Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan det være sant?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-07, 20:30   #1
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Kan det være sant?

jeg fikk det jeg hadde bestilt gjennom ketose sia idag, prøvde en stix, og hadde utslag på rosa som det står 10 under. Er jeg virkelig i ketose uten å ha starta skikkelig. har jo bare droppa det jeg tippa det var mye karber i jeg.




Herregud det var isåfall motiverende.


Hvor ofte bruker dere stixen for å sjekke?

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:38   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være sant???

har du utslag er du i ketose. Kjekt !
Du bør ikke måle så ofte - hvor ofte velger du selv. Noen måler hver dag, men det er helt unødvendig. Max en gang pr uke syns jeg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:40   #3
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kan det være sant???

Å HERREGUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!


DET var motiverende det.



Åhh... det er så greit å ha dere her folkens. Dere kommer til å se masse til meg.hihi

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:04   #4
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være sant???

Jeg målte hver dag i starten. Nå har jeg ikke sjekka på flere uker. Fordi jeg ikke trenger å se det. Jeg merker på kroppen min om jeg går ned i vekt eller ikke.
Det var en nødvendighet for meg i starten, men nå er jeg mer avslappet.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:54   #5
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Kan det være sant???

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

jeg fikk det jeg hadde bestilt gjennom ketose sia idag, prøvde en stix, og hadde utslag på rosa som det står 10 under. Er jeg virkelig i ketose uten å ha starta skikkelig. har jo bare droppa det jeg tippa det var mye karber i jeg.




Herregud det var isåfall motiverende.


Hvor ofte bruker dere stixen for å sjekke?

Så flott da , Jeg måler nesten hver dag, synes det er tryggt og godt å han kontroll på det der. Man gjør vel det som føles best for en selv tenker jeg.

Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:04   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kan det være sant???

Jeg måler ikke lenger, jeg.
Da boksen var tom, gadd jeg ikke å bestille en ny, det går jo nedover likevel. I begynnelsen var jeg fanatisk opptatt av de stixene og målte flere ganger om dagen, som alle andre.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 23:37   #7
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kan det være sant???

måtte jo bare måle idag også. mørke rosa...... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 01:03   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Kan det være sant???

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

måtte jo bare måle idag også. mørke rosa...... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa

Det betyr ikke noe om den er mørk rosa, betyr bare at du drikker for lite vann, og det må du gjøre noe med, masse vann er viktig. Så lenge det er utslag er du i ketose, men det kommer du sikkert til å høre fra maaange andre oxo

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:51   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan det være sant?

Yes

Opprinnelig lagt inn av Yours truly

VIL JEG GÅ FORTERE NED I VEKT OM STIX’EN VISER MØRK LILLA HELE TIDEN ?
Nei, Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene.
Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.

Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no