Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Kan noen se på menyen min?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-11, 10:52   #1
Lilli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: telemark
Alder: 41
Innlegg: 28
Lilli82 er på en erverdig vei

Kan noen se på menyen min?

Hei..
Jeg kommer sikkert med mange dumme spørsmål her inne, men jeg synes det er vanskelig å komme ordntlig inn i det her.. Har gått på lavkarbo i 5 uker, men har gått opp 1 kilo.. Lurer på om jeg spiser noe feil... Hadde blitt kjempeglad hvis noen kunne sett på matinntaket mitt:
Her er noen eksempel på det jeg spiser:
Frokost: 3taffelostskiver i mikroen med krepsehaler og litt majones eller 1 skive lavkarbobrød med ost/makrell eller liknende.
Lunch: Salat med agurk, tunfisk,tomat og fetaost eller 2 fiberrik med egg og litt kaviar
Middag: kotelett med blomkålgrateng/ taco med ostesticks/taffelost med krepsehaler og majones/egg og bacon/omelett og salat.

Spiser også litt nøtter innimellom...eller litt bacongull en gang i blandt.. Drikker kanskje 2 glass pepsi max i løpet av dagen, men har diabetes, så jeg får ikke noe søtsug av dette...ellers drikker jeg vann ...

Jeg er forøvrig 1,60 høy og 59kg hvis det har noe å si...
Hva gjør jeg feil?? Sier tusen takk for hjelp og svar....

Lilli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og diabetes type1 Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 11:11   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen se på menyen min?

Du gjør ikke noe feil etter det jeg kan se. Men siden du har en BMI på 23 er du allerede normalvektig, så da ser vel ikke kroppen noe poeng i å gå ned. Husk at lavkarbo er vektregulerende, og ikke en slankekur. Dvs at kroppsvekten legger seg på det nivå som er naturlig for deg. Hvorfor ønsker du å ta mer av, når du allerede er godt innenfor normalen?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 11:49   #3
Lilli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: telemark
Alder: 41
Innlegg: 28
Lilli82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen se på menyen min?

Åja, er det slik å forstå... Nei jeg ønsker å gå ned 3-4 kg, for å komme til en vekt som jeg er konfortabel med... Jeg er så liten, så selv om bmi sier at jeg er normal, så er det ikke det jeg ser når jeg ser i speilen for å si det slik....

Lilli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og diabetes type1 Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 11:51   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen se på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Lilli82, her.

Åja, er det slik å forstå... Nei jeg ønsker å gå ned 3-4 kg, for å komme til en vekt som jeg er konfortabel med... Jeg er så liten, så selv om bmi sier at jeg er normal, så er det ikke det jeg ser når jeg ser i speilen for å si det slik....

Når det bare er snakk om noen pyntekilo må du mest sannsynlig se på kaloriene også, og ikke bare karbene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:42   #5
Lilli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: telemark
Alder: 41
Innlegg: 28
Lilli82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen se på menyen min?

Ok... Det er ikke noe krise for meg, sålenge vekten holder seg, og ikke går opp!... Men lavkarbomessig, så er det ikke noe gærnt med maten jeg da spiser??

Lilli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og diabetes type1 Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:58   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen se på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Lilli82, her.

Ok... Det er ikke noe krise for meg, sålenge vekten holder seg, og ikke går opp!... Men lavkarbomessig, så er det ikke noe gærnt med maten jeg da spiser??

Maten ser bra ut den ja

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 15:07   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen se på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Når det bare er snakk om noen pyntekilo må du mest sannsynlig se på kaloriene også, og ikke bare karbene

Det hjelper med trening også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 15:46   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen se på menyen min?

Begynn med yoga! Da for er du kroppen og senker stressnivået.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 09:07   #9
Lilli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: telemark
Alder: 41
Innlegg: 28
Lilli82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen se på menyen min?

Ja trening regner jeg med at hjelper, men jeg spiller innebandy 4 timer i uka, så jeg har ikke tid/ork til mer, og skulle tro at det var nok.....

Lilli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og diabetes type1 Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 10:46   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen se på menyen min?

Forskjellen på yoga og annen trening er at den senker stressnivået i kroppen, mens annen trening øker det. Stress=ustabilt blodsukker, vannlagring og over tid fettlagring.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 12:39   #11
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Kan noen se på menyen min?

Vekt er en ting, men målebånd er noe annet Kan det hende at kroppen din har begynt å forandre seg, men at vekten er stabil? Sitter klærne dine løsere/annerledes enn før? Kanskje økt vekt skyldes økte muskler, ikke fett?

En annen ting er at vekten gjerne går litt opp rundt menstider, kan det stemme med din syklus?

Hvordan er formen ellers? Har du mer eller mindre energi enn før? Er blodsukkeret mer stabilt?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vil se på menyen min? lårannediskon Lavkarbo generelt 12 28-09-11 22:14
Vil noen se gjennom menyen min? Bixen Ketolysekuren 11 20-05-09 23:32
Lollipop: her er menyen min! tullann Ketolysekuren 21 01-09-07 01:44
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Gidder noen å se litt på menyen min? LilleVille Lavkarbo generelt 22 07-09-06 23:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no