Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Amerikansk lavkarbopannekake *med bilder*

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-11, 18:11   #1
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Amerikansk lavkarbopannekake *med bilder*

Hei dere!

Jeg kom over denne oppskriften fra en nettside og tenkte jeg skulle dele den med dere!

Litt sånn bakinfo fra min bakeopplevelse og testing av oppskriften:
Jeg er litt skeptisk til soyaprotein/soyamel, siden det gir en slik spesiell smak, men jeg tenkte "la gå", den skal få et forsøk til.

Så jeg hadde tilfeldigvis alle varene som er nødvendige, og begynte og bake. Jeg putta alle ingrediensene i en bolle, og begynte og vispe med visp. Jeg følte at deigen var ekstremt seig og nesten umulig og få ut av bollen, så jeg løste problemet med og legge til litt mer melk til den ble passe rennendes til og steke på.

Jeg stekte da en test, som gikk rett i dass for og si det sånn, men er ikke det sånn alltid med den første pannekaken da?

Jeg vil bare si at de er veldig vanskelige og få til og se skikkelige ut. Så om du er opptatt av at det skal være fint, så må du være flink med røra her, hehe

Etter jeg hadde stekt omtrent halve røra, må jeg faktisk være ærlig og si at jeg ikke gadd og stå og steke mer. Jeg tenkte det var nok til kun meg.

Så var det store spørsmålet. Hva skal jeg ha på? Mange bruker da bacon, sylte, sukker, etc og ha på. Men jeg tok en rask titt i kjøleskapet og fant ut at jeg skulle prøve med Krydderosten til Tine. (Den røde og lille boksen på 100g). Jeg tok også og safet meg med litt kanel, sukrin og masse smør.
Men det med krydderosten, det var FAKTISK veldig god, og er til og annbefale!

Men alt i alt, så ble faktisk pannekakene veldig vellykka! Selv om de ikke ser så veldig gode ut, så er de faktisk veldig like "vanlige" pannekaker.

Her har dere noen raske bilder jeg tok (dere må se bort i fra at jeg ikke er verdens beste pannekake steker )

IMG_1278[1].JPG
IMG_1279[1].JPG
Her har dere oppskriften kopiert fra siden:

Ingredienser:
1 kopp soyamel
1 kopp melk
3 egg
200 g philadelphia
1,5 ss fiberhusk
1,5 ts bakepulver
1 ss Sukrin
Om du har bruker du også 0,25 ts vaniljepulver


Gjør dette; Bland sammen alle ingrediensene og stek i en stekepanne over middels lav varme. Bruk en visp for å få en glatt konsistens på røren.
Dette gir deg en solid frokost som holder deg mett en stund utover dagen. Disse amerikanske pannekakene kan selvfølgelig også brukes til lunsj og middag, eller til dessert for den saks skyld.

http://lavkarbonorge.com/773/lavkarb...nsk-pannekake/

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
amerikansk, pannekake, pannekaker, soyamel, soyaprotein


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amerikansk ostekake Mona S Kake/dessert og snacks 29 31-10-15 10:15
Karbohydrat - fiber, fra amerikansk produsent kamp Spørsmål og svar 0 10-10-11 15:16
Amerikansk nettbutikk som selger søtning, kokosmel mm? frøken Lavkarbo generelt 2 13-09-09 22:50
Baking på amerikansk? Anyone? xtra Lavkarbo generelt 2 22-01-08 15:18
Amerikansk grillsaus Iset Annen mat 0 06-05-04 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no