Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins & P-piller

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-05, 15:53   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Atkins og P-piller

Leste dette på http://atkins-no.com/billboard/index.php/no/55

Sitat:


Det har ikke vært gjort forskning for å evaluere effekten et vektreduksjonsprogram har på effektiviteten av orale prevensjonsmidler. Men fordi p-piller inneholder østrogen kan de påvirke hvor mye du går ned med Atkins. Østrogen kan gjøre at fett lagres i vevet i stedet for å forbrennes som energi. Dette øker også insulinmotstanden, noe som gjør det vanskeligere å gå ned i vekt.

Så da vet dere det!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 20:16   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins og P-piller

Tror dere jeg ville klart de siste kiloene lettere om jeg slutta på p-pillen?

kansje det hadde hjelpt å gå over til en prevansjonstype med minde mengder hormoner? som implantat eller p-ring?

jeg klarer meg ikke uten prevansjon.. men jeg liker ikke p-piller..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 20:41   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkins og P-piller

Jeg blånekter å tilføre kroppen min noe som helst av hormoner i prevensjon, så jeg satser på metall istedet Tror kanskje at du hadde blitt kvitt resten uten pillene, men du må veie for og i mot. Finnes det noe annet prevensjonsmiddel for deg?

  Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 20:48   #4
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins og P-piller

Jeg kan ikke bruke spiral siden jeg ikke har født.. og kondomer synest jeg er veldig mye stress og blir veldig dyrt i lengden. så lenge jeg har gratis p-piller så er det veldig billig og enkelt å gå på det..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 22:40   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og P-piller

Opprinnelig lagt inn av Helene

så lenge jeg har gratis p-piller så er det veldig billig og enkelt å gå på det..

Gratis?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 22:42   #6
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins og P-piller

Staten betaler p-pillene til alle mellom 16 og 20 og jeg har brukt ordningen siden jeg var 16 og 4 månder så jeg har utnyttet ordningen godt :P

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 22:49   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og P-piller

Glad jeg ikke går på pillen.
Jeg tør ikke bruke noe som tilfører kroppen hormoner og tukler med fruktbarheten, for jeg skal jo ha maaange barn.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 22:50   #8
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins og P-piller

jeg kuttet ppiller en periode (ca 4 mnd), men merka ikke noe spesielt at jeg gikk mer ned da.. tror ikke det hadde noen effekt på meg.. heller ikke når jeg starta på igjen..

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 23:00   #9
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins og P-piller

Opprinnelig lagt inn av Iset

Glad jeg ikke går på pillen.
Jeg tør ikke bruke noe som tilfører kroppen hormoner og tukler med fruktbarheten, for jeg skal jo ha maaange barn.

har ikke lyst jeg heller.. for jeg vil jo ha barn jeg og men de fleste klarer jo å få barn ganske raskt etter de slutter..

jeg vuderer å slutte.. men hver gang jeg prøver å snakke med han om det blir det klaging og sutring.. fordi da må jo HAN gjøre noe..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 02:24   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og P-piller

Jeg er som noen av de over her, nekter å tilføre kroppen min hormoner.

Jeg vet ikke om det vil hjelpe å slutte med pillene dine Helene - men jeg mener at det er slik at noen piller fører til mere vektøkning enn andre? Kanskje du kan bytte type?

Også husker jeg at det året jeg brukte p-piller (da jeg var 16), så gikk jeg opp 2-3 kilo, selv om jeg ikke forandret kostholdet. Det KAN jo ha noe med at jeg begynte å få mere former, men iallfall..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 10:11   #11
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins og P-piller

DA jeg begynte på p-piller gikk jeg opp 10kg første året... men tror ikke det hadde bare med pillene å gjøre fordi jeg hadde gått ned rett før med en svak lavkarbo måte å spise på.. men jeg klarte å holde vekten og uten å gjøre noe spesielt helt til jeg begynte på p-pillene.. etter jeg begynte på de har jeg bare gått oppover...

dette er 3 typen jeg bruker.. første blødde jeg mye med.. andre fikk jeg høyt blodtrykk med.. og disse har jeg enda ikke merka noe til..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 05:54   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og P-piller

Hm.. Jeg tenkte på at du kanskje kunne slutte på pillen noen måneder, og se om det hjalp - men så tenkte jeg at om du så begynner med dme igjen, så vil du gå opp like mange kilo?

Eller ikke..

Har egentlig ikke noe godt svar jeg, Helene.. Men kanskje du skal sjekke ut p-ring (aner ikke hva det er engang jeg..), og om det har færre hormoner, og bivirkninger? Evt. p-plaster?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 00:02   #13
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins & P-piller

Jeg tester ut dette nå.

Sluttet med p-pillene i slutten av desember.. skal la være i 6mnd og se hvordan kroppen har forandret seg da..

inntil videre har jeg kun merket en forskjell.. at jeg ikke merker så godt på kroppen at mensen kommer...

ellers er vekta veldig (litt for) stabil enda...

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 00:17   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins & P-piller

Jeg var uten p-piller i to måneder før jul, og fikk pms på et par uker. lurte fælt på hva dette vond'et i puppene var..
(begynte tidlig på p-piller, shø, aldri hatt pms, jeg..)
og guri, så vondt det plutselig var å ha mensen, OG de to ukene før. nei, da tar jeg heller hormoner altså.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 00:32   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins & P-piller

Opprinnelig lagt inn av Areola

Jeg var uten p-piller i to måneder før jul, og fikk pms på et par uker. lurte fælt på hva dette vond'et i puppene var..
(begynte tidlig på p-piller, shø, aldri hatt pms, jeg..)
og guri, så vondt det plutselig var å ha mensen, OG de to ukene før. nei, da tar jeg heller hormoner altså.

Kroppen trenger jo å omstille seg etter årevis med kunstige hormoner, den får jo "sjokk" når den plutselig må ordne opp selv etter å ha vært "undertrykket" i årevis.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 08:48   #16
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins & P-piller

Opprinnelig lagt inn av Iset

Kroppen trenger jo å omstille seg etter årevis med kunstige hormoner, den får jo "sjokk" når den plutselig må ordne opp selv etter å ha vært "undertrykket" i årevis.

ja det blir nok bedre etterhvert !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 14:19   #17
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins & P-piller

Opprinnelig lagt inn av Areola

Jeg var uten p-piller i to måneder før jul, og fikk pms på et par uker. lurte fælt på hva dette vond'et i puppene var..
(begynte tidlig på p-piller, shø, aldri hatt pms, jeg..)
og guri, så vondt det plutselig var å ha mensen, OG de to ukene før. nei, da tar jeg heller hormoner altså.

for meg var det helt omvendt.. jeg hadde vondt i den høyre puppen før mensen hver gang når jeg var på p-piller nå de to siste gangene har jeg ikke hatt det. da har jeg vært pillefri

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no