Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Sukkererstating og sånt ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-07, 21:16   #1
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sukkererstating og sånt ...

Hei!

I disse førjulstider kan det holde hardt å ikke ta til seg noe som smaker av søtt. Mest av alt fordi andre forventer så sterkt at man vil og skal spise det som tilbys,-ikke skjeldent søppelmat for å si det med Skaldemann.

Jeg har selv erfart hvor lett det er å holde seg unna sukker i lange perioder. Forutsetningen er absolutt avhold, og sukkersuget forsvinner. (Særlig i kombinasjon med lavkarbo og jevnt blodsukker)

Men altså, hvis jeg nå skal trå til med noe søtt som også jeg vil spise,- hva slags sukkererstatning anbefaler dere? Jeg har i perioder brukt Natren, men her skrives det stadig om Splenda...

Best av alt er nok avhold for meg i denne sammenheng, for kommer jeg først på sukker-kjøret, er det vanskelig å komme av igjen. Jeg kjenner meg godt igjen i Skaldemanns påstand om at smaken av søtt opprettholder sukkertrangen selv om sukkerinnholdet er lik null. Ofte begynner et sånt kjør med at jeg syns jeg må forsyne meg av noe som jeg egentlig godt kunne tenke meg å la være. Det blir bare så slitsomt med alle kommentarer og spørsmål.

Men mitt mål nå er at jeg skal spise det som er godt for meg og som jeg selv velger. Jeg har da rett til det, uten at andre har krav på forklaringer og synspunkter ! Jeg er mer enn gammel nok til å passe på meg selv!

Noen sidetanker på veien, dette, det var det med sukkererstatning jeg egentlig skulle spørre om.

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:20   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkererstating og sånt...

Hei! Tror du godt kan prøve deg med Splenda. Det blir søtt, men ikke på craving-måten. Det er min erfaring, og andres også.

Vet godt hva du mener med sukkersug. Har vært hekta på både sukker og søtstoff men Splenda er bedre. Lykke til!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:16   #3
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Sukkererstating og sånt...

Splenda er det kunstige sukkeret jeg synes er best

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Linser, kikerter og bønner og sånt … luringen Dr Lindbergs 39 26-12-10 13:42
rulleblad og lover og sånt Trolljenta Generell diskusjon 4 08-06-06 11:35
aktive - tilgang - og sånt mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 19-01-05 19:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no