Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Urinsyregiktanfall

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-12, 21:06   #1
lambi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 4
lambi er på en erverdig vei

Urinsyregiktanfall

Vet nå ikke om dette blir postet på rett sted, er ikke så dreven her inne... men som sagt, jeg har fra tidl tatt prøver og påvist for høyt nivå av urinsyre.Urinsyregiktanfallene ble nok først utløst av at jeg gikk på vanndrivende medisiner(pga høyt blodtrykk) Har hatt flere urinsyregikt-anfall i både tå, fot og ankel. Den med går jeg ikke på lenger, for å se om anfallene ble borte. Det har de jo da altså ikke blitt. Første gang jeg fikk et sånt smerteanfall, gikk jeg på "pulverkur"(jada, vet d ikke er særlig pop her inne..) men d var nå mitt valg. Hadde gått på "vanlig " lavkarbo allerede og tatt av 8 kilo, men ville ha litt fortgang i sakene. Det ble det, men som sagt, men med da urinsyregiktanfall som resultat. valgte da å avslutte den pulverkuren. valgte da et mere moderat lavkarbokosthold. I høst som var ville jeg derimot prøve meg på et striktere lavkarbokosthold, med mere fett og ca 50 gr karbo om dagen. Da skjer d samem i løpet av kost tid: urinsyregiktanfall igjen. Dropper den lavkarbotanken, men spiser ikke junkfood og dritt av den grunn. Jeg går derimot opp 9 kilo i løpet av høsten, vinteren, dels pga mere karbo i kosten og dels fordi jeg ikke orket å trene. Jeg måtte jo bytte blodtrykksmed. pga at jeg ikke tålte de jeg først fikk, men d viser seg at jeg da får MAsse bivirkninger av den nye medisinen. Aldri følt meg så dårlig som i denne perioden. Virka som hele systemet i kroppen hold på å kolapse. Nyrestein, diaree, og i tilleg leverproblemer. Da Måtte jeg droppe den medisinen også og få noe annet igjen. Nå har jeg gikk kroppen ca en mnd på den nye medisinen for høyt bt, og de fæle bivirkningene er heldigvis borte. Bra tenker jeg, nå kan kroppen og jeg begynne og samarbeide igjen. Begynnte for tre dager siden på en ny runde med pulverkur, denne gangen Easy Diet som ikk eer så heftig som den forrige. Og mindre karbo i. Men det samme skjer: urinsyregikftanfall igjen! Og nå er jeg fortvila. D virker som om de anfallene kommer i det kroppen skal til å bikke inn i ketose, uansett om det er lavkarbomat jeg prøver å spise eller pulverkur.
Noen som har noen råd til meg? Skal jeg bare fortsette og få kroppen inn i ketose, eller funker bare dette ikke for min kropp? Jeg kan jo droppe pulverkur, men de anfallene kommer jo selv om det er lavkarbo jeg spiser også. Skal jeg bare tyne meg gjennom disse giktanfallene og fortsette eller hva, mon tro?

__________________


lambi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza, LCHF etter Hexebergs bok Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:39   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Urinsyregiktanfall

Dersom anfallene i første omgang ble utløst av vanndrivende, vil de ogaå komme ved inngangne til ketose, da lavkarbo, og særlig ketosen, kan være svært vanndrivende!
Er ikke for ingen ting man får beskjed om å spise salt og drikke mye, nei!

Jeg ville ha fulgt alle råd for en bedre inngang til ketose(nedtrapping, vann, ketolyse- vitaminer, mye fett osv) og latt det stå til 6-8 uker før jeg evnt kastet inn hånkleet!
Og husk at man får slike anfall i føttene/de små leddene der fordi de er kaldere enn hendene! Så det kan være lurt å holde seg ekstra god og varm mens man spiser salt mat og drikke rmye vann!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no