Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Valnøttbrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-04, 01:52   #1
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Valnøttbrød

Saftig Valnøttbrød som ikke inneholder hvetemel.

7-7 1/2 dl lunkent vann
25 g gjær
2 ss kaldpresset rapsolje
5 dl byggmel
2 sl speltkli (helsekost)
2 dl valnøttkjerner, grovhakket
1 3/4 dl grov sammalt rug
1 1/2 dl glutenmel (helsekost)
1 1/2 dl sammalt spelt (helsekost)
1 dl byggflak (helsekost)
1 dl linfrø, helst grovknuste
1/2 sl solsikkekjerner
2 ss johannesbrødkjernemel (helsekost)
4 ts salt
2 ts fruktose


Rør gjæren ut i vannet, tilsett olje.
Bland de tørre ingrediensene og rør dem smmen med gjærvæsken. Elt deigen godt ca 15 min på lav hastighet i kjøkkenmaskin (gir best resultat). deigen skal ha en tykk, men fuktig konsistens og skal ikke kunne formes med hendene. Fordel deigen i formene. Prikk brødene godt og dryss eventuelt på havregryn eller byggflak. Dekk med plast og la heve til dobbelt størrelse, ca 1 time.

Stekes nederst i ovnen på 200-220 grader, i ca 45-50 minutter...

Avkjøles på rist.


Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 06-02-04, 08:48   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Om dette er brødet fra Lindbergs bok så må jeg bare si at det er kjempegodt. Veldig mørkt slik at datteren til en veninne trodde det var kake. Barnet som ikke ville spise brød gumlet i vei...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 06-02-04, 12:03   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Maz

Om dette er brødet fra Lindbergs bok så må jeg bare si at det er kjempegodt. Veldig mørkt slik at datteren til en veninne trodde det var kake. Barnet som ikke ville spise brød gumlet i vei...

Jeg ville tro det var det brødet ja,jeg la disse inn for jeg synes det så så stusselig ut med bare 1 oppskrift her,hadde de på maskinen så jeg kopierte de bare og la de inn,det var fort gjort
Klem

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no