Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-15, 23:42   #1
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

At kjøkkenet i leiligheten jeg leier bare har kokeplater var ikke noe problem, sånn, det første halve året jeg bodde her. Nå begynner jeg dog å merke at det er veldig greit å ha muligheten til å steke noe inni ovn- så jeg lurer på om dette kan være noe?

Det blir jo fortsatt ikke MYE brukt, og fortsatt til singel-kosthold, så jeg trenger ikke mer enn noe som kan brukes- at det ikke er plass til så mye inni betyr bare at jeg ikke trenger lage altfor mye mat.

Hva tror dere? Evnt.alternativer?

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 00:22   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Kjøp deg en hybelkomfyr. Den kan stå oppå benken. Koster ikke mye heller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 15:31   #3
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kjøp deg en hybelkomfyr. Den kan stå oppå benken. Koster ikke mye heller.

Takk! Men den i linken så ut som de benkkomfyrene/hybelkomfyrene, bare uten kokeplatene, og jeg tenkte at jeg ikke trengte to kokeplater til uansett?

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 16:21   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Takk! Men den i linken så ut som de benkkomfyrene/hybelkomfyrene, bare uten kokeplatene, og jeg tenkte at jeg ikke trengte to kokeplater til uansett?

Ser poenget, men kan være like greit å tenke litt langsiktig kanskje, når du likevel skal ut å kjøpe noe sånt? Kjipt om du flytter derfra og så står du med stekeovn, men ikke kokeplater i ny kåk.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 16:25   #5
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ser poenget, men kan være like greit å tenke litt langsiktig kanskje, når du likevel skal ut å kjøpe noe sånt? Kjipt om du flytter derfra og så står du med stekeovn, men ikke kokeplater i ny kåk.

Knis. Vanligvis bor man jo i leiligheter med stekeovn og kokeplater, jeg håper virkelig ikke at min neste bolig er så uten mattilberedningsmetoder at jeg ikke har kokeplater.

Men ser poenget ditt også. Og de med kokeplater er jo ikke mye dyrere. Men om jeg finner ut at jeg regner med å ha leilighet med stekeovn neste gang, er den brukans, den der i linken?

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 16:30   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Den er ikke innmari liten da? 18 liter er jo litt mindre enn hybelkomfyrer om man ser på de, og de er jo også ganske små...

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 16:33   #7
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Den er ikke innmari liten da? 18 liter er jo litt mindre enn hybelkomfyrer om man ser på de, og de er jo også ganske små...

Jeg lurte på det. Sånn, om jeg får plass til noe inni der. Det blir litt kjipt å bare kunne steke et rundstykke av gangen, liksom.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 16:48   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Knis. Vanligvis bor man jo i leiligheter med stekeovn og kokeplater, jeg håper virkelig ikke at min neste bolig er så uten mattilberedningsmetoder at jeg ikke har kokeplater.

Men ser poenget ditt også. Og de med kokeplater er jo ikke mye dyrere. Men om jeg finner ut at jeg regner med å ha leilighet med stekeovn neste gang, er den brukans, den der i linken?

Siden jeg aldri har bodd i leiligheter hvor hvitevarer fulgte med (hvis man ser bort fra studenthybelen) så tenkte jeg i grunn bare praktisk Men ellers, virker litt vel liten syns jeg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:09   #9
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg lurte på det. Sånn, om jeg får plass til noe inni der. Det blir litt kjipt å bare kunne steke et rundstykke av gangen, liksom.

Jeg har jo to vanlige stekeovner på mitt kjøkken, så jeg synes den er alt for liten.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:41   #10
thessis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
thessis er på en erverdig vei

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Jeg levde med en slik liten hybelstekeovn på benken hele studieperioden og det funket helt fint for meg med litt tilpassing. Frossenpizzaen måtte deles, men det gjorde jo ingen ting for jeg spiste jo ikke en hel alikevel. Jeg husket det var litt styr å knekke den frossne pizzaen i passende biter for så å pussle og plassere dem i ovnen for å utnytte plassen best mulig Laget jeg kaker måtte jeg bare steke i 2 omganger i mindre former i stede, eller dele oppskriftene i to.Tror ikke du får stekt så mange knekkebrød om gangen i den ovnen for å si det slik, sånn sett litt krøkkete og tidkrevende om du vil lage en litt større beholdning med boller og knekkebrød f.eks for de ovnene er veldig små.

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 20:49   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg lurte på det. Sånn, om jeg får plass til noe inni der. Det blir litt kjipt å bare kunne steke et rundstykke av gangen, liksom.

Det er ca det du får plass til i den minste. Jeg mener den ikke er verdt pengene. Også er de fryktelig brannfarlige! Jeg vet ikke hvorfor de er verre enn andre hybelkomfyrer, men jeg vet om noen som ble truet ned utkastelse og fikk besøk av brannvesenet bare for å ha slik på hybelen. Noe med at elementene er dårlig beskyttet tror jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 21:59   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Da vi fikk ny mikrobølgeovn for en stund siden lærte jeg at de også kan lage veldig mye rart av mat nå, og ikke bare "varme opp". Vår kan steke pizza, bake/dampe/koke grønnsaker, riste nøtter, og hele resten av bruksanvisningen jeg ikke har orket å se gjennom ennå (siden jeg tross alt har en komfyr i tillegg...!). Jeg vet ikke hvor billig man kan få en mikro som har en del sånne funksjoner, men det kan jo også være en grei praktisk/langsiktig løsning. (Om man ikke har motforestillinger ang. mikrobølgeovner, selvsagt.)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:32   #13
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Bare som et forslag, om du kjøper hybelkomfyr med kokeplater, er det sikkert lettere å få solgt den om du flytter til ny bolig med stekeovn, sånn til studenter med helt bar hybel

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:44   #14
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Takk for svar, da tror jeg kanskje at den mini-ovnen blir droppet.

Jeg har forresten ingenting i mot mikro, virkelig ikke, ville helst hatt det også, men med kjøkken som mest er laget som en ettertanke i en ellers romslig og fin leilighet, spiller plass en rolle. Så noen som vet hvor billig man kan få en sånn mikro som Rin beskriver (evnt hvilke spesifikasjoner man skal se etter)?

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 13:41   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Da vi fikk ny mikrobølgeovn for en stund siden lærte jeg at de også kan lage veldig mye rart av mat nå, og ikke bare "varme opp". Vår kan steke pizza, bake/dampe/koke grønnsaker, riste nøtter, og hele resten av bruksanvisningen jeg ikke har orket å se gjennom ennå (siden jeg tross alt har en komfyr i tillegg...!). Jeg vet ikke hvor billig man kan få en mikro som har en del sånne funksjoner, men det kan jo også være en grei praktisk/langsiktig løsning. (Om man ikke har motforestillinger ang. mikrobølgeovner, selvsagt.)

Vi har en slik mikro. Den er toppers! Betalte ca 1200 kr for den på elkjøp.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 00:20   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Som substitutt for stekeovn på lite kjøkken

Jeg ville gått for en kombinert varmlufts- og mkrobølgeovn. Vi hadde en for noen år siden, og jeg var veldig fornøyd med den! Det tok bare noen minutter før varmluften var klar, siden volumet var så lite. Selvfølgelig får man ikke plass til all verden i den, men til singelbruk vil jeg tro den er perfekt

Legger ved en link som ikke er aktuell, men som viser hva jeg mener
https://webshop.coop.dk/vare/caso-ko.../4038437033809

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrifter uten stekeovn lizliz Middag 17 21-02-12 00:14
Avtrekksvifte til kjøkken Sistegangsslanker Generell diskusjon 1 08-11-11 16:53
Nakkekoteletter i stekeovn terry Middag 3 17-03-08 21:11
Nytt kjøkken Fjonken Generell diskusjon 40 18-06-06 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no