Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Drikker du vin?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-10, 00:39   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Drikker du vin?

Da bør du bruke litt av din tid på å se dette programmet fra NRK!

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/580566

Beskrivelse:

Hva skjuler seg i vinen?Er den vinen vi drikk, så sunn og helsestyrkjande som mange påstår? I denne filmen gjev journalist Jane Moore oss innsyn i ein vinindustri som tilset vinen kunstige og kanskje skadelege stoff. Alt dette skjer utan at vi som forbrukarar blir informert om det.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 00:50   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikker du vin?



Hehe, vin er en av de lastene jeg ikke har tenkt til å kvitte meg med, sunt eller ikke... Så jeg vet ikke om jeg tør å se det programmet altså. Kanskje på en mandag

Men takk for tipset i alle fall Areola

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 00:51   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Så lite vin som jeg drikker, foretrekker jeg å være lykkelig uvitende, tror jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 01:11   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.



Hehe, vin er en av de lastene jeg ikke har tenkt til å kvitte meg med, sunt eller ikke... Så jeg vet ikke om jeg tør å se det programmet altså. Kanskje på en mandag

Men takk for tipset i alle fall Areola



Jeg skal sette vin i løpet av helga! Både hvit og rød!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 01:12   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Jeg så det på TV for en stud siden. Det går vel på det samme som med de fleste matvarer, man putter oppi en masse ting for å få det til å ligne på ekte vare. Fordi man har utarmet jorda, man vil spare penger, kunne produsere mer osv.... mener å huske at sagflis var en av tingene man brukte?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 02:13   #6
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.



Hehe, vin er en av de lastene jeg ikke har tenkt til å kvitte meg med, sunt eller ikke... Så jeg vet ikke om jeg tør å se det programmet altså. Kanskje på en mandag

Men takk for tipset i alle fall Areola



Så utrolig enig med Trillian! Dette programmet har jeg ikke tenkt å utsette meg for.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 02:32   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Det første jeg tenkte var det samme som Trillian og Kitt - dette vil jeg ikke vite! Men jeg så programmet likevel. Det var sjokkerende og trist, gitt. Ikke minst den søppelbefengte og utarmede jorda i Champagne-distriktet gjorde inntrykk!

Heretter skal jeg finne ut mer om vinen jeg kjøper på Polet. Og prøve å kjøpe økologisk og fra små produsenter. Heldigvis finnes det noen som tenker annerledes enn røkla.

Jeg er veldig glad jeg så det, for jeg liker ikke å bli lurt av kyniske pengemakere med svin på skogen. Så takk, Areola


Sist redigert av Huldr : 27-02-10 kl 02:54.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 04:18   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Ok, jeg skal slutte å kjøpe så mye Champagne ... (Uff, jeg fikk fryktelig lyst til å være ignorant her, altså ...)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 08:23   #9
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Drikker du vin?

Jeg kommer uansett ALDRI til å slutte å drikke vin Det er det som passer meg så godt med denne livsstilen - det er faktisk lov med vin i moderate mengder

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:52   #10
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det første jeg tenkte var det samme som Trillian og Kitt - dette vil jeg ikke vite! Men jeg så programmet likevel. Det var sjokkerende og trist, gitt. Ikke minst den søppelbefengte og utarmede jorda i Champagne-distriktet gjorde inntrykk!


WHAT!!!! Har ikke sett programmet, men er det noe galt med Champagneproduktene mine så vil jeg ikke vite det!!!!! Bor 3 timers kjøretur fra Champagne, og har STOR glede av å dra dit og handle direkte fra Champagnegårdene.... Men jeg handler altså rett fra smågårdene, fantastisk Champagne, mye bedre enn i butikkene. Kanskje de små produsentene ikke driver med det lureriet som blir beskrevet ovenfor?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:01   #11
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Drikker du vin?

Skal se filmen senere i dag. Skjønner at vinklingen er mot produsentene og ikke vin som sådan. Så filmen Food Inc for et par dager siden. Den handler om de amerikanske matvareprodusentene. Det er helt for j.. hvordan de driver på. Håper at det aldri blir like ille her på berget. Food Inc anbefales for øvrig på det sterkeste til alle som er litt opptatt av hva vi får i oss, og hvordan dyr og mennesker blir behandlet i "The land of the free, and the home of the brave". Blir økologisk over en lav sko for meg fremover i hvert fall.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:05   #12
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.



Hehe, vin er en av de lastene jeg ikke har tenkt til å kvitte meg med, sunt eller ikke... Så jeg vet ikke om jeg tør å se det programmet altså. Kanskje på en mandag

Men takk for tipset i alle fall Areola



Enig med deg, trillian

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:23   #13
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikker du vin?

Det er ikke om vin generelt altså, det er for det meste de store produsentene som synder. Putter mye sukker og andre tilsetningstoffer i vinen fordi kvaliteten på druene er så dårlige, blant annet pga for mye giftstoffer brukt for å bekjempe sopp og skadedyr.

Det får deg ikke til å ikke drikke vin, men beviser vel at man bør være like kvalitetsbevisst på vin som med alt annet.
Jeg vurderer sterkt å bare kjøpe vin med innholdsregister framover, men det kommer litt ann på hvor enkelt det er å få tak i

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 13:30   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Heretter skal jeg finne ut mer om vinen jeg kjøper på Polet. Og prøve å kjøpe økologisk og fra små produsenter. Heldigvis finnes det noen som tenker annerledes enn røkla.

Ja, til og med jeg, som syns at økologisk er åndsnobberi, vurderer å begynne å kjøpe det nå!

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Så filmen Food Inc for et par dager siden. Den handler om de amerikanske matvareprodusentene. Det er helt for j.. hvordan de driver på.

Jeg så en episode av en svensk serie som het Landet Brunsås forrige helg, som satte fokus på forskjellige vinklinger av maten vår. Akkurat den handlet om hvordan butikkkene stiller ut varer for å få oss til å handle, og hvordan produsentene trikser med amballasje blandt annet. Utrolig bra! Den ligger ute på SVT sine sider.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 13:44   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, til og med jeg, som syns at økologisk er åndsnobberi, vurderer å begynne å kjøpe det nå!


Jeg så en episode av en svensk serie som het Landet Brunsås forrige helg, som satte fokus på forskjellige vinklinger av maten vår. Akkurat den handlet om hvordan butikkkene stiller ut varer for å få oss til å handle, og hvordan produsentene trikser med amballasje blandt annet. Utrolig bra! Den ligger ute på SVT sine sider.

Den har jeg også sett! Veldig bra serie, samt at jeg jo elsker Glenn Killing, aka Henrik Schyffert

Men, økologi åndsnobberi? Vel er det noen som går rundt og føler seg bedre enn andre fordi de kun kjøper økologisk, og det kan vel også til dels kalles en hype, men alle hyper som er til fordel for dyr, natur og menneskers velbefinnende er en god hype i min bok !!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 14:18   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Alle hyper som er til fordel for dyr, natur og menneskers velbefinnende er en god hype i min bok !!!

Ja, men det er akkurat det som er greia. Jeg er oppvokst på gård, og vi holdt på med smågrisoppdrett. Ikke i sånn enorm skala, vi hadde vel en 40-50 purker. Og de hadde det absolutt ikke så fælt som disse økofantastene skal ha det til! Gikk stort sett løse så lenge de ikke hadde små grsiunger (da ligger de ihjel de), og var ute hver sommer.
Og jorda, den ble jo vekselsdyrket for å få best mulig korn. Øko-hypen bygger jo på at f.eks griser bor i små bur hvor de kan bevege seg maks 2m, føder hauger med grsiunger og aldri får frisk luft. Kornet vekseldyrkes (forskjellige sorter hvert år) for å få mest mulig næringsrikt korn. Sprøytinga er på et minimum i forhold til det det var for 20 år siden, og man pløyer ned halmstubben i jorda (ikke brenner som var vanlig før) for å gi bedre dyrningsjord.
Og kuer! Framstilles som melkemaskiner eller ihjeldopet kjøttfe. De jeg kjenner som driver med ku har de gående løse i enorme fellesfjøs, hvor de har madrasser på gulvet, klømaskiner og elektronisk foring slik at de kan gå og få mat mer eller mindre når de vil. På sommeren er de på beite eller ute i skogen.
Så alle de som hyler om hvor grusomt dyra behnaldes i matproduksjon utfordrer jeg til å tilbringe en mnd på en gård og faktisk se hva som foregår! Det interessante er at denne utviklinga har vært de siste 15-20 årene, hvor økologisk har fått mer og mer grobunn. Da det var mer kritikkverdig, da var det ikke så mange som stresset med det...
Og alt dette mens vi som forbrukere hyler om hvor dyrt mat er og hvorfor bøndene skal få supsidier til å drive med norsk landbruk.
De kan jo ta seg en tur nedover i Europa og se hvordan gårdsbruk drives der, for å få skinke til 20kr kg, så kan de jo vurdere om det er det vi ønsker. Eller, for å komme tilbake til trådtema, ta en titt på vinmarkene i syd-europa og se hva som er prisen for at vi skal kunne drikke oss brisne for 20-30 kr flaksa.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 14:25   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Jeg ser absolutt poenget ditt, Carisma! Folk må nå gå rundt og tro hva de vil om både gårdsdrift og sin egen skinnhellighet. Heldigvis er det ganske strenge forskrifter om innbefatter det du blant annet nevner om hvordan kyr holdes nå. Så økologi i en eller annen grad er jo en del av utviklingen her i landet, heldigvis. Det er jo også etterspurt, hvilket vil gjøre det gunstig over tid å bedrive det, det er dét jeg synes er mest positivt når man først snakker hype
Jeg synes ikke mat i Norge er særlig dyrt i forhold til den jevne økonomien. Jeg har dårlig råd, ja, men dyrt synes jeg ikke det er.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 14:33   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er jo også etterspurt, hvilket vil gjøre det gunstig over tid å bedrive det

Men det er synd det er snakk om såpass lang tid at det er få som overlever den omstillinga. Blandt annet er det snakk om et visst antall år jorda skal ligge brakk for å kunne regnes økologisk igjen, så man kan ikke omstille sånn uten videre. I tillegg er fôr dyrere, og det er få eller ingen veiledere som kan regelverket godt nok slik at mange som har prøvd har endt opp med å få underkjent produktene og dermed ikke gått rundt økonomisk. I tillegg krever det flere arbeidstimer, og det er veldig få som har råd og mulighet til å drive på gård på fulltid i Norge i dag uansett.
Det er mange med drømmen om et småbruk som har flytta fra byen og endt i økonomisk ruin etter 2-3 år. (Bare søk på tvangssalg på Finn.no og se antallet småbruk...)
Derfor er jeg i mot det å hype det økologiske. Jeg mener det hadde hatt mye større verdi å sette fokus på de tingene som faktisk er bra med det tradisjonelle landbruket. Ellers havner vi i en situasjon hvor folk kjøper økologisk fra få produsenter i stedet for å holde liv i en minst like bra prosuksjon har flere småprodusenter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 15:05   #19
MBamse
Nytt Medlem
 
MBamse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
MBamse er på en erverdig vei

Sv: Drikker du vin?

Mitt første innlegg her dette, men siden jeg jobber med produkter innen emnet "kunne" jeg ikke la vær - Så programmet når det gikk på NRK for en tid siden, og min personlige mening om programmet er at relevansen, vinklingen og måten de forklarte endel ting på, var mangelfull. Har brukt endel tid på å klare opp endel ting for venner som også så dette programmet.

Og det finnes en hel del Økologiske og Bio-Dynamiske produsenter i pollisten allerede. Og det kommer bare fler og fler for hvert år. Er kanskje ikke lov å reklamere for alkoholprodusenter her inne men kan vel kanskje svare på en direkte forespørsel?!?!

MBamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 15:10   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

En interessant ting når det gjelder vin og vinmonopolet:
Sambo har en bekjent i danmark. Han passer på å hamstre vin hver gang han er i Norge. I følge han er produkene (og kunnskapen!) og utvalget av bra viner så mye bedre enn i danmark, og de vinene man får tak i der nede i samme klasse er mange ganger dyrere. Så kanskje det er mer relevant i andre land enn her mye av det i programmet også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 15:37   #21
MBamse
Nytt Medlem
 
MBamse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
MBamse er på en erverdig vei

Sv: Drikker du vin?

Hel enig Carisma!

Der er et hav av ulemper men også et fjell av fordeler med et vinmonopol. Iallefall slik utviklingen har vært her hjemme de siste 10-15 årene. Kunnskapsnivået på personalet og kvalitetsikkerheten på produktene er langt over det andre land kan skilte med. Og bevisstgjøringen om Øko/ Bio produkter er i fenomenal fremgang.

Litt om Arcus sitt laboratorium
http://www.arcus.no/no/Apne_sider/Om...itetskontroll/

Test av Øko vin
http://www.aperitif.no/index.db2?id=34291

Og noe KJEMPEGODT til slutt. Anbefales på det sterkeste i stedet for Champagne
http://www.aperitif.no/index.db2?id=125829

MBamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:41   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Da var dunken med rødvin satt....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:26   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Fant en billig, alkoholfri rødvin med bare 5 gram sukker pr liter, DET har jeg lett lenge etter! Et utmerket alternativ til brus.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:55   #24
Lotta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 42
Lotta er på en erverdig vei

Sv: Drikker du vin?

Tror ikke jeg ønsker å se dette programmet, like lite som jeg ønsker å se et program om hvordan de lager pølser.

Lotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:02   #25
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da var dunken med rødvin satt....

  Svar med sitat
Svar

Emneord
vin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikker? Jabba Spørsmål og svar 11 28-01-09 16:57
Hva drikker du? Neptun-86 Generell diskusjon 16 03-05-08 20:21
Hva drikker man i ED? Vibeke-67 Eurodiett 8 19-04-08 00:11
Drikker du brus? Summer Generell diskusjon 14 02-09-05 19:43
Hva drikker man? Elisabeth25 Lavkarbo generelt 4 29-06-05 22:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no