Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Artikkel om aspartam

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-08, 08:58   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Artikkel om aspartam

Eva var sliten og trøtt, hadde hodepine og konsentrasjonsproblemer. Selv enkle ting ble vanskelige å gjennomføre.
- Det var de grusomste hodesmerter. Kjentes ut som hodet skulle eksplodere. Smertene kom og gikk. Så ble synet dårligere og jeg mistet synet på det ene øyet mitt.
På sykehuset ble det oppdaget at Eva hadde hvite flekker på nervetrådene i hjernen. Legene tenkte i retning Multippel Sklerose (MS).

Eva begynte å søke på nettet selv, og oppdaget at det var mange med lignende symptomer som mente de hadde blitt syke av aspartam, et kunstig søtningsstoff som finnes i svært mange produkter som erstatning for sukker.

Mer her:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6204462

Mvh
Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:08   #2
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Artikkel om aspartam.

auuuuuu

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:18   #3
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Artikkel om aspartam.

Jeg har jo hørt om dette før, men det er (typisk meg) veldig lett å bare tenke, ja-ja det var ikke bra, og så bare gå videre, siden det ikke direkte berører meg (jeg har jo ikke blitt syk eller no ennå..)

Så for at jeg skal våkne er det såå utrolig viktig og virkningsfullt å stadig få påminnelser. Ikke minst er det viktig å tenke på hva vi dytter i barna våre. Men samtidig skal mor og far ta vare på helsen sin så de kan leve lenge. Så tusen takk for denne Silje
Se på NRK1 i kveld dere!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:30   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Artikkel om aspartam

Dette er så nyttig påminnelse ja. Takk til deg Silje.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:59   #5
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Artikkel om aspartam

Liker ikke sånne påminnelser.
Nu har jeg kutta masse mat jeg liker, kutta røyken og starta med masse trim.
Kan da ikke kutte aspartamen min osgå

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:44   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Artikkel om aspartam

Siden jeg begynte med lavkarbo i fjor har jeg lest MYE og blitt mye mer bevisst på hva jeg og familien min, og da seff mest av alt barna, får i oss. Jeg unngår så langt jeg har mulighet å la de få i seg aspartam... Heller sukralose enn aspartam... Skummelt!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 01:19   #7
Trampe
Juniormedlem
 
Trampe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 22
Trampe er ny på veien

Sv: Artikkel om aspartam

Dette synes jeg var veldig spennende!

Har de siste fem årene vært ganske syk, og fikk for to år siden
diagnosen ME. Har i perioder vært sengeliggende.

Etter å ha hatt en naturopat (heter det det?) på et kurs, reduserte jeg
veldig på inntaket av Pepsi Max etter jul. Jeg har faktisk hatt en merkbar bedring... Har ikke kuttet ut aspartam helt, men etter å ha sett innslaget på Puls har jeg bestemt meg for å gjøre det.

Noen av de mest fremtredende symptomene mine har vært hodepine, utmattelse, smerter i kroppen, hjernetåke, lys- og lydømfintlighet, dårlig konsentrasjon og i perioder har synet mitt også vært dårligere.

Den siste har jeg hatt mer overskudd, hjernetåka har lettet litt, jeg tåler mer lyd osv..

Jeg skal ikke påstå at det er aspartam som har påvirket meg - men man kan jo håpe det... Da er det jo stor sannsynlighet for at jeg snart blir frisk

Optimistisk hilsen fra Trampe
(Som har funnet veien til Lavkarbo igjen)

__________________
Trampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En ny start med Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 11:39   #8
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Artikkel om aspartam

Mer om aspartam og en del interessante kommentarer.
Aspartam kan gi magefett:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6217715

Mvh
Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:32   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Artikkel om aspartam

Nix mer lightbrus på meg ever etter jeg fant ut at piloter ikke får lov å drikke lightbrus!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 21:00   #10
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Artikkel om aspartam

A 2007 medical review on the subject concluded that "the weight of existing scientific evidence indicates that aspartame is safe at current levels of consumption as a non-nutritive sweetener"1

Jeg håper at dette stemmer, og at aspartam ikke er skadelig, for jeg elsker cola light/zero o.l. . .


1: Magnuson BA, Burdock GA, Doull J, et al. (2007). "Aspartame: a safety evaluation based on current use levels, regulations, and toxicological and epidemiological studies". Critical Reviews in Toxicology 37 (8): 629–727.

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det med Aspartam! Veggpryd Generell ernæringsdebatt 14 01-06-08 20:30
Aspartam Televimsen Induksjonen 3 13-03-07 22:42
Aspartam musikeren Spørsmål og svar 7 10-05-06 16:27
Aspartam Dorothy Generell ernæringsdebatt 1 10-05-06 16:26
aspartam *iselilja* Atkins kosthold 7 21-02-05 00:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no