Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Avokado?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-13, 13:16   #1
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Avokado?

Nå har jeg forsøkt å lete litt rundt her på lavkarbo.no, når det gjelder avokado. Ser at det er litt uenighet, og jeg lurer på om jeg kan få et svar fra noen som VET. Det jeg ser, er at et par stykker sier at man skal regne med kostfibre, og at en avokado da har over 6 karber per 100 gram, det er det en god del som er uenig i. HVA STEMMER?

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:24   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Avokado?

Kostfiber skal være trukket fra i næringsinnholdet i Norge, i motsetning til fx USA.
Se her, og kos deg med avocadoen din du

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:35   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Avokado?

Hold deg til 1/2-1 om dagen, så går det bra.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:31   #4
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hold deg til 1/2-1 om dagen, så går det bra.

Men det sier jo ingenting om hva som stemmer? Om en avokado inneholder kun 0,5 karber per 100 gram, hvorfor skal man bare spise en halv da?

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:32   #5
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Kostfiber skal være trukket fra i næringsinnholdet i Norge, i motsetning til fx USA.
Se her, og kos deg med avocadoen din du

Ja om du ser her, burde jo avokado være helt optimalt å spise, masse fett, og lite karber.

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:44   #6
LMPH
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
LMPH er på en erverdig vei

Sv: Avokado?

Det finnes flere ulike typer avokadoer med dertil varierende innhold av karbohydrater. Anbefaler i denne sammenheng en gammel tråd av Nille som går noe mer i dybden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=426

LMPH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:45   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Avokado?

Fordi at du bør spise et variert kosthold, med varierte karbokilder? Dessuten finnes det to typer avocado. Den ene har kanskje 0.5, men den andre har mer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:56   #8
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Fordi at du bør spise et variert kosthold, med varierte karbokilder? Dessuten finnes det to typer avocado. Den ene har kanskje 0.5, men den andre har mer.

Grunnet til at jeg spør, er for at jeg er ufattelig mye kvalm, MYE mer enn jeg var i første runde.. Avokado er en av de tingene jeg faktisk orker å få i meg
MEN, da vet jeg i hvertfall hvilken jeg skal spise

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:57   #9
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av LMPH, her.

Det finnes flere ulike typer avokadoer med dertil varierende innhold av karbohydrater. Anbefaler i denne sammenheng en gammel tråd av Nille som går noe mer i dybden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=426

Takk for informasjon

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:50   #10
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Grunnet til at jeg spør, er for at jeg er ufattelig mye kvalm, MYE mer enn jeg var i første runde.. Avokado er en av de tingene jeg faktisk orker å få i meg
MEN, da vet jeg i hvertfall hvilken jeg skal spise

sjekker du ketose ? for høy ketose kan gjøre deg kvalm og uvell..

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:52   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avokado?

Kvalm er man som regel fordi man spiser for lite og drikker for lite vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:55   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kvalm er man som regel fordi man spiser for lite og drikker for lite vann.

Eller det motsatte! Eter for mye og drikker for mye! Passelig pølse er best.... Pleide bestemor å si.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:55   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Avokado?

Eller fordi at man spiser for mye fett, for fort. Da blir ihvertfall jeg kvalm.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:56   #14
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kvalm er man som regel fordi man spiser for lite og drikker for lite vann.

Drikker masse vann, men kan nok hende at jeg spiser for lite.. Men grunnen til at jeg får i meg lite mat, er jo fordi jeg er så kvalm

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:57   #15
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av wenche@@, her.

sjekker du ketose ? for høy ketose kan gjøre deg kvalm og uvell..

Ja jeg er i ketose, sjekker det hver dag

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 20:57   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Drikker masse vann, men kan nok hende at jeg spiser for lite.. Men grunnen til at jeg får i meg lite mat, er jo fordi jeg er så kvalm

Velkjent lavkarboproblem. Prøv å lage mat med masse krydder, det føles ikke så tungt. Oppskriftheftet på rema har mye bra (dropp bare risen).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 21:35   #17
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Avokado?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Velkjent lavkarboproblem. Prøv å lage mat med masse krydder, det føles ikke så tungt. Oppskriftheftet på rema har mye bra (dropp bare risen).

Ja nå har jeg gått sånn spykvalm i mange dager, lager DE gode middagene, men enten kommer de opp, ellers orker jeg knapt å spise noe av det.. I morgen skal vi lage lavkarbo taco, hvor jeg skal lage alt fra bunn av. Da skal jeg lage den god og sterk

Tusen takk for tipset om rema oppskriftene forresten!

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avokado Newstart Lavkarbo generelt 23 22-09-11 22:47
Avokado storemor Ketolysekuren 11 19-03-09 22:53
Avokado Viclin Lavkarbo generelt 8 27-10-07 16:18
Avokado? Agape Ketolysekuren 2 30-09-07 22:27
Avokado? Stompa Induksjonen 1 04-07-06 19:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no