Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger litt råd og hjelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-11, 20:57   #1
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Trenger litt råd og hjelp!

Jeg har ett problem jeg ikke helt vet hvordan jeg skal klare og løse. Det har seg sånn jeg har mulighet til å dra på ett kurs/konferanse 4-6 mars. Der blir det servert mat, og man sover på skolen det er på. Jeg har fryktelig lyst til å dra, men det er helt uaktuelt og ha en "sprekk". Det jeg føler vil bli vanskelig er jo å få i meg nok lavkarbo mat. Derfor lurer jeg på om noen har vært i en lignende situasjon, eller har noen tips om hva jeg skal gjøre? Kommer jeg ikke frem til noe er jeg redd jeg må bli hjemme..

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:00   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

Hvor skal du og hvordan ordner man med mat? Er det konferanse/hotell-liknende er frokost og lunsj vanligvis buffet hvor man kan plukke selv, er det typisk "skole" frokost ta med knekkebrød/lavkarbobrød og spis bare pålegget.

Serveres middag - går det an på forhånd å be om å få grønnsaker og/eller salat ekstra istedet for potet/ris/pasta.

Ring og spør på forhånd! Jeg har aldri hatt problemer med slike tilfeller og har hatt en del borteturer både innenlands og utenlands

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:06   #3
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

Rakk for raskt svar!

Jeg skal til Oslo på en skole, Ellingsrud skole heter den. Dette er en SU konferanse, og jeg regner med at alle sover i gymsalen ellernoe. Så jeg vil tro at maten er enkel, er flere hundre som kommer, derfor synes jeg det er litt vanskelig og spørre de om "spesial mat", hehe.

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:15   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

ta med deg egne knekkebrød feks Det har jeg gjort ofte.. og pålegg må dem vel ha, ellers kan du sikkert ta med det selv også..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:44   #5
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

ha med litt påleggspakker, som skivet ost, eller de små babybel ostene og sånn og nøtter er gull verdt kanskje du kan ta med glass med cocosa, da kan du ta litt oppi kaffe/te for å få opp fettet! osteknekkis er jo også lett og lage før man drar, så kan du bare ha de med deg i en boks

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:47   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

Det er sikkert en butikk i nærheten du kan stikke til og kjøpe egen mat om middagen er helt feil. Ellers ved brødmåltider kan du spise kjøttpålegg og ost. Eller egg om de har det også. Kanskje ta med noe proteinpulver å lage deg shake av også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:56   #7
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=2669

Lag disse! Jeg synes de er gode kalde også så trenger ikke varme dem...synes jeg da.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 08:58   #8
Mamaphenix 85
Juniormedlem
 
Mamaphenix 85 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 25
Mamaphenix 85 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

Du kan selv ta me salat eller andre grønnsaker til middagen og bare spise kjøttet/ fisken som blir servert..... Eller ha med deg en salat med kjøtt og dressing hvis det serveres mat som pizza eller gryteretter.

Jeg tror det er lurt å ikke la kostholdet bli en hindring for å gjøre ting du har lyst til Lykke til

__________________





Mamaphenix 85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 09:11   #9
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

Opprinnelig lagt inn av Mamaphenix 85, her.

Jeg tror det er lurt å ikke la kostholdet bli en hindring for å gjøre ting du har lyst til Lykke til

helt enig!! med litt planlegging får man det til dette klarer du

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 10:35   #10
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt råd og hjelp!

Husker da jeg begynte med lavkarbo (ketose) så ble jeg kjempestresset og rådvill da jeg skulle på en 3 dagers studiesamling. Nå bodde riktignok jeg på hotell hvor det var minibar. Men undervisningen skjedde ved en skole langt unna butikker. Jeg laget med meg salat for 3 dager som jeg hadde i minibaren, så hadde jeg lunsjen klar. Når det gjelder middag er det ikke så ofte det er et problem. Det er som noen her beskriver et problem hvis du får lapskaus, pizza og pasta. Du kan evt spise en liten porsjon middag for syns skyld, også fylle på med ost, cocosa osv etter middag.

Lykke til

(NB: jeg er ikke lenger stresset når jeg reiser bort, må bare lære seg hva som er fin turmat)

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 16:12   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt råd og hjelp!!

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=2669

Lag disse! Jeg synes de er gode kalde også så trenger ikke varme dem...synes jeg da.

Smart. Pizzafyll i små former.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 17:47   #12
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt råd og hjelp!

Tusen takk for alle gode råd! Jeg får planlegge godt, og ta med litt før jeg drar

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Ny her og trenger litt hjelp Gelica Generell diskusjon 10 24-06-10 11:52
Trenger litt hjelp her Flittige bie Ketolysekuren 8 09-11-09 18:06
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Ny her og trenger litt hjelp ... Marthe81 Lavkarbo generelt 2 27-04-08 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no