Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-12, 20:31   #1
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Om ikke jeg tar helt feil, anbefales det at vi får i oss rundt 500 gram grønnsaker daglig. Det er VANSKELIG, kan bare innrømme det. Og jeg liker grønt veldig godt, så det er ikke der problemet ligger.

Jeg ligger på rundt 300 gram daglig, kan komme opp i 500 om jeg har veldig gode cherrytomater liggende.
Hva med deg ?

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 20:35   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig ?

Tipper jeg ligger på rundt 300g jeg også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 20:46   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig ?

Trur nok eg ligg på rundt 300 g her også

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:19   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig ?

på ingen måte, nei spiser altfor lite grønnsaker. er jeg flink får jeg i meg 100 gram om dagen..

Superkresen, men har prøvd å like alt mulig rart. foreløpig klarer jeg å trykke ned aparges og brokkoli..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:21   #5
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig ?

Hm, hva skal vi gjøre for å få i oss mer ??
Det sitter langt inne å spise grønt til frokost og lunsj, nemlig....:-) Får det liksom ikke ned.

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:27   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig ?

Nei jeg har kokt, spist det rått, moset, raspet, gratinert.. det frister bare ikke, men jeg er vokst opp med å ikke spise det, dessverre, så det er vanskelig å få seg til å spise ting jeg ikke liker smaken på..

men jeg har vært og tatt blodprøver og aaalt var bra, utenom at jeg hadde vitaminmangel.. Så jeg bør virkelig trykke i meg noe grønt og

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:23   #7
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig ?

Opprinnelig lagt inn av bouboulette, her.

Hm, hva skal vi gjøre for å få i oss mer ??
Det sitter langt inne å spise grønt til frokost og lunsj, nemlig....:-) Får det liksom ikke ned.

Jeg spiser grønt til så godt som alle måltider; tror mest det er en vanesak. Blir nok 300-600 gram daglig, mest blomkål og brokkoli fordi disse er favorittene. Men jeg spiser alltid varm frokost, og oftest varm lunsj, så da føles det mer naturlig å ha grønnsaker til.

Eksempel: frokost = speilegg. Mens eggene er i pannen, kutter jeg opp 150-200g blomkål/brokkoli, og slenger i microen. 3*40 sekunder på 850W, litt salt og smør på toppen, og for min del er det det perfekte tilbehør

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 23:33   #8
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Vet ikke hvor mye jeg får i meg jeg.. men jeg spiser fort vekk 1/2blomkål eller brokkoli til middag, og en liten tomat veier jo fort vekk 100 g alene.
jeg spiser ca1 tomat pr dag sammen med egg til frokost, og kokte grønnsaker til middag og gjerne salat til lunch eller kvelds... tror jeg nærmer meg de 500 grammene i alle fall

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 23:52   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

ja, i ett og samme måltid t.o.m. Salat. 110 g isberg, 110 g agurk, 20 g løk, 90 g tomat, 90 g stangselleri, 30 g paprika og 50 g gulrot. presis 500 g.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 00:42   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Jeg spiser nok minimum 400 gram grønnsaker til dagen + bær og også litt frukt, så jeg havner over 500 gram uten problem
Til frokost går det med paprika, vårløk og tomat, til lunsj agurk, tomat, paprika, salat
til middag blomkål, broccoli, gulrøtter, sellerirot, kålrot, og masse annet alt etter sesong og tilgang.
bær og bøtter som tv-kos
smoothie med bær og frukt til kvelds

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 08:34   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Frukt går utenom de 500 grammene. 500 gram grønnsaker+250 gram frukt er anbefalingen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 08:38   #12
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Ja, ihvertfall 90% av tiden. Lunsj er ofte en stor salat med f.eks romanosalat / spinat, tomat, løk, agurk, paprika og f.eks reddik eller karse og litt kjøtt og ost. Til middag så er sikkert halvparten av porsjonen grønnsaker. Så jeg tror faktisk at jeg ligger godt over sånn til vanlig

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 10:00   #13
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

På vanlige dager, en salat med ca 200g og minst like mye til middag. Ellers litt smått av bær og knaskegrønnt som sukkererter, cherrytomat osv så ja, vil tro det går 5 av ukens 7 dager eller så.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:05   #14
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Åh, flinke jenter, altså, godt å ha noe å strekke seg etter.
jeg utstår bare ikke tanken på å knaske grøntfor til frokost og lunsj, så jeg må nok bare lesse på til middag......

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 16:26   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Knasker glatt en brokkoli eller to hver dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:44   #16
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Et lite tips er å bruke rå brokkoli i smoothien, f.eks. frosne blåbær, ett rått egg, et par små brokkolibuketter, usøtet soyamelk, en dæsj fløte og sukrinmelis. Brokkolismaken kjenner du ikke.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:07   #17
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Nei,det får jeg ikke i meg,dessverre,skal jobbe med det

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 09:05   #18
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

500 gram? Seriøst??? Ånei...nei det gjør jeg nok ikke til daglig!
Jeg har også vært på blodprøvetaking, og legen spurte om jeg åt litt lite grønnsaker...JA! Jeg gjør visst det. I tillegg en bitteliten økning i kolesterol, så der er kanskje nøkkelen?
Søren å...det er ikke lett å få i seg nok når ikke vanen er på plass. Dersom jeg spiser hos mor, er det alltid MASSE grønt! Må ta meg på tak å få i meg mer. Det ser jeg! Nå er det jo sesong igjen, og takk for det, så da kommer nok lysten på grønt lettere også
Takk for påminnelsen og motivasjonen! Ha en herlig sommer dere, med masse grønnfòr på menyen

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 09:32   #19
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Får du i deg dine 500 g grønnsaker daglig?

Stort sett så har jeg ingen problemer med å få i meg 500 gram grøntfor daglig, mesteparten til middag, men ofte tomat, avokado, agurk ++ til frokost også.

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange egg daglig? somaya Lavkarbo generelt 6 06-06-10 18:03
15 karber daglig ... emma1 Spørsmål og svar 13 17-05-08 02:30
Min daglig dose mat KineC Ketolysekuren 4 21-11-07 20:27
Tar du daglig kosttilskudd? mofe Kosttilskudd 22 07-11-06 15:52
Daglig ros på mail Felix Andre bøker 4 21-03-06 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no