Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Lettvint og god tunfisksalat

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-09, 16:17   #1
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Lettvint og god tunfisksalat

1 boks tunfisk
1 halv rødløk finhakket
1 halvt grønt eple finhakket

1 stor ss majones
2 store ss creme fraiche

Bland alt i sammen, jeg tilsatte også 2 ss olivenolje for å få dekket dagsbehovet mitt.

Oppskriften kan jo mikses i det uendelig etter hva man tåler og har tilgjengelig. (Feks skinke el kylling, kokt egg, purre osv)

Jeg synes det smakte godt med den litt sterke løken mot det litt syrlige og søte smaken fra eple. Spiste den sammen med salat.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:53   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lettvint og god tunfisksalat

Høres veldig godt ut!
Synd man ikke kan spise eple på ketolyse!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 22:15   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lettvint og god tunfisksalat

Hørtes fantastisk ut
Tipper det er veldig god uten eple også

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:11   #4
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Lettvint og god tunfisksalat

Det er veldig godt med litt finhakket sylteagurk i, også. Så lenge man ikke hiver innpå i mengder, går det fint å spise bittelitt av både eple og sylteagurk. Lager tunfisksalat kanskje en gang i måneden, og da jeg liksom ha sylteagurk i (ca 1ss). Bruker kun hjemmelaget majones, ikke noe cf, så den syrlige delen av smaken må tilsettes.. Dette spiser jeg opp over tre dager, så jeg er godt innenfor kh-grensen min, uansett

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 15:27   #5
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Lettvint og god tunfisksalat

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Det er veldig godt med litt finhakket sylteagurk i, også. Så lenge man ikke hiver innpå i mengder, går det fint å spise bittelitt av både eple og sylteagurk. Lager tunfisksalat kanskje en gang i måneden, og da jeg liksom ha sylteagurk i (ca 1ss). Bruker kun hjemmelaget majones, ikke noe cf, så den syrlige delen av smaken må tilsettes.. Dette spiser jeg opp over tre dager, så jeg er godt innenfor kh-grensen min, uansett

Sylteagurk er sikkert kjempegodt i
Er jo ikke så mye man behøver av det eller eple, bare så man får litt av smaken. (Grønt eple har minst kh av eplene)
Blir litt lei av all matlagingen innimellom så greit med noen man bare "hiver" sammen

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lettvint mat og ferdige produkter for Skaldemans kost Dilly Spis deg ned i vekt med Skaldeman 30 18-07-10 14:21
Lettvint julesylte Gerd Festmat 0 16-12-09 14:53
Kan noen gi meg en god og lettvint brødoppskrift? Jenta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 16-05-09 08:51
Billig, lettvint lunsj Merete A Lunsj 15 09-12-08 11:02
Lettvint bearnaisesaus Iset Annen mat 15 01-10-06 00:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no