Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

De sunneste julepølsene

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-10, 11:48   #1
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

De sunneste julepølsene

I lys av denne: http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle635370.ece

Hvilke julepølser har minst karbo lurer jeg på, har du noen gode tips?

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 15:53   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Dersom du klikker på Les hele testen ved hver pølsetype, kommer næringsinnholdet frem. Karbene varierer mellom 2 og 8. Jacobs har færrest med bare 2 karber pr 100g!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 15:58   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De sunneste julepølsene

(hva er det som utgjør karbohydratene mon tro? unaturlig, uh.)

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 20:57   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

(hva er det som utgjør karbohydratene mon tro? unaturlig, uh.)

Fyllstoff, som potet-, mais- eller tapiokiastivelse f.eks. Det er lov til å spe ut farsemat med denslags til opp til 6%. Lurer på hvor mye de prosentene utgjør i sparte penger hvert år, gitt ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 21:07   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De sunneste julepølsene

Det er så ekkelt med ting som puttes i som ikke hører hjemme der. Det verste eksempelet jeg kan komme på er at det er fiskefett(det står da marint fett) i brød! Fisk og brød, hva har det med hverandre å gjøre, liksom? Avsporing, sorry. Jeg spiser ikke pølser fordi det er et blandingsprodukt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 21:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det er så ekkelt med ting som puttes i som ikke hører hjemme der. Det verste eksempelet jeg kan komme på er at det er fiskefett(det står da marint fett) i brød! Fisk og brød, hva har det med hverandre å gjøre, liksom? Avsporing, sorry. Jeg spiser ikke pølser fordi det er et blandingsprodukt.

Nei du kan så si. Men fisk og brød; jeg ser jo forsåvidt en bibelsk kobling her da, men jeg tror ikke det har noen sammenheng forøvrig .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 21:51   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: De sunneste julepølsene

Har inntrykk av at Jacobs stort sett er en vinner på lavkarbo-fronten. De har jo forskjellige typer wurst og chorizo med 0 kh pr. 100 g vare, og medisterkakene ligger på 2,5 kh pr 100 g. Jeg ser iallefall etter dette merket når jeg skal handle blandingsprodukter, selv om det svir i lommeboka

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 22:12   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei du kan så si. Men fisk og brød; jeg ser jo forsåvidt en bibelsk kobling her da, men jeg tror ikke det har noen sammenheng forøvrig .

Si ikke det, det mettet jo 5000 så kanskje det bir drøyere av fisken?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 22:55   #9
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom du klikker på Les hele testen ved hver pølsetype, kommer næringsinnholdet frem. Karbene varierer mellom 2 og 8. Jacobs har færrest med bare 2 karber pr 100g!

Og pølsene til Jacobs var deilige.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 23:59   #10
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De sunneste julepølsene

Noen som vet om de Jakob's-pølsene er melkefrie?

  Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 08:59   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Noen som vet om de Jakob's-pølsene er melkefrie?

Finner det ikke, men du kan jo sende en mail til butikksjef.jacobs@ultra.no og spørre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 11:44   #12
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Finner det ikke, men du kan jo sende en mail til butikksjef.jacobs@ultra.no og spørre!

Mm. Takk.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 16:45   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Mm. Takk.

Kan du ikke be om full innholdsfortegnelse og legge ut her i samme slengen? Sikkert en del som vil finne det interessant.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 17:10   #14
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Kan du ikke be om full innholdsfortegnelse og legge ut her i samme slengen? Sikkert en del som vil finne det interessant.

Sendt.
Hei
Jeg lurer på om det er mulig å få varedeklarasjonen på Jakobs julepølser tilsendt. Gjerne også flere av Jakobs-pølsene som har lavt innhold av karbohydrater. På forhånd takk.

Mvh

  Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:51   #15
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: De sunneste julepølsene

Idsøe sine pølser er uten karbohydrater. Eg veit ikkje om han har julepølse,
men det er i alle fall ulike typer som f.eks chorizo.

Idsøe held til her i Stavanger, men eg kan godt tenke meg at pølsene er å få tak i andre stader også.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:09   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Khb, her.

Idsøe sine pølser er uten karbohydrater. Eg veit ikkje om han har julepølse,
men det er i alle fall ulike typer som f.eks chorizo.

Idsøe held til her i Stavanger, men eg kan godt tenke meg at pølsene er å få tak i andre stader også.

Så vidt jeg vet, får man ikke tak i Idsøes glimrende produkter andre steder enn i Stavanger!
Sender alltid med gubben stor kjølebag når han må til Stavanger å mekke litt i forbindelse med jobben!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:19   #17
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De sunneste julepølsene

Var innom en av Meny-butikkene på lista til ketolyse.no. De hadde ikke julepølse fra Jakobs. Ketolysemat? Pølser? Neeeei, de hadde ikke sånt. Det var fler som hadde spurt om det, da. De hadde hatt noe før, "sammen med den andre allergimaten".

  Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:29   #18
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: De sunneste julepølsene

Sitat:

Så vidt jeg vet, får man ikke tak i Idsøes glimrende produkter andre steder enn i Stavanger!
Sender alltid med gubben stor kjølebag når han må til Stavanger å mekke litt i forbindelse med jobben!

Heldig å bu i Stavanger då

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:33   #19
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så vidt jeg vet, får man ikke tak i Idsøes glimrende produkter andre steder enn i Stavanger!
Sender alltid med gubben stor kjølebag når han må til Stavanger å mekke litt i forbindelse med jobben!


Gutta på Haugen forhandler noen av Idsøes pølser (Ullevålsveien 45 - Oslo). Centra på Høvik har også ofte et lite utvalg av disse lekkerbisknene fra Stavanger, men her er tilgangen noe ustabil.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:37   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Gutta på Haugen forhandler noen av Idsøes pølser (Ullevålsveien 45 - Oslo).-

Skulle akkurat til å si det!
Ellers har du Hellepølser fra Valdres. De skal også ha en julevariant. Jeg har smakt Helle Grill, og den er laget av helt rent kjøtt, og det var en smaksfest fra en annen verden, I tell you! Nå ble jeg litt usikker på hvilken kjede det var, Prix kanskje?, men venninna mi tok noen turer til Kjellsås for å kjøpe Helle Grill i sommer, og brente bort mange mange hundre kroner på dem. SÅ gode! Sukk og stønn!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:01   #21
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: De sunneste julepølsene

¨Her er innholdsfortegnelsen på jacobs julepølser;
Innhold per 100 g:

Kalorier, kJ/kcal: 1140/270
Protein, g: 12
Karbohydrater, g: 2
Fett, g: 24
Tre viktigste ingredienser: kjøtt og fett av svin og storfe, vann
Kjøttandel, %: 63
Serveringsforslag: Ingen
Tilsetningsstoff: stabilisator, surhetsregulerende middel
Vekt, g: 300

På testen over julepølser fikk de en toer;
Mye fett og proteiner- og for høyt innhold av kalorier.
Om jeg finner de skal jeg jammen prøve de. De andre jacobs pølsene er veldigi gode.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:08   #22
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

De sunneste julepølsene er de du lager sjøl

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 00:15   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Gutta på Haugen forhandler noen av Idsøes pølser (Ullevålsveien 45 - Oslo). Centra på Høvik har også ofte et lite utvalg av disse lekkerbisknene fra Stavanger, men her er tilgangen noe ustabil.


-

Har aldri funnet noe på Centra, så det har jeg gitt opp for lengst! I Oslo var det mange som prøvde seg etter at Hellstrøm snakket så varmt om Idsøe i sitt program, men har aldri snakket med noen som faktisk har fått tak i noe!
Er bare glad for at gubben har jobb i Stavanger minst 2 ganger i halvåret!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 00:18   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

¨Her er innholdsfortegnelsen på jacobs julepølser;

Den fant vi også, men det er ingen fullstendig innholdsfortegnelse. Om det er 63% kjøtt i dem, må det også være noe som fyller opp de neste 37%!
Det vi lurte på, var hva som var fyllstoffet deres!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 00:21   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Den fant vi også, men det er ingen fullstendig innholdsfortegnelse. Om det er 63% kjøtt i dem, må det også være noe som fyller opp de neste 37%!
Det vi lurte på, var hva som var fyllstoffet deres!

Ister? Deter jo julepølser, så ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det sunneste stekefettet? volcanus Lavkarbo generelt 19 10-04-11 15:27
Test i Dagbladet: Her er det sunneste stekefettet knh Generell ernæringsdebatt 3 23-11-10 17:01
Hvem er de 10 sunneste her? Viktig! Aadna Lavkarbo generelt 14 15-09-06 18:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no