Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

aaargh se hva en person skrev om Atkins inne på slankenett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-04, 11:07   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

aaargh se hva en person skrev om Atkins inne på slankenett

kan ikke noen her svare ham? jeg er ikke så flink å "skrive for meg".

her er det han skrev:_

Bare et spørsmål til dere som har vært i ketose over en lengre periode. Blir dere ikke helt pølse i hue?!
Selv ble jeg helt på bærtur,måtte ha post-it lapper overalt for å huske ting,vondt i hele kroppen,besvimte etter trening,tenkte på rosa elefanter på forelesning osv osv..

Nei,bare tull dette,og ikke er det sunt med så mye mettet fett heller. Et par uker er ok,men etter det bør man øke karbo. Husk at hjernen "kobler ut" ved et inntak av mindre enn 50 gr!

De har dessuten gjort sammenlign. av ulike dietter,og man mister omtrent like mange kg uansett,men noen dietter tapper deg for vann og glykogen,derfor går det raskere i starten.

Folk som har spist etter Atkins i mer enn 2 år,viser seg nå å ha fått svært uheldige helserelaterte problemer. Pga at det enda er under forskning,har vi ikke fått frem alle skader som dette kan føre til enda,men det begynner å vise seg allerede,og vi kan nok vente oss flere rapporter på at dette med null-karbo ikke er bra. Husk at ting skjer over tid,det kan ta svært lang tid før man merker de negative konsekvensene av ting vi utsetter kroppen vår for(diett,dop,medisiner o.l)

"vi bør konsentrere oss om fremtiden,det er der vi skal være resten av livet..."


tråden er her:
http://www.slankenett.no//phpbb2/viewtopic.php?p=30684

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 12:03   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Kan jo alltids svare han fysaken,selv om jeg ikke er spesielt glad i forumet på slankenett, men han vet ikke hva han snakker om.

Hvis ingen andre har gitt et godt svar alt da:-)

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 12:15   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sorry Iset,den tråden der kan de ha for seg selv,alt for mange innlegg,og alt for mye prat om 0 karbo. Hadde det vært den personen som hadde starta det så kanskje.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 12:17   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hehe får svare selv da. har lagt inn et svar nå nettopp. vet det er mange som er imot Atkins, og jeg kan ikke omvende alle selvføkgelig. må lære meg å ignorere folk også, men av og til provoserer det meg så til de grader.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 12:24   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Gidd ikke gå inn å lese, men ut fra det du skriver, så har han jo helt rett, - og er helt på bærtur....


Han har rett når han sier det ikke er sunnt å leve på 0 karbo.... klart det!

Men han er på bærtur når han kobler Atkins til noe slikt.... Da har han missforstått kraftig....

At han ble så dårlig er ikke det minste rart...
-en skal ha balanse mellom mettede og umettede fettsyrer,
- en skal da ikke trene og ikke spise noe karber, det sier seg da selv at ikke er sunnt...


Atkins har drevet med dette i USA i over 30 år, og har enda ikke blitt saksøkt av noen... det sier da egentlig alt...

Problemet er at det finnes masse mennesker som hører:
"AHA! O karbohydraterog masse proteiner og litt fett", og tenker:" kan godt spise slik jeg..." og går i gang uten å skaffe seg nødvendig kunskap.... Farlig det....
-

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 12:36   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja selfølgelig.ja sa det også. men han sier jo i smame tråden at hjernen MÅ ha 50 gram karbo (eller var den en annen i samme tråden som sa det) for å fungere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 14:04   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg har svart Miss Tricy på iform Forumet.
Men det har du vel sett Iset.

Merkelig nok så anbefaler miss tricy et lavkarbo kosthold( ikke under 50 gram karbo) i en annen tråd.

Så jeg tilgir henne litt.

Uansett så bør vi stå for en åpen holdning når det gjelder kosthold og ikke "drepe" de som står for et tradisjonelt kosthold.

Noen trives faktisk best med karbo.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 14:27   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hei

nei for all del, jeg er ikke ute etter å "drepe" de som står for et vanlig kosthold, på INGEN måte.

men når folk legger frem såkalte "beviser" for, eller sier at de som går på Atkins får hjerteproblemer osv osv, da kjenner jeg at jeg blir veldig amper!

det er hele tiden folk som skal fotelle meg hvor skadelig denne dietten er, uten at de har en eneste kunnskap om den. da blirjeg irritert.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med Atkins og graviditet?? cathrine Atkins kosthold 8 26-02-04 21:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no