Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Skravletråd for Lindbergerne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 11:26   #76
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Skrev dette i en boktråd, men kjekt og ha det her også:

Jeg ringte bokhandleren nå og Fedons Metode er erstattet igjen, den nyeste er fra 2008 og heter Naturlig slank med kost i balanse.

Den er holdt av!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 10:00   #77
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hei!

Tror jammen meg jeg henger meg på her jeg også! South Beach har vært min vei, men på den kanten av forumet er det stille ja.. Så da tenkte jeg, Fedon vs South Beach kan ikke vært store forskjellen, så her kan man plukke opp noen tips. Har ikke lest noen bøker da, så eg får ta meg en tur på butikken etterpå og skaffe noen. Hvilke anbefaler dere??

Og en ting til, jeg spiser dette til frokost
Proteinbrød:
4 egg
1/2 boks kesam
3 ss olivenolje
1 1/2 ss bakepulver
4 ss linfrø
45 gr solsikkefrø
50 gr sesamfrø
60 gr kruskakli
evt urter eller krydder hvis en ønsker

Er det ok for Lindberg'en montro? To skiver med skinke og evt light philadelphia.. eller egg.
Nå gleder jeg meg.. ny start IGJEN! Hehe...

Fant ut at en skive proteinbrød inneholder

Kalorier:82
Fett:5,91
Karbo:1,74
Protein:4,19

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:03   #78
Slegg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 48
Slegg er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Nå må jeg få kjerringa til å bake proteinbrød

Slegg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: x Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:58   #79
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Må ikke bake selv!!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 13:13   #80
Lurvelille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Lurvelille er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Etter litt fundering att og fram tror jeg at jeg skal prøve meg på fedon kost!
Noen spesielle hensyn jeg bør ta, ettersom jeg ammer?
I mine øyne virker fedons filosofi bedre, med tanke på amming, enn f.eks ketose og atkins.
Har forøvrig sett at det funker etter at kuttet ut brød for en tid tilbake!
Ikke noe savn enda!

Lurvelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 23:17   #81
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Lurvelille, her.

Etter litt fundering att og fram tror jeg at jeg skal prøve meg på fedon kost!
Noen spesielle hensyn jeg bør ta, ettersom jeg ammer?
I mine øyne virker fedons filosofi bedre, med tanke på amming, enn f.eks ketose og atkins.
Har forøvrig sett at det funker etter at kuttet ut brød for en tid tilbake!
Ikke noe savn enda!

Helt enig med deg! Anbefaler Barn i balanse jeg - den er lettlest og motiverende. Beskriver også riktig kosthold under amming.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 17:53   #82
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Takk for fin oversikt over brødet!
Har holdt meg til Lindberg i litt over en uke nå, og det føles veldig riktig for meg. Får ikke den følelsen av og være skikkelig "usunn" som jeg får av all mengden med fett. Freshere dette her syns jeg, og jeg fryder meg over muligheten til og kunne spise yoghurt og bær.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 15:00   #83
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei

Etter halvannen måned med ketogen kost trenger jeg litt mer variasjon og hiver meg derfor på Lindberg. Jeg er lei av å høre at youghurt og frukt er fyfy og orker ikke alt fettet lenger. Tror Fedons kostfilosofi passer meg mye bedre, så jeg har stor tro på dette

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:27   #84
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Velkommen Lille34. Her inne på Linberg er det ikke mye aktivitet akkurat, sånn som på ketolysedelen av forumet. Men det er jo flott at det blir flere av oss, så kanskje det tar seg opp etter hvert. Det hadde jo vært kjempeflott...

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:54   #85
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Tonje85, her.

Velkommen Lille34. Her inne på Linberg er det ikke mye aktivitet akkurat, sånn som på ketolysedelen av forumet. Men det er jo flott at det blir flere av oss, så kanskje det tar seg opp etter hvert. Det hadde jo vært kjempeflott...

Takk, takk Var rimelig stille inne på ketolysen også, ja. Kan jo hende vi blir en fin liten gjeng her inne. At vi er få kan jo like gjerne være en forldel som en ulempe

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 18:12   #86
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Ja, det er så sant så sant. Vi er nå noen som til stadighet skriver i journalen til hverandre, så du kan jo slenge deg med der også hvis du har lyst...

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 23:36   #87
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei Lille34!

Velkommen hit.. Alle kommer lissom av den samme grunnen - så koselig!
Altså grunnen at det ble for mye fett o.l, helt strålende at man kan bli flere til og tipse hverander i denne retningen som ikke er så mye nevnt her.. kjenner jo jeg blir litt forvirra og vinglete noen ganger. Men er bare og kjøre på, dette tror jeg seriøst er bra opplegg!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 08:22   #88
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Tonje85, her.

Ja, det er så sant så sant. Vi er nå noen som til stadighet skriver i journalen til hverandre, så du kan jo slenge deg med der også hvis du har lyst...

De journalene må jeg lete opp

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hei Lille34!

Velkommen hit.. Alle kommer lissom av den samme grunnen - så koselig!
Altså grunnen at det ble for mye fett o.l, helt strålende at man kan bli flere til og tipse hverander i denne retningen som ikke er så mye nevnt her.. kjenner jo jeg blir litt forvirra og vinglete noen ganger. Men er bare og kjøre på, dette tror jeg seriøst er bra opplegg!

Synes Fedons kosthold er mer sammensatt uten å utelukke mat. Går mer på sunn mat som kroppen trenger, noe som høres mye mer fornuftig ut i min sykepleierverden

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:07   #89
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

De journalene må jeg lete opp



Synes Fedons kosthold er mer sammensatt uten å utelukke mat. Går mer på sunn mat som kroppen trenger, noe som høres mye mer fornuftig ut i min sykepleierverden

My thought exactly!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 21:25   #90
SnillPia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
SnillPia er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Slenger meg på her jeg også. Har vært medlem en stund, men ikke vært så aktiv da jeg var gravid. Men det var veldig greit å få tips til oppskrifter osv da jeg hadde svangerskapsdiabetes. Har masse diabetes 2 i familien (min far bla.), og jeg ønsker å fortsatt ha gode blodsukkerverdier. Spiste ekstremt sunt og fedonvennlig under graviditeten, og gikk opp bare 8 kilo, selv om jeg følte jeg spiste MYE mat.
Nå har jeg verdens nydeligste gutt på 3 måneder, og er 2 kilo mindre enn je var da jeg ble gravid. Slapp helt av, jeg ammer ikke under slanking (PCOS (kan gi lite melk) og flere kraftige brystbetennelser i starten som førte til enda mindre melk gjorde til at vi måtte over på flaske for lillegutt....).

SnillPia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedonaktig... Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:09   #91
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Velkommen, Snillpia

Må si jeg er imponert over at du greide å spise så sunt under svangerskapet. Av er faring vet jeg at det ikke er enkelt når hormonene ofte fører til økt matlyst og søthunger. Godt gjort!

Hadde vært intr å se hvordan en dagsmeny ser ut hos deg?

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:46   #92
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Heisann... Er det ok om jeg slenger meg med her? Har gått på ketolyse i nesten 3 mnd, og må ut av ketose nå siden jeg skal "spise for 2". Så kremt, er gravid, men det er vel greit det??

Holder på å sette meg inn i fedons sin stil, og gleder meg som en unge på julaften til å sette tennene i frukt igjen. Jeg savner frukt!! Ellers så blir det vel å komme seg litt unna alt fettet, og heller spise oftere. Syns det er tungt for magen å kun klare 2 måltider om dagen, de siste dagene har magen vært en klump, til tross for mengder med vann. Så får vi se da, om fedon er noe jeg greier.. eller om hormonene tar overhånd.

Ha en fin kveld.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 07:24   #93
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Catalina79, her.

Heisann... Er det ok om jeg slenger meg med her? Har gått på ketolyse i nesten 3 mnd, og må ut av ketose nå siden jeg skal "spise for 2". Så kremt, er gravid, men det er vel greit det??

Holder på å sette meg inn i fedons sin stil, og gleder meg som en unge på julaften til å sette tennene i frukt igjen. Jeg savner frukt!! Ellers så blir det vel å komme seg litt unna alt fettet, og heller spise oftere. Syns det er tungt for magen å kun klare 2 måltider om dagen, de siste dagene har magen vært en klump, til tross for mengder med vann. Så får vi se da, om fedon er noe jeg greier.. eller om hormonene tar overhånd.

Ha en fin kveld.

Hormonene trenger IKKE ta overhånd. Det er du som styrer hva du spiser, ikke dem
Lykke til!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 11:39   #94
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Er jeg den eneste som sliter med økt søthunger etter at jeg gikk over fra ketose til Lindberg Synes det er slitsomt å kjenne på denne søthungeren igjen. Da jeg spiste masse fett og lite karber, forsvant den jo fullstendig, men nå er den tilbake gitt...

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:02   #95
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Må si jeg er imponert over at du greide å spise så sunt under svangerskapet. Av er faring vet jeg at det ikke er enkelt når hormonene ofte fører til økt matlyst og søthunger. Godt gjort!

Da jeg var gravid med jentungen klarte jeg ikke sjokolade. Jeg forguder de der kulene fra Ferrero Rocher og fikk en eske til jul av pappan. Jeg var da temmelig nygravid og eska sto faktisk i kjøkkenskapet til etter fødselen! Vanligvis ville den vært historie i løpet av 1. juledag...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 14:25   #96
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Er jeg den eneste som sliter med økt søthunger etter at jeg gikk over fra ketose til Lindberg Synes det er slitsomt å kjenne på denne søthungeren igjen. Da jeg spiste masse fett og lite karber, forsvant den jo fullstendig, men nå er den tilbake gitt...

Det er nok ganske normalt i og med at blodsukkeret vil gå mer opp og ned med Lindberg.

Pass på å spise nok. Bedre å ta seg litt ekstra fett enn å sprekke på godteri

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 17:08   #97
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Da jeg var gravid med jentungen klarte jeg ikke sjokolade. Jeg forguder de der kulene fra Ferrero Rocher og fikk en eske til jul av pappan. Jeg var da temmelig nygravid og eska sto faktisk i kjøkkenskapet til etter fødselen! Vanligvis ville den vært historie i løpet av 1. juledag...

Det er faktisk en bragd i seg selv Jeg elsker også de sjokoladekulene, og i vårt julehjem pleier jeg og svogeren å kjempe om de kulene. De er knallgode!! Selv hadde jeg overhodet ikke problemer med å få i meg sjokolade da jeg var gravid

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 17:13   #98
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er nok ganske normalt i og med at blodsukkeret vil gå mer opp og ned med Lindberg.

Pass på å spise nok. Bedre å ta seg litt ekstra fett enn å sprekke på godteri

Merker at jeg fyser mye mer om jeg dropper middagen og heller tar et par rugknekkebrød f eks. Jeg trenger et større måltid til middag for å unngå småspising utover kvelden. Men det er vel rimelig normalt med tanke på blodsukkersvingningene

Selv om Lindberg er et mer sammensatt og balansert kosthold, og dermed mye mer fornuftig i mine sykepleierøyne, savner jeg det å ikke fyse på noe søtt når jeg var i ketose.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 18:57   #99
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Nei, det er ikke noe deilig det..
Jeg har ikke søtsug, men det er nok fordi at jeg spiser ganske lite karber (sånn i Lindbergperspektiv da.. mye i forhold til ketolyse.) Og endel mer fett enn det som er "reglen"

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:05   #100
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Kan en legge inn litt mer fett, og mindre karber enn det som blir anbefalt ifølge boken? For her går jeg snart rundt meg selv når det kommer til søtsug. Usjh!! Ikke lenge før jeg raner kjekshylla på butikken!! Ærlig talt, har ikke savnet dette nei.. virkelig ikke.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 16:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 12:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no