Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vondt i "kroppsvevet" etter inntak av karbohydrater?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-14, 13:11   #1
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Vondt i "kroppsvevet" etter inntak av karbohydrater?

Er det andre som opplever dette?
Ikkje berre har eg masse ubehag i magen (luft og liknande) når eg et karbohydrater, eg vert liksom så øm i huda på ein måte... litt vanskeleg å forklara, men når eg stryk meg over nakken/på ribbebeina/låra så har eg vondt/er øm i huda og underliggande vev...

Normalt? Har opplevd det før og har tenkt det har vore inntaket av karbohydrater.
No har eg hatt fri tre dagar (altså, "ikkje tenk på karbohydrater i det heiletatt, så difor trykker ein innpå med mengder med karbohydrater"), og då kjem vondten.

Vel, full cleansing i dag! Aooo!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:15   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Muligens vannsamling i vevet, rett og slett. Når man skeier ut på raske karbohydrater vil man jo som regel samle en del vann. Når jeg samler vann pga. varme, syklus eller annet blir jeg også litt sånn øm som du beskriver.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:23   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Jeg har det sånn. Hele overkroppen føles som et enormt blåmerke etter inntak av for mye sukker/stivelse. Veeldig ømt og rart.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:32   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Jeg har det også sånn, spesielt i leddene. Jeg mistener at det er en slags betennelsesreaksjon i nervecellene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:48   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Hvorfor utsette seg for noe slikt, og attpåtil kalle det "fri"? Høres rimelig utrivelig og ufritt ut i mitt hode...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:51   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor utsette seg for noe slikt, og attpåtil kalle det "fri"? Høres rimelig utrivelig og ufritt ut i mitt hode...

Det er utrolig hvro fort man glemmer

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:52   #7
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor utsette seg for noe slikt, og attpåtil kalle det "fri"? Høres rimelig utrivelig og ufritt ut i mitt hode...

Jo du har jo igrunnen heilt heilt rett
Men "fri" i den forstand at ein er ombord på ein båt som ikkje har det heilt store lavkarboutvalet i mat, og for då å gjera det enkelt for meg sjølv - ha "fri"

Men, ikkje noko godt i ettertid nei...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:53   #8
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Takkar for svar alle!
"Godt" å høyra at det ikkje er eit uvanleg fenomen! No er det full rensings for å få bukt med "vondten"

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 13:53   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Jeg har f.eks. ekstremt kort hukommelse hva angår store mengder sukkeralkoholer.
Nei, det må da være opp til hver enkelt om de tar noen omveier. Lurt er det vel strengt tatt ikke, men helt menneskelig å ikke holde stien rett absolutt hele tiden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 14:35   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, det må da være opp til hver enkelt om de tar noen omveier.

Helt klart, og det er det jo også. Ingen skal få fortelle meg hva jeg får lov til å spise og hva jeg ikke får. Men når man legger det ut på et forum er det naturlig at andre mener noe om det. Og jeg merker i alle fall på meg selv at et lite stikk i siden nå og da kan være nyttig når jeg egentlig vet selv at det jeg gjør ikke er helt optimalt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 15:36   #11
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Jeg får vondt i muskler og ledd etter å ha spist karbohydrater. Etter en uke lavkarbo sprakk jeg på søndag, har ennå vondt.

Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 11:50   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Ikke unormalt om man har en pågående betennelsesreaksjon i kroppen. Karbohydrater er brennstoff for sånt.
OndeHånda mi (betennelse i senefester/muskelfester) liker sukker og alkohol (stemmer bra med teoriene om at det kommer på det samme for leveren) ... jeg liker ikke OndeHånda og forsøker som best jeg kan å sulte den...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 00:00   #13
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Vondt i "kroppsvevet" etter inntak karbohydrater?

Får også vondt av endel karber, har utvikla intoleranse for bl.a. hvete og sukker, egentlig gjør det ikke noe, for jeg skal ikke ha det. Dessverre også for endel andre ting, som melk, nøtter, mandler og egg. Tåler litt av det, men ikke ofte og ikke sammen. For å rense det og andre avfallsstoffer ut av kroppen anbefaler jeg masse vann med en god dæsj sitron oppi (jo mer, jo bedre) og gjerne litt ingefær.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på dette! Redusere inntak av karbohydrater roomarius Lavkarbo generelt 4 19-08-13 13:19
Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI* belino Ketolysekuren 13 19-02-11 00:07
Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater. Iza Spørsmål og svar 9 18-01-11 17:23
Inntak av lite karbohydrater, -påvirkning av søvn? trudern Fysisk og mental helse 11 06-08-10 08:18
Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst? chrik Trening 3 13-03-10 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no