Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ned i vekt etter høyt inntak av karb

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-14, 15:46   #1
sti87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 8
sti87 er på en erverdig vei

Går ned i vekt etter høyt inntak av karb

Jeg har litt motsatt effekt enn mange her inne når jeg "skeier" ut med karbo. Jeg har slitt litt med treg mage etter jeg startet på lavkarbo, men opplever at karbomåltid får fart på magen. Har derfor begynt å unne meg litt godteri i helgen, eller et pizzastykke nå og da. Jeg går faktisk ned i vekt etter helgen, fremfor å stagnere eller legge på meg.

Er det andre som har det sånn? Kan forklaringen være at jeg til vanlig spiser for lite fett, og karbo? Jeg aner ikke jeg.

sti87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 18:39   #2
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Går ned i vekt etter høyt inntak av karb

Vet du, jeg tror jammen jeg har det litt på den måten, jeg også. Men hvorfor, det aner jeg ikke!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 20:14   #3
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ned i vekt etter høyt inntak av karb

Min kropp reagerer også sånn- spesielt etter å ha levd strengt en periode med kh-inntak under 30, synes jeg alltid, etter å ha fått i meg masse kh en dag eller tre, å slippe litt vann. På samme merkelige vis samler jeg litt vann og får nesten "carbface" når jeg går over til strengere kosthold etter en periode der jeg har spist veldig fritt.

Det jevner seg ut av seg selv, så ikke noe jeg har tenkt mye over. Men hvis blodsukkeret og ditt generelle velvære takler utskeieielser, er det jo supert- men ikke gi deg selv evig blodsukker-berg-og-dalbane bare fordi du ikke går opp i vekt av det. Hvis du som meg, tåler det fint fysisk og psykisk, go nuts, fanatisme er ikke spesielt sunt.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 20:41   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ned i vekt etter høyt inntak av karb

Det funker sånn en gang eller to, så skjønner kroppen tegninga...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 07:10   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ned i vekt etter høyt inntak av karb

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det funker sånn en gang eller to, så skjønner kroppen tegninga...

Dessverre min erfaring også. Jeg gikk ned etter karboinntak det flste året, dvs hvis jeg hadde en sprekk på en dag. Nå funker ikk det, men kroppen stritter i mot på alle vis med vannansamling av flere årsaker( stress og karboinntak)

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 14:42   #6
sti87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 8
sti87 er på en erverdig vei

Sv: Går ned i vekt etter høyt inntak av karb

Takk for svar.

Nå er det ikke sånn at jeg har ukentlige utskeielser, men kjenner faktisk at magen min fungerer litt bedre etter små utskeielser. Merkelige greier.

sti87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt blodsukker etter inntak av karber? Gracella Generell ernæringsdebatt 3 13-07-11 15:16
Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI* belino Ketolysekuren 13 19-02-11 00:07
Noen som har målt blodsukkeret etter inntak av atkinsbar? ada-emilie Spørsmål og svar 1 02-09-10 22:03
Oppkast etter inntak av selen-sink pillene Millemyra Ketolysekuren 5 26-05-10 00:05
Trenger hjelp til skadebegrensning etter inntak av feil brød Lollypop! Ketolysekuren 4 05-09-07 16:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no