Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-11, 22:41   #701
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Fryktlig...

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 19:38   #702
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det hørtes godt ut lucifine!

Ja, dette var vært to helt uvirkelig triste dager. Jeg bor langt unna (bergen), men sliter med å holde tårene vekke når jeg tenker på de rammede og alle rundt Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som står midt oppi det! Fryktelig...

Idag ble det utskeiing på meg gitt. Vi har vært på akvariet med jenta vår og skulle spise lunch med en felles venninne. Det ble Egon, og det ble Chicken BLT sandwich med french fries
Meeeeen jeg har ikke skjeia ut siden jeg begynte på streng lavkarbo/ketolyse (midten av mai), så jeg bare kjørte på og bestilte noe jeg virkelig hadde lyst på idag uten å ta hensyn til fornuften. Det vaaaaar så godt! Mmmmmm! Såg på det som en "belønning" fordi jeg har vært så flink

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:15   #703
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Helt tragiske dager vi har vært igjennom
Føler seg liksom litt skyldig i at verden må gå videre, men det både må og skal den.

Jeg spiser ikke nok for tiden. Hadde jeg proppa innpå med mat og da mere fett, tror jeg at det hadde vært rett. Sliten, trøtt og klar periode og da blir det slik med maten. Irriterer meg. Håper denne usigelige trøttheta snart er over.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 00:51   #704
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hjemme igjen fra cruise, og en skikkelig høykarbo uke. Ikke lett å leve lavkarbo i land der pasta og ris er hovedingrediensene, men så kan man unne seg litt også iblant - er jo ikke hvert år jeg er på cruise.

Har hatt en helt fantastisk tur, opplevd mange nye og fine steder. Slutten av turen ble dog noe spesiell mtp alt det triste som har skjedd her hjemme. Har fulgt med på nyhetene innimellom, det er helt uvirkelig. Mange tanker har gått til de involverte og ikke minst de som har mistet, eller savner noen av sine

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:15   #705
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det er grusomt det som skjedde i helgen. Jeg kjenner heldigvis ingen av ungdommene, men jeg mistet broren min på samme alder brått i fjor sommer og vet hva de etterlatte går igjennom. Det er umulig å ikke bli påvirket av historien. Det ligger i bevisstheten hele tiden.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 14:01   #706
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja det ligger i bevisstheten hele tiden, helt sant.
Mange tanker rundt dette. En i min omgangskrets mistet sin niese, så det ble litt nært selv om jeg ikke kjente jenta personlig.
Midt oppi denne tragedien, er det likevel imponerende å se hvordan landet vårt har taklet disse dagene. Jeg er imponert over ungdommene som var på Utøya som prater om det og ikke lar seg skremme, jeg er imponert over statsminister og kongehus, jeg er imponert over Norge.

Lavkarbo har kommet litt i bakhånd her, ikke spist feil men spist for lite og drukket for lite. 300g ned siste uka.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 15:11   #707
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ferien er over for denne gang og jeg må si at flink - det har jeg ikke vært.
Opp et par kilo igjen så nå er det på`n igjen.

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:37   #708
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

En uke siden tragedien, kjørte forbi Utøya i dag, veldig spesielt. Når man ser den grønne "fredelig " øya kan man ikke forstå hva som har skjedd der! Mange folk som hadde stoppet og lagt ned blomster og tent lys.
Har kjørt 8 timer hjem fra ferie i Norge i dag, blir stolt av landet mitt jeg. Overalt er det flagg på halv stang, i byer, tettsteder og på øde plasser.

Når det gjelder kostholdet har jeg greid meg bra synes jeg. Er nok ikke i ketose , men har ikke skeiet ut med mer enn en softis og noen pizzabiter på to uker. Problemet er vel vært å få i seg nok fett og vann. Blitt mye cola zero også. Men jeg er fornøyd med egen disiplin jeg, og det er deilig å kjenne at jeg ikke synes det er vanskelig og la være å spise godteri og annet, når andre spiser det!

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:58   #709
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det er superbra Bjella! Hurra for deg

Stolt av Norge ja, helt enig.

Jeg gikk på en bolle-smell i dag.... forklaring i denne tråden.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:52   #710
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei jenter.

Jeg er innom for å si at jeg gir meg på ketolyse.
Jeg elsker maten på denne dietten, men jeg greier ikke å spise nok igjennom dagen.
Samtidig så sliter jeg med å variere maten. Jeg hater å lage mat og leter dermed ikke etter varierte oppskrifter, ei heller middager jeg kan lage til hele familien. Jeg vet jeg burde, men realiteten er en annen

Iallefall, jeg har bestemt meg for å følge en litt "snillere" lavkarbovariant. Enn så lenge blir den egenkomponert til jeg får tak i bøker å lese. Tenker i retning Fedon tror jeg.

Blir nok å finne rundtom på forumet her da, også blir jeg sikkert å snike på dere, se hvor flinke dere er

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:26   #711
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Hei jenter.

Jeg er innom for å si at jeg gir meg på ketolyse.
Jeg elsker maten på denne dietten, men jeg greier ikke å spise nok igjennom dagen.
Samtidig så sliter jeg med å variere maten. Jeg hater å lage mat og leter dermed ikke etter varierte oppskrifter, ei heller middager jeg kan lage til hele familien. Jeg vet jeg burde, men realiteten er en annen

Iallefall, jeg har bestemt meg for å følge en litt "snillere" lavkarbovariant. Enn så lenge blir den egenkomponert til jeg får tak i bøker å lese. Tenker i retning Fedon tror jeg.

Blir nok å finne rundtom på forumet her da, også blir jeg sikkert å snike på dere, se hvor flinke dere er


Lykke til Euphita!!
Maten skal ikke være et ork, når det ikke fungerer så er det lurt å prøve noe annet.
Du finner nok ut av det, kunnskap har du jo.
Du får komme innom og si hei og fortelle oss litt hvordan det går.
Kjempe klem fra meg

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:31   #712
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det var leit, men godt vi ikke mister deg helt da!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:22   #713
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Denne prøvde jeg i går, vanlig XL og tenk at DEN PASSET! Fikk lukket glidelåsen og alt.. Kan ikek huske sist jeg kunne bare ta en merkevarejakke og få lukket glidelåsen.. Dette er min gulrot: skal unne meg selv denne dersom jeg fortsetter å være like flink fremover!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 00:05   #714
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Moro Lucifine!!
Jeg prøvde noen kjoler i skapet som jeg ikke har fått på meg på en stund og jeg fikk igjen glidelåsen moro, moro moro
Og jakka var kjempe fin!!

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 11:22   #715
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kjempeflott jakke lucifine!

Lykke til Euphita!

Jeg har vært på ferie en uke, og har vel stort sett spist hva jeg vil. Det vil si, det har blitt endel french fries, hamburger, pizza og 2 is, pluss en øl eller et glass vin hver kveld
Snop har jeg ikke lyst på, så det er ikke noe problem å holde seg unna sålenge jeg får i meg en bit mørk sjokolade i ny og ne.
Veide meg idag, og vekta viste opp 400 gram fra forrige uke, noe som var helt greit. Jeg har uansett svinget endel på vekta de siste ukene og i tillegg venter jeg på mensen og da går jo også vekta opp litt.
Nå er jeg hjemme igjen, og tilbake på ketolyse. Har merket godt på kroppen at jeg har spist annerledes, også har jeg blitt litt sånn rar og ruglete i huden?! Kan det være kostholdet? Jeg er helt nuppete på halsen og brystet, pleier å ha glatt og fin hud der..

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:35   #716
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det er synd at du skal slutte om du liker maten Euphita.
Jeg er også lite interessert i kjøkkenarbeid men forsøker å holde meg sånn ca. mett. Det går masse i nakkekoteletter med wokgrønnsaker til. Er så lat at jeg tar noen skiver Norwegia til frokost og en Atkinsbar til lunsj og har jeg lyst på noe godt så lager jeg Fun-gele med krem til. Spiser ikke mye men jeg går da ned litt Selv har jeg ikke fulgt diett i sommer men nå går det rette veien igjen.
To kilo kom på i ferien og de er forsvunnet denne uka. Stå på ikke gi opp

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:57   #717
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

I dag kjøpte jeg jammen noen topper i 46/48 på kappahl! wow me! Meneh.. er det flere som merker at Kappahl er romsligere enn BIB? Kommer ikke inn i de samme str i begge butikkene joe (BIB er en str "Mindre").

Har kjøpt mammaklær på h&m i medium (bruker egentlig m/l) og mammaklærne var for trange. Kappahl har bedre størrelser ja.

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 10:08   #718
detgladehjerte
Juniormedlem
 
detgladehjerte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 25
detgladehjerte er på en erverdig vei
Smile

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Så moro Lucine, grattis!! Moro når klær begyynner å passe, merker det selv!

Vekten min har vel nesten stått stille i sommer, men vært mye utskeielser, fester, bryllup, osv...
iallefall er vekten nå 104, startvekten var 113! Så alt i alt er jeg fornøyd og motivert til å fortsette
Ha en FIIIIN lørdag alle sammen !!

__________________


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wTuZcBk/]
detgladehjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 12:29   #719
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av detgladehjerte, her.

Vekten min har vel nesten stått stille i sommer, men vært mye utskeielser, fester, bryllup, osv...
iallefall er vekten nå 104, startvekten var 113! Så alt i alt er jeg fornøyd og motivert til å fortsette
Ha en FIIIIN lørdag alle sammen !!

God lørdag til deg også detgladehjerte!! Synes du har en flott nedgang jeg!! 9kg må jo merkes!

Jeg har ikke gått noe særlig ned i sommer.
Har levd lavkarbo, men har nok ikke vært i ketose.
Men er egentlig veldig fornøyd, for jeg pleier å legge på meg 5-7 kg etter ferien, nå jeg lever høykarbo.
Nå er ferien over og vekta ser ut til å krabbe laaaangsomt nedover igjen.
Men med mindre enn 10 kg igjen og medisiner som "jobber" imot vektnedgang, så må det bare ta den tiden det tar.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:43   #720
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei hei!

Savner igrunn å skravle med andre lavkarbere.....får jeg lov å være her selv om jeg ikke kjører ketolyse? :smiske:

Kan fortelle at jeg kjører mitt eget lavkarboløp. Er ikke i ketose og spiser ikke potet, hvete, ris, pasta og sukker. Andre grønsaker er jeg ikke så strenge på, jeg spiser saus om maten er laget i saus, havregrøt laget på store havregryn osv og nå ser det ut til at det løsner for meg
Og slik kan jeg leve, er det som er viktig for meg
Må inn å endre tickeren min


Jeg blir så glad av å lese at det går bra med dere! Litt feriekilo når man hopper av det hører jo med, men dere er knallflinke som er back on track og fortsetter!

Lucifine, så du prikken på ett annet forum?

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:47   #721
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Haha, har kjøpt meg ny data og pin-koden til tickeren er lagret på gamle maskina...husker den ikke! Da får jeg oppdatere senere.

Har gått opp noe (ca. 1,5 kg) når jeg holdt på med denne overgangsfasen, men nå er jeg vel 300 g under det tickeren viser

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 16:08   #722
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Euphita selvfølgelig kan du skravle med oss, tråden blir ikke den samme uten deg!

Jeg er ikke opphengt i ketolyse selv heller egentlig, eller altså følger jo den men ikke slavisk og jeg har aldri brukt de greiene å tisse på.
Har levd noen år på lavkarbo og vet at jeg tåler veldig lite karbohydrater før vekta og helsen ellers går feil vei. Dermed prøver jeg vel egentlig å finne mitt kosthold for fremtiden, både for meg og familie . Ekstra strengt, for meg, nå for å gå ned.
Derfor er jeg så fornøyd med at jeg ikke har gått OPP i sommer, det funker

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 17:25   #723
detgladehjerte
Juniormedlem
 
detgladehjerte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 25
detgladehjerte er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Takk Bjella joda, 9 kilo merkes bukser som passer igjen og kommentarer fra andre, det er jo moro ! Gleder meg til resten Lykke til du også!
Nå har jeg klart å oppdatere tickeren min også

__________________


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wTuZcBk/]
detgladehjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 20:06   #724
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei Euphita! Så nettopp prikken, koselig å se deg her! Velkommen skal du være <3

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 21:11   #725
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Koselig at jeg får være her

Nå sitter jeg på verandaen. Tent lys og har en sukkerfri cider og nøtter på bordet. Deilig temp ute og inne er det stille Lækkert!
Bortsett fra ei katte som ræmjer som besett nedi lia her! Må være løpetid!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 13:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 10:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no