Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er lavkarbo løsningen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-12, 15:02   #1
Sykkeldude
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 1
Sykkeldude er på en erverdig vei
Cool

Er lavkarbo løsningen?

Jeg prøver å kutte ned karbs mest mulig. Mest fordi jeg har inntrykk av at mange år med småspising av sjokolade ++ har gjort at kroppen omtrent bare lever av sukker. Jeg har i hvertfall veldig vnakselig for å forbrenne kroppsfett. Det virker kul umulig rett og slett. Jeg trener 3-5 dager i uken, både intensivt og langkjøring (trener til birken osv) men ikke pokker om noe av kvapset på magen ol. går vekk.

Det irriterer meg egentlig en del at jeg ikke klarer å kvitte med med kroppsfett. Jeg spiser lite per dag og har kuttet ut sjokolade fullstendig. Frokost er typisk 4 knekkis med ost og skinke. Tilsv til lunsj. En Atkins bar på ettermiddagen og "normal" middag. Hender jeg spiser 2-3 knekkiser til kvelds fordi jeg blir veldig sulten på kvelden. Synes ikke akkurat det er noe å bli stor og sterk av....

Veier ca 75kg nå og med den muskelmasse jeg for øyeblikket har, burde jeg ned litt i vekt.

Men den viktigste grunnen til dette "prosjektet" er faktisk at hvis min antagelse stemmer - at kroppen bare klarer å omsette sukker og ikke så mye fett, har dette mye å si for gjennomføringen av lange skirenn og sykkelritt.

To spørsmål:

1) Hvordan kan jeg legge opp dette her for å få i gang fettforbrenningen??

2) Jeg er mye på farten, men bensinstasjoner og kiosker selger stort sett søppelmat og sukkerprodukter. Hva er "enkle løsninger på farten" for en som ønsker å kutte karbo??

Sykkeldude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn lavkarbo med mye trening Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 15:11   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er lavkarbo løsningen?

Løsningen er å spise mer fett, og drikke nok vann! Det høres generelt sett ut til at du spiser for lite, det gir deg lite energi og kroppen går i sparemodus i stedet for å ta av. Så spis nok og riktig sammensatt mat og drikk rikelig med mat, så skal du se at energinivået øker og vekten synker!

Angående mat på farten så har mange daglivareforretninger en disk med varm mat. Kyllinglår, koteletter og karbonader er lettvint å ty til og ganske lavkarbovennlig. Noen kokte, kalde egg i sekken er heller aldri feil, egg er bortimot den perfekte lavkarbomat sammensetningsmessig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05
Tror dette blir løsningen for meg. Kari Marita Ketolysekuren 8 31-10-10 22:16
Jeg har funnet løsningen for fruktelskere! Summer Lavkarbo generelt 6 13-05-04 18:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no