Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavkarboøl

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-09, 19:41   #1
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Lavkarboøl

Har trådd ned alle butikkene i nabolaget for å finne lavkarboøl med mindre enn 5 karber pr. halvliter, men til ingen nytte. Vet noen om hvilke merker som har minst karber, eventuelt om det i det hele tatt finnes øl med færre enn 1 karbohydrat pr. deseliter? OG ikke minst hvor man kan få kjøpt slik lavkarboøl.

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:50   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Redlight har 0,5 pr. dl.
Den har de bl.a på Eurospar og Obs.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:11   #3
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

Filler'n...har ingen av butikkene i nærheten har ikke engang hørt om Eurospar..hmmm...

Uansett, takk for svar

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:18   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Eurospar er "storebroren" til Spar, så om du har Spar i nærheta,
kan det vel hende at de tar inn Redlight om du spør pent...?

Ellers får du drikke vodka, der er det 0 kh...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 14:46   #5
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarboøl

REMA har noe som heter Ringnes(?????) Lite, den har lite karbo. Går til fest den skulle jeg mene. For mer daglig bruk anbefales ren sprit, ikke meningen at en skal bli alkis da. Bare mente å peke på at der er alternativer til øl på kosefronten.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 14:56   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

REMA har noe som heter Ringnes(?????) Lite, den har lite karbo.

Alle typer øl med respekt for seg selv har Lite-varianter
(Rignes, Tuborg, Carlsberg, Hansa, Lysholmer, Mack osv. og alle disse har 1 gr. kh pr. 100 ml.)

Lavkarboøl er i kraftig vekst, og for et år siden utgjorde det 5 % av solgte øl her i landet (i USA utgjør det over 50 %)
Så vi ser hvilken vei det går!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:48   #7
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

Leste i en annen tråd at Aas har et sommerøl med 0,5 karber i. Så da er det bare å vente på sol, sommer, grillmat og øl.

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:55   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Bare mente å peke på at der er alternativer til øl på kosefronten.

Nå er jo ikke øl kos uansett, så...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:30   #9
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

Skulle ønske de fikk lavkarboøl på flere utesteder også.
I Oslo er det ikke lett å finne. Spør alltid etter det, og har møtte mange rare reaksjoner,noen sier de skal aldri ta inn det for det er jo ikke ordentlig øl osv osv.
Kanskje noen vet utesteder i Oslo som har det????

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 17:05   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Opprinnelig lagt inn av benam, her.

Skulle ønske de fikk lavkarboøl på flere utesteder også.

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det må skje -ganske snart!!

Imellomtiden får vi fortsette å "mase" på utestedene, slik at de får ut fingeren

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 18:19   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Opprinnelig lagt inn av benam, her.

Skulle ønske de fikk lavkarboøl på flere utesteder også.

Jeg maser på sambo om at festivalen han styrer med bør ha det, men de må kjøpe i så stort kvanta for å kunne tjene penger på det at de har ikke råd...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:47   #12
kirrino
Juniormedlem
 
kirrino sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 31
kirrino er på en erverdig vei
Smile

Sv: Lavkarboøl

Oslo Mikrobryggeri i Bogstadveien er jo et alternativ. Jeg vet ikke om de har lavkarbo- øl, men de har ihvertfall rundt 20 forskjellige øltyper, så det er en større sjanse for å treffe blink der

kirrino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:30   #13
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Aldri sett at de har noe som helst lavkarboøl i Bogstadveien. Da må det være veldig nytt.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:46   #14
Aldriellernå
Juniormedlem
 
Aldriellernå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Aldriellernå er ny på veien

Sv: Lavkarboøl

Jeg vet det er snakk om øl her, men for de av dere som liker vin, så er det også fullt mulig å drikke både rød- og hvitvin . Rødvin = 0,80 karb pr dl, og tørr hvitvin = 0,20 karb pr dl.

Aldriellernå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og trening! Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 16:09   #15
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

*skrik* *gulp* Sendte e-post til Ultra i går angående Redlight lavkarboøl. Fikk svar i sted. De har sluttet å produsere Redlight sto det. Trodde jammen jeg skulle ramle ut av stolen her. Også jeg som hadde gledet meg sånn til å drikke lavlavkarboøl

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 18:15   #16
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

Tuborg Lite er jo lavkarbo øl og den finner du vel i de fleste butikker...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 18:32   #17
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

De fleste lavkarboøltypene smaker helt ok, selv om jeg personlig synes at Redlight og Grans Lite smaker svært metallisk.

Dessuten har Ultra Redlight priset seg ut av markedet. Jeg husker godt da dette var eneste alternativ og da det kostet 28-30 for en boks.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 19:21   #18
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

Er klar over at omtrent alle ølmerker har Lite øl. Dessverre har det seg sånn at det er 5 karber i en halvliter med Lite øl. Redlight hadde ettersom jeg forstår kun 2,5 karber pr. halvliter og det utgjør jo endel i lengden. Pleier kose meg med Aas Lite i helgen, men med Redlight hadde jeg kunnet ta to istedenfor en Kunne altså kost meg dobbelt så mye

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 19:25   #19
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

Jeg og sambo var på middag hos et vennepar av oss for noen uker siden, da drakk både jeg og sambo rundt 5-6 tuborg lite øl hver uten at vi gikk ut av ketosen av denn grunn...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 19:27   #20
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl

Nettopp

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 20:52   #21
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl

Hmmm...

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:28   #22
Kakeåndsen
Medlem
 
Kakeåndsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 81
Kakeåndsen er ny på veien

Sv: Lavkarboøl

Siden jeg bor på landet, har iallefall ingen av utestedene jeg "vanker" på lavkarbo-øl.

Jeg drakk faktisk en 0,33 med vanlig øl uten å falle ut av ketosen:-)

__________________
Kakeåndsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:30   #23
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarboøl

Opprinnelig lagt inn av Kakeåndsen, her.

Siden jeg bor på landet, har iallefall ingen av utestedene jeg "vanker" på lavkarbo-øl.

Jeg drakk faktisk en 0,33 med vanlig øl uten å falle ut av ketosen:-)

Samme erfaring her. Men jeg liker ikke smaken på light-øl. Nøgne Ø bør komme med et lavkarbo-øl, muligens basert på durra eller noe lignende.

Som nordtrønder vil jeg anbefale en sørkoreansk hydrogenbombe (vanlig bombe = ett shot sprit i et glass øl; hydrogenbombe = ett shot øl i et glass sprit, f. eks. whiskey). Men det blir kanskje for hardt for noen

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarboøl og rusbrus... MorStine Ketolysekuren 40 28-04-12 16:08
Lavkarboøl testet av VG StineK Generell diskusjon 32 10-06-10 23:54
Lavkarbo-øl på restaurant, kafe og pub benam Lavkarbo generelt 5 29-04-09 14:58
Lavkarboøl i Danmark? Eva Ketolysekuren 2 11-11-07 18:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no