Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stillstand/ litt opp

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-11, 21:47   #26
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stillstand/ litt opp

Takk for trøst og motivasjon og fine ord ALLE sammen!!! Setter enormt pris på det
Håper på roligere tider, har vært ekstremt hektisk fra forrige torsdag til i går. Men merker nå at roen siger innover
Jeg har ikke spist noe jeg ikke skal for å trøste meg, så det er jeg stolt av. Står an av, men er litt frustrert og faktisk ikke veldig gira på å gå på vekta... hehe

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 21:49   #27
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Stillstand/ litt opp

Hei Heaven!
Jeg har fulgt med tråden din, og jeg håper du føler du har fått litt input her som gjør at motet har steget litt.

Stå på flinka!!!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 01:14   #28
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Stillstand/ litt opp

HJEEEELP! (Igjen)

Etter å ha vore vekke ei veke, var eg kjempespent då eg skulle gå på vekta, og kva har skjedd? OPP! Ikkje mykje, men nok til at eg uroar meg, tok ein kjapp måling rundt livet, og nada har skjedd...muligens litt meir enn sist. Eg blir nesten litt skremt! Tenk om eg legg på meg? Eg har ikkje klart å lese meg til at nokon har gjort det, nokon erfaringar?

I dag har eg ete:
Frokost: to egg og bacon, stekt i smør
Middag: chicken nuggets med litt salat og to dippsausar, ein av rømme og ein av tomatpurè.
Kvelds/snacks: Gräddost med smør og litt spekepølse i.

Drukke ein god del med vatn (2liter?). Drikk og et omtrent like masse kvar dag. Hadde meg litt nøtter i går, kan dette ha vore utslagsgivande? Cashewnøtter. Samt 4-5 blåbær, kanskje ikkje så lurt? Uff, eg merker at eg er skikkelig stressa nå.. HJELP

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 13:30   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stillstand/ litt opp

Mithila. Jeg tror ikke du går opp i fettvekt, kanskje litt vann pga saltholdig mat som spekepølse. Jeg merker det om jeg har spist røkelaks f.eks. Det jevner seg ut snart. Du kan ikke legge på deg av dette kostholdet om du ikke er undervektig. Du kan sikkert drikke mer vann fordi det trengs mye særlig i førsten. Vann trengs for å skylle ut for mye salt også. I en omstillingsprosess til dette kostholdet er ikke alt som det "skal". Ha tålmodighet. Og spis friske grønnsaker og beveg deg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 14:32   #30
smili
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 27
smili er på en erverdig vei

Sv: Stillstand/ litt opp

Lykke til videre.

smili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 14:40   #31
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Stillstand/ litt opp

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Mithila. Jeg tror ikke du går opp i fettvekt, kanskje litt vann pga saltholdig mat som spekepølse. Jeg merker det om jeg har spist røkelaks f.eks. Det jevner seg ut snart. Du kan ikke legge på deg av dette kostholdet om du ikke er undervektig. Du kan sikkert drikke mer vann fordi det trengs mye særlig i førsten. Vann trengs for å skylle ut for mye salt også. I en omstillingsprosess til dette kostholdet er ikke alt som det "skal". Ha tålmodighet. Og spis friske grønnsaker og beveg deg.

Okei! Lurt litt på om eg skal teste Skaldeman sin fakirdiett, men trur eg ser ting an litt til. Ja, eg et ein del grønnsaker, men Skaldeman seier jo at ein ikkje kan ete store mengder grønsaker dersom ein skal mykje ned i vekt... Eller slik har i alle fall eg forstått det. Takk for svar!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:07   #32
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stillstand/ litt opp

Det er i såfall bedre å kutte ut andre kilder til karbohydrater som nøtter og kremfløte, enn å kutte ut grønnsaker.Veldig mange skriver her inne at de stopper opp i vektnedgangen ved å slutte helt med grønnsaker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:17   #33
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stillstand/ litt opp

For noen er nøtter partystopper. Vil anbefale deg å kutte det før du slutter å spise grønnsaker. Dessuten er du relativt ny på dette; kanskje kroppen din trenger litt tid til å venne seg til lavkarbo? Hvis det er tilfellet vil vel ikke fakirmetoden være til hjelp, bare masse selvpining uten resultater= realt demotiverende? (det er IKKE alle som raser ned i vekt med en gang, selv om det kan framkomme slik på endel av trådene). Fatt mot, hold ut!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:06   #34
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Stillstand/ litt opp

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

For noen er nøtter partystopper. Vil anbefale deg å kutte det før du slutter å spise grønnsaker. Dessuten er du relativt ny på dette; kanskje kroppen din trenger litt tid til å venne seg til lavkarbo? Hvis det er tilfellet vil vel ikke fakirmetoden være til hjelp, bare masse selvpining uten resultater= realt demotiverende? (det er IKKE alle som raser ned i vekt med en gang, selv om det kan framkomme slik på endel av trådene). Fatt mot, hold ut!

Takk for motivasjon! Eg har kun ete nøtter ein gong sidan eg starta på lavkarbo for 4 veker sidan, og har ikkje tenkt å gjere det til ein vane Trengte nokon trøstande ord! Til kvelds/middag blir det biff og sopp + salat for min del og gratinerte poteter til sambo. Akkurat det fristar ikkje ein gong!

Supert å få tilbakemeldingar, kommentarar, tips og hjelp!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 23:46   #35
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stillstand/ litt opp

prøvde vekta i dag... fortsatt litt opp..
Faderullan asså

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 23:47   #36
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stillstand/ litt opp

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Hei Heaven!
Jeg har fulgt med tråden din, og jeg håper du føler du har fått litt input her som gjør at motet har steget litt.

Stå på flinka!!!

Tusen takk!! Så utrolig hyggelig!!! Jeg gir ikke opp, men føler meg noe motløs.. Får håpe det snur snart dette her

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 23:53   #37
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Stillstand/ litt opp

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Tusen takk!! Så utrolig hyggelig!!! Jeg gir ikke opp, men føler meg noe motløs.. Får håpe det snur snart dette her

Det gjør det!!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:50   #38
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stillstand/ litt opp

Snudde i går Så endelig 98-tallet. Weee!!!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:25   #39
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Stillstand/ litt opp

Så deilig at det 'løsnet'! Det gjelder å ikke miste motet når det går litt opp, og det er lettere når man vet at man har sett et lavere tall, synes jeg - da VET man at det er mulig!
Sier hun som fremdeles ikke er nede der hun var rett før jul (og som var og er rekord)...

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:37   #40
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Stillstand/ litt opp

Jeg er nå 100 g. under der jeg var før jul. Men har "mistet" 5 ukers vektnedgang pga. den "velsignede" høytiden. Syns synd på de som aldri greier å ta seg inn igjen etter en slik "opptur". Gik opp bare 4 kg jeg da, men det var jammen nok.....

Å justere seg tilbake til rett kosthold resulterte i ny omgang med diaréfaenskap, men hodepine, slapphet og annen dritt holdt seg borte, så jeg var nok ikke så ille ute på galeieien i jula likevel... Bare marsipan og sjokolade og en og annen potet......

Nå føler jeg meg bedre enn noensinne og stortrives med å trene på meg muskler i massevis og la vekten gå langsomt mot målet Til sommeren blir det bikini....juhu

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:47   #41
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Stillstand/ litt opp

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Snudde i går Så endelig 98-tallet. Weee!!!


GRATTIS!!!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:15   #42
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Stillstand/ litt opp

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Snudde i går Så endelig 98-tallet. Weee!!!

YESSS!!!
Kjempebra

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fem uker stillstand rut311 Mer enn 30 kg overvekt 6 18-10-10 14:34
Stillstand ... savoy Eurodiett 7 04-09-10 15:28
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Stillstand og oppkarbing Fjonken Spørsmål og svar 7 03-03-06 15:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no