Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Forskjell på mandelmel?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-12, 10:08   #1
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Forskjell på mandelmel?

Jeg har kjøpt mandelmel etter at jeg leste at det brukes i veldig mange oppskrifter. Men så såg jeg noen oppskrifter der det står at man skal bruke hjemmelaget mandelmel. Kan man da bruke kjøpemel i steden? Hva er evnt forskjellen??

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:17   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på mandelmel?

Flytta tråden til "spørsmål om mavarer og oppskrifter"

Noe mel er fettredusert, annet ikke.
Fettredusert trekker til seg mer væske har jeg forstått.

Scroll helt ned på siden her så finner du flere tråder om mandelmel Finnes kanskje skikkelig svar i en av de trådene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:19   #3
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på mandelmel?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Flytta tråden til "spørsmål om mavarer og oppskrifter"

Noe mel er fettredusert, annet ikke.
Fettredusert trekker til seg mer væske har jeg forstått.

Scroll helt ned på siden her så finner du flere tråder om mandelmel Finnes kanskje skikkelig svar i en av de trådene

oops Takk

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 12:05   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Forskjell på mandelmel?

Det du kjøper er ofte fettredusert og trenger mye mer væske. Lager du selv av mandler blir det mye "fuktigere" og trenger mindre væske. Og mye bedre spør du meg.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 12:10   #5
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på mandelmel?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det du kjøper er ofte fettredusert og trenger mye mer væske. Lager du selv av mandler blir det mye "fuktigere" og trenger mindre væske. Og mye bedre spør du meg.

Takk da er det bare å kjøre gjennom en kvern da?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 12:13   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på mandelmel?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Takk da er det bare å kjøre gjennom en kvern da?

Mandelkvern ja

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 12:20   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Forskjell på mandelmel?

Jeg har sånn "kopp" på stavmixeren min som jeg bruker. Den har slike kniver som går rundt. Blir like bra som med mandelkvern.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 12:22   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på mandelmel?

Jeg bruker ofte finmalte mandler (ikke fettredusert) i oppskrifter hvor man ikke trenger "bindeevnen" fra vanlig mel. Synes det blir godt, jeg. Eller en blanding av finmalte mandler og kokosmel. De finmalte mandlene får man kjøpt både på iherb og i Sverige - eller man kan lage selv. Har altså ikke helt like egenskaper som det fettreduserte mandelmelet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell på mandelmel? Peppa Gris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 26-10-11 12:27
mandelmel christinal Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 09-02-11 15:55
Mandelmel Bergen27 Spørsmål og svar 2 31-05-08 00:47
Mandelmel Fnutte Oppskrifter 6 15-03-08 22:15
mandelmel Trolljenta Spørsmål og svar 1 16-12-07 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no