tønne over bena...

så gleeeder meg til jeg kan komme ned i en 44 med grei margin... først da bukser ser normale ut... og det er egentlig vektmålet mitt også..
en størrelse og tolv kilo... ja, ja...

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:41   #24
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Er over gjennomsnittet opptatt av klær og design og i klesbransjen sies det at hvert 5. kilo tilsvarer en størrelse. Men etter ha gått ned 40 kg ser jeg jo at det bare er tull. Jeg har gått ned til 67 kg (foreløpig) fra 107. Og da var det slik at de fleste overdeler i XL var passelig og den buksen jeg hadde før jeg begynte var str 50 hos KappAhl. Nå bruker jeg f.eks. mest S hos H&M og Vila. 38-40 i bukser og XS-S i undertøy. Syns dette med størrelser underveis har vært en selsom opplevelse. Da jeg var 92 kg arvet jeg noen bukser for å ha noe "midlertidig" fra ei som er litt over 70 kg. De var alt for store til meg da jeg var litt over 80 kg. Har ei venninne som også slanker seg og har gått ned mye og jeg bruker alltid en størrelse mindre enn henne på samme vekt (ca samme høyde også). Nei, vi må slutte å se på størrelser for det er helt dødfødt. For siste plagget jeg kjøpte var en veldig figursydd blazer på Lindex og de hadde str. 42 og 38 igjen. Her var 38 mikroskopisk. Jeg har aldri kommet til å fått den igjen uansett hvor mye jeg har tatt av. Men 42 var perfekt. Ellers har jeg S i ting fra Lindex. Så det med størrelser varierer ikke bare mellom kleskjeder og fra person til person, men innen samme merke også.

  Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 19:31   #25
Minaa
Juniormedlem
 
Minaa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 33
Minaa er på en erverdig vei

Sv: Tilsvarer alle klesstørrelser like mange kilo?

Størrelser er forvirrende. På Lindex Generous prøvde jeg en bluse i størrelse 50 og den var for liten. Så prøvde jeg en bluse i strørrelse 46 i vanlig avdeling og den passet!

__________________


Minaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sommer og sol og for mange kilo... kthnk Ketolysekuren 10 21-05-11 22:35
Hvor mange vaniljedråper tilsvarer 1 ts vaniljesukker? sirib Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 15-05-11 17:00
Har gått ned mange kilo Slankogfin Lavkarbo generelt 76 10-04-11 22:59
Mange kilo? Sofie29 Spørsmål og svar 3 24-01-09 14:30
Hvor mange pakker Splenda tilsvarer mengde sukker? Iset Lavkarbo generelt 1 21-06-04 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no