Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-11, 15:27   #501
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Er i jobbevogna foreløpig, men skal avgårde i møtevogna i kveld. spent på hva som blir servert. Vet at jeg får middag, men ikke hva...........

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 15:27   #502
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

takk, Anne! Den gikk jo ganske raskt å lage,men jeg har ingen nøtter i hus Men siden det ble utsatt allikevel,så kan jeg jo handle det inn på onsdag da vi skal handle allikevel Hvordan knuser du linfrøene?

Kjøper ferdig knuste Alt på Meny....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 15:30   #503
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Dessuten har jeg nettopp oppdaget at jeg har lavere toleranse for smertestillende i forhold til før jeg startet på lavkarbo. Er det normalt?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 15:33   #504
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

tut tuuut
jeg har hatt med meg den 7 uker gamle tanteungen min med kolikk på toget de siste dagene, så er ikke så flink til å oppdatere her, men det går bra altså hender jeg gjør det litt lettvint med skyr med fløte på, men holder meg i ketose i hvertfall.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 16:52   #505
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Kattungen

Kjedelig med sykehusopphold for kjære. Håper du får mer orden på maten når du kan være mer hjemme.


Nå er jeg ferdig i kursvogna, og skal bevege meg mot transportvogna. En liten snartur innom shoppingvogna først. Ellers blir det veldig god til på flyplassen

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 18:20   #506
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Togtråden!

Jeg oppholder meg for tiden i pausevogna. Dvs jeg har en kjapp pause fra ketose, ikke fra lavkarbo.
Dette pga jeg i morgen skal ha en liten operasjon, men er snart tilbake igjen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 19:14   #507
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Får krype til korset og tilstå at jeg har gått opp 200 gram men det er jo ikke allverdens da. Får bare være ekstra flink denne uken

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 19:37   #508
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Hvordan knuser du linfrøene?

Hei, jeg bruker stavmixeren til å knuse linfrø og sesamfrø. Kan ikke ta så mye i gangen da

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:04   #509
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Dere som er litt mere dreven en meg.. Går det ann og steke to brett med knekkebrød samtidig på varmluft eller lønner det seg ikke??

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:06   #510
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av mocc@, her.

Dere som er litt mere dreven en meg.. Går det ann og steke to brett med knekkebrød samtidig på varmluft eller lønner det seg ikke??

Går helt fint!
Har du sett på Nannah's knekkebrødoppskrift?
Der står framgangsmåte for 2 brett på varmluft

Edit: her er linken; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:07   #511
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Går helt fint!
Har du sett på Nannah's knekkebrødoppskrift?
Der står framgangsmåte for 2 brett på varmluft

Nei den har jeg ikke sett på... Takk for tipset..

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:28   #512
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Da skal jeg gjøre meg klar for quiz-vogna!
Har blitt utrolig lite mat i dag, det har vært hetebølge her et par dager, og i går fikk jeg altfor mye sol, så jeg endte opp med en fæl hodepine, og mye svimmelhet i dag. (hjelper nok ikke med lite mat, og en del smertestillende i tillegg...hehe).
Har spist 2 egg og 4 skiver bacon i dag, og et par never nøtter.... holder på å bli litt sulten nå, men det er bare en halvtime til jeg blir hentet til quiz'en, og jeg humper rundt på krykker, så det spørs om jeg tar til takke med et lite eple... ikke akkurat ketolyse, men så lenge jeg ligger under 50-60 gram karbo om dagen så er jeg fornøyd da... så det blir et eple nå, og kanskje litt baconcrisp, så får jeg heller få hjelp til å lage noe mer nyttig når jeg kommer hjem. Hey, vent, jeg har stangselleri og litt dip i kjøleskapet... joda, skal nok få stillet den verste sulten. oj, nå skrev jeg mye her...

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:32   #513
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Her går det unna ! Og ostepopvognen er hektet av. Takk for initiativet til også å hekte av isvognen. Det var såvidt jeg ikke gikk innom den i det sommervarme Oslo i dag, - men heldigvis ség den avgårde akkurat i dét jeg skulle åpne døra. Gussjelov !

Ellers alt vel !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:35   #514
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Jeg har spist veldig llite i dag, men ser ut som det går seg litt til. Blir omelett med litt tilbehør i kveld, sen middag/kvelds. Skal bare ut en sykkeltur etter dattera.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 21:54   #515
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Så bra at alle som oppdager uønskede vogner kobler dem fra, forebyggende arbeid folkens
Jeg har funnet en ekstra fettvogn og koblet den på rett bak lunchvogna, for de av oss som har behov for litt ekstra fettinntak.
Den er fylt med alt fra avokado via laks til svineribbe, og selvfølgelig et stort utvalg fete sauser, oljer og dressinger, enjoy

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 22:00   #516
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Så deilig, grotingeling ! Jeg setter inn en hylle med ribberull der. Gildes ! Og opptil flere tuber majones !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 00:33   #517
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Den fettvogna må nok jeg en tur innom, har en følelse av at jeg er litt forsiktig der... Oljedressinger er jeg god på, og det er jo der Fedon Lindberg vil, men nå spiser jeg mye mindre karbo og da må jo det er stattes... Ja, ja, kjøpte inn fløte i dag i hvert fall og dyttet en dæsj i omeletten. Så var det bare disse i familien som lever høykarbo da... Ungene trenger alltids litt fett, men ikke mannen...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 00:50   #518
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Nok en dårlig dag i matveien og jeg tror jeg gikk litt vel over mine 15g, men jeg tror jeg har greid å holde meg under 72g også.. forøvrig så vil jeg gjette en plass rundt 30-40g karbo i dag. Jaja, i morgen kommer en ny dag og jeg kan prøve på nytt igjen da.

Jeg sitter å forbanner meg over magen min som alltid ligger i veien, og jeg oppdager at magen 'henger' mer, og det kan virke som det er hud som har blitt litt mer sigent. Hva kan man gjøre med sånt? Finnes det noe man kan ha på som strammer opp huden som dere vet fungerer? eller en type trening?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 06:45   #519
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Da har jeg vært i 24-timers-blodtrykksmålingsvogna i 19 timer, og har valgt å ta en tidlig start i hjemmekontorvogna.
Er ikke lett å sove skikkelig når den der måleren starter opp hver halvtime, så da kan jeg jo like greit gjøre unna noen småting på jobb
Satser på en tur i frokostvogna om 2-3 timer, og deretter blir det sykehusvogna for å ta av denne måleren, jobbvogna og trimvogna før jeg nok slokner på sofaen i tv-vogna tidlig i kveld.

Ha en strålende togtur i dag alle sammen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:07   #520
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Siste ukes togtur har resultert i et vekttap på 500gram

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:24   #521
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Så deilig, Gerd ! Det har du jaggu fortjent ! Deilig, deilig å oppgradere ticker'n, tenker jeg. Bare en pakke margarin til nå, så er delmål 1 ferdig ! Du er jaggu god !

Og

grotingeling ! Lykke til i dag med alle ting ! Skal bli godt å få av seg måler'n, tenker jeg. Så flink du er til å være i trimvogna. Jeg tror jaggu'kke jeg har vært der siden påske, jeg . . .

God tur, alle gode mennesker !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:27   #522
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Siste ukes togtur har resultert i et vekttap på 500gram

Snart i mål du jo
Har gått på feil tog jeg , lokaltoget, mens du tydeligvis er på hurtigtoget

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:35   #523
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Togtråden!

Jeg har tatt en tur inn i feirevognen!

I dag viste vekten akkurat 18 kilo ned!!!! JIPPI!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:49   #524
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Jeg er på sykehusvogna igjen, men det må ha skjedd noe rart på den vogna, for den er visst slått sammen med lese-til-eksamen-vogna...

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 11:15   #525
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

400g ned siden i går, og 100g til så er jeg i bane igjen (da er jeg under 70kg igjen). i morgen er den ordentlige veiedagen, så er spent nå altså. Prøver å kutte ut fasten nå, den var ikke god for meg psykisk, og etter å ha redusert timene kraftig så sitter jeg her 400g lettere, det er jo bare herlig! men det er nok vannvekta som har sluppet taket og ikke pga fasten. Jeg skulle egentlig ikke veie i dag, men er glad jeg gjorde det allikevel for dagen startet helt elendig, men nå føler jeg meg 20 ganger bedre!

I går fikk jeg tipset om en kaffe her på forumet, og jeg er helt hekta. Kanskje dere ikke ha sett den så jeg legger ei oppskrift her også jeg, for den burde prøves, særlig for de med litt søtsug eller som ellers er glad i kaffelatte og den rekka. Jeg liker det søtt så jeg skriver det slik jeg liker den, så får dere smake dere fram selv hvis ikke

1 kopp kaffe
0,5 ts kanel
1ss sukrin
1 ts cocosa med kokossmak
1 dæsj kremfløte (ca. 1-2ss)

grovregnet denne koppen til å være rett over 1g karbo.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no