Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Skravletråd for Lindbergerne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-10, 23:23   #101
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Catalina79, her.

Kan en legge inn litt mer fett, og mindre karber enn det som blir anbefalt ifølge boken? For her går jeg snart rundt meg selv når det kommer til søtsug. Usjh!! Ikke lenge før jeg raner kjekshylla på butikken!! Ærlig talt, har ikke savnet dette nei.. virkelig ikke.

Prøv da vel

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 14:54   #102
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei alle fedonelskere

Jeg er innom og hilser på, må forberede meg på fedonkost etter endt eurodiet. Er så flott at det finnes en slik skravletråd hvor man kan utveksle erfaringer

Jeg prøvde meg på ketogenkost før jeg gikk over til fedonkost - før eurodiet startet Ketogenkost ble for mye fett og lite frukt, så fedon sin kost i balanse fungerer best for meg og kroppen min.
Eurodiet har gitt en kickstart på innføringen av riktig kosthold og det ønsker jeg å opprettholde når dietten er over. For det er da den virkelige jobben begynner
Kroppen merker utrolig forbedring på endret kosthold, så dette vil jeg gjerne klare!

Ha en flott helg!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 03:06   #103
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Heisann! sniker meg inn hit litt med noen spørsmål

Lurer på å bytte fra ketolyse til fedon.. Takler ikke fettet, å alt det der. Tror Fedon metoden kan passe meg bedre!

Men, er det slik at jeg kommer til å gå opp mange kilo nå?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:14   #104
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Heisann! sniker meg inn hit litt med noen spørsmål

Lurer på å bytte fra ketolyse til fedon.. Takler ikke fettet, å alt det der. Tror Fedon metoden kan passe meg bedre!

Men, er det slik at jeg kommer til å gå opp mange kilo nå?

Hvorfor tror du at du kommer til å gå opp?
Jeg har gått på Fedon i 3 måneder, og går nedover og nedover. Det går fryktelig sakte da, med 400 gram i uken (tilsammen 5,5 kg). Tror det skal gå helt fint å fortsette og gå ned! Kanskje ikke like hurtig som når du er i Ketose, men samtidig kan du jo leve veldig godt på Fedon, resten av livet
Lykket til, uansett hva du velger!

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:34   #105
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Da slenger jeg meg også med i denne tråden! Prøver meg litt fram med Lindberg, og håper det kommer til å gå greit.

Opprinnelig lagt inn av CosiFanTutta, her.

Hvorfor tror du at du kommer til å gå opp?
Jeg har gått på Fedon i 3 måneder, og går nedover og nedover. Det går fryktelig sakte da, med 400 gram i uken (tilsammen 5,5 kg). Tror det skal gå helt fint å fortsette og gå ned! Kanskje ikke like hurtig som når du er i Ketose, men samtidig kan du jo leve veldig godt på Fedon, resten av livet
Lykket til, uansett hva du velger!

Jeg syns 400 gram i uka er bra jeg, det er mer enn jeg noen gang har hatt som gjennomsnitt!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 00:28   #106
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.




Jeg syns 400 gram i uka er bra jeg, det er mer enn jeg noen gang har hatt som gjennomsnitt!

Kanskje bare jeg som tror alle andre raser nedover i vekt

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 09:33   #107
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Heisann! sniker meg inn hit litt med noen spørsmål

Lurer på å bytte fra ketolyse til fedon.. Takler ikke fettet, å alt det der. Tror Fedon metoden kan passe meg bedre!

Men, er det slik at jeg kommer til å gå opp mange kilo nå?

karbohydrater binder vann, så du kan evt gå opp noen hundre gram i vann, når du går over til å spise fler

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 22:12   #108
majalille
Juniormedlem
 
majalille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 40
majalille er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Har snoket her inne et par dager og det er morro å se at jeg ikke er den eneste som ikke enten takler alt fettet eller at man blir så matlei. Jeg kommer vel ikke til å følge fedon slavisk, jeg vil bare litt opp i karber og masse ned i fettmengden. Pluss det faktum at er man i ketose så ødelegger en sprekk. Det skjer jo ikke når man spiser sunt utenfor ketoseområdet. Da er en sprekk en sprekk man må gå videre fra og ikke en helomvending i kroppens funksjoner liksom. Det gjør det hele mindre stressende for meg jaffal.

Jeg er innmari glad i havregrøten og riskjeksa mi. Spiser ikke noe brød what so ever da jeg blir dårlig av det. Har i samme slengen unngått pasta, ris og potet også fordi jeg har noen kilo og ta av meg og det er jo en fin "bieffekt" at jeg får renere hud av akkurat det også. YAY!

Elsker maten min nå <3

__________________
You already know how it feels to feel good - so why don`t you?


majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 11:20   #109
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei der! Kjekt med ein Lindberg skravletråd

Eg har ikkje lest økene hans ennå, bare luska rundt i ressursene her.
Må nok skaffe ei bok etterkvart

Men lurer litt på korleis de andre Lindbergerar praktiserer sukker og søtstoff?

Fedon er jo veldig på fruktose, evnt søtstoff. Eg har i lengre tid brukt fruktose til å strø på ting, spesielt til borna mine. Desse vekene eg har prøvd meg på lavkarbo, har eg unngått sukker/fruktose. Etterkvart får ein jo lyst til å kunne lage kaker o.l. slik innimellom. Eg er litt skeptisk til for mykje kunstig søtstoff spesielt til ungane, men vil jo ikkje risikere for mykje karber sjølv.

Korleis gjer de det?

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 11:34   #110
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

De få gangene innimellom jeg lager noe kake eller noe, så bruker jeg enten Fruktose, Sukrin eller Stevia.
Det blir jo ikke sååå ofte.. Alt med måte

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 11:51   #111
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Ja, måtehold er jo vesentleg!

Tenker at eg skal lage mykje mindre julekaker enn tidlegare, denne jula.
Dessutan lage dei mykje nærmare jul, slik at perioden med julekaker i huset vert vesentleg redusert. Så sparer eg resten av familien for sukker også

Stevia har eg ikkje skaffa meg enda, men det kjem etterkvart.
Godt å høyre at det er nokre her som bruker litt fruktose.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:23   #112
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Har forskjellinge søtningsstoffer stående. Men bruker sukrin mest. Synes det fungerer bra jeg, men noen reagerer vel på at det iser litt.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:15   #113
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Jeg bruker fruktose i bakverk, rørte bær og småkaker. Det er ikke store dosene med fruktose på en dag, og det fungerer mye bedre enn sukker for min del

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:06   #114
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Tror jeg bare skal lage karameller i år jeg Fløte, smør, frukose også kanskje litt nøtter i og med sjokoladetrekk. Blir nok av kaker og greier når man drar bort på besøk i jula.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:51   #115
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Ja, besøk kan være ei utfordring!
Jul skal me feire hos mine foreldre i år. Dei har også lagt vekk brød, poteter osv. Så dei forstår jo, men er ikkje alltid heilt konsekvente (har ikkje behov for å slanke seg), så eg trur eg skal ta med meg noko lavkaro venleg.

Går og lurer på om eg skal foreslå å finne på noko anna enn risgraut. Og uansett skal eg be dei fjerne sjokade og nugatti, som dei har ståande til barnebarna.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:19   #116
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Har noen gode forslag til en annen rett enn risgrøt?
Er rømmegrøt bedre?
Jeg skal på julegrøt snart og det gjør meg ingenting å smake litt på grøten. Men samtidig, jeg blir så dårlig av den pga. insulinresistensen, så jeg kunne tenke meg å slippe unna ondtene ..

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:23   #117
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Meiner at det skal være oppskrift på lavkarbo rømmegraut her på forumet.
Ta eit søk

Trur kanskje det vart brukt JBK i staden for kveitemjøl.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:35   #118
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Bruker konsekvent sukrin uansett. Rett og slett fordi jeg er skeptisk til fruktose, splenda rører jeg ikke med ildtang, og stevia har jeg aldri prøvd.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:22   #119
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Takk for tipset Khb

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:51   #120
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Har spist havregrøt for første gang i mitt liv. Positivt overrasket, smakte greit nok med sukrin, kanel og sukker på. Men jeg kokte den på vann og det kjentes. Hva gjør dere for mer "smak" i grøten?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 16:00   #121
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Smør og salt er et must i all graut!!!

(Ja, eg har faktisk opplevd å kjøpe graut på kafe, med ingenting salt i. Heile familien satt og rørte inn store mengder smør for å prøve å få litt smak på den)

Eg lagar alltid havregraut med halvparten vatn og halvparten melk. Men dette er jo ikkje lavkarbo. Du kan kanskje erstatte litt av vatnet med fløyte eller kanskje cottage cheese.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 16:15   #122
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei
slenger meg på jeg også
Jeg har vært relativt lenge med i gamet, gått ned ca 25 kg med Lindberg og holder nå vekta med dette kosholdet.
greit å få frisket opp kunnskapen litt samt få noen tips til oppskrifter.

Jeg merker det er utrolig enkelt å skli over til knekkebrød/skiver/pasta ved hvert måltid når jeg ikke skal ned mer. Har en travel hverdag med en jente på 16 mnd som sover lite om natta og en krevende jobb. Så da har jeg ikke overskudd til å tenke så mye på korrekt mat. Men innimellom setter jeg opp en oversikt, og her er en helt vanlig matdag hos meg.
frokost: 2 egg, to multigrain knekkebrød, smør, kaviar
Lunsj: salat m kylling, ost, feta, div grønnsaker
Mellom: Mandarin (ganger 2-3) og noen nøtter om jeg har liggende
Middag: 3 pølser med blomkålmos
Kvelds: 2 skiver Fedonbrød m ost/pålegg etc.

Og nå før jul, mandarin, mandarin og mandarin. ELSKER de små, søte fruktene.

Jeg drikker veldig lite vann, klarer det bare ikke, så jeg drikker endel te med melk i, kaffe, saft (uten sukker).

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 16:31   #123
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Khb, her.

Smør og salt er et must i all graut!!!

(Ja, eg har faktisk opplevd å kjøpe graut på kafe, med ingenting salt i. Heile familien satt og rørte inn store mengder smør for å prøve å få litt smak på den)

Eg lagar alltid havregraut med halvparten vatn og halvparten melk. Men dette er jo ikkje lavkarbo. Du kan kanskje erstatte litt av vatnet med fløyte eller kanskje cottage cheese.

Smør, i grøten da? Kjenner jeg har angst for å blande karber og fett så jeg er ikke helt komfortable med både fløte og havregryn liksom, men nå bruker jo jeg type 20-25 gram for å lage en passelig posjon. Burde gå greit

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:26   #124
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Ja, det er sant
Det vert jo mykje karbo med mykje feitt, som jo er heilt feil.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 11:27   #125
Turidmor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Alder: 46
Innlegg: 2
Turidmor er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei:-)
Jeg vil også gjerne være med å skravle!
Har levd ketogent siden november 2010, har gått litt opp og ned (pga jeg har skeiet litt ut i helgene) men tilsammen -6kg, og fornøyd med det! Men vil gjerne ned iallefall 6 kg til- og synes, etter mye lesing, at Fedon passer meg. Men det er litt vanskelig å omstille seg fra fett,fett,fett til å tenke nytt...
Føler at man har lov til så veldig mye på Fedon i forhold til ketolyse!
Bare det at du kan dra på Burger King å spise en Fedon-burger er jo helt utrolig!

Er det noen som har noen enkle råd/tips for en nybegynner?

Kan jeg drikke Pepsi Max??????

__________________


Turidmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no