Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vekten har stoppet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-10, 12:40   #1
entotre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 39
entotre er på en erverdig vei

Vekten har stoppet

Hei!

Har holdt på med lavkarbo i litt over 1 mnd. og vekter viser - 5 kg. Skulle gjerne gått ned 4 til, men det ser ut til å ha stoppet helt opp. Spiser det samme som jeg har gjort hele veien, men har kanskje blitt litt dårligere på å drikke vann gjennom hele dagen. Kan eg ta CLA i tillegg til å spise lavkarbo evt.?

I går spiste jeg følgende (i tilfelle jeg gjør noe galt)

Frokost: 1 skive proteinbrød m/ varmrøkt laks. 1 eple.
Lunsj: Stor salat med isberg, agurk, fetaost, rødløk, litt paprika. 1 glass juice. (klarer ikke slutte med 1 glass juice til lunsj).
Middag: Sei m/ gulrot, brokkoli, blomkål.
Kveld: Rømmevafler. ( 4 egg, 100 g smør, 1 ss splenda, i ts kardemomme, 1 ts JBK, 1 ts fiberhusk og litt kruskakli.)

Noen tips?

entotre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:43   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekten har stoppet

Det er ikke uvanlig at det går tregere jo færre kilo du har igjen. Kan også hende kroppen ikke er enig med deg om at du trenger å gå ned mer!

Men eple, juice og gulerot på Atkins???

Proteinbrød er også en kjent partystopper!

Kan heller ikke så mange fettkilder på menyen din?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:52   #3
entotre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 39
entotre er på en erverdig vei

Sv: Vekten har stoppet

Det kan jo være sant at kroppen min sier stopp. Er 65 kg nå og 167 høg.

Juicen er en gode som eg ikkje kommer til å slutte med. Litt mindre enn 1 dl til lunsj hver dag. Eple bruker eg ikkje å spise til vanlig, men det ble et i går for å holde seg unna sjokoladekaka på jobb Hvilken erstatning er god for gulrøtter?

entotre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:54   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vekten har stoppet

Opprinnelig lagt inn av entotre, her.

Det kan jo være sant at kroppen min sier stopp. Er 65 kg nå og 167 høg.

Juicen er en gode som eg ikkje kommer til å slutte med. Litt mindre enn 1 dl til lunsj hver dag. Eple bruker eg ikkje å spise til vanlig, men det ble et i går for å holde seg unna sjokoladekaka på jobb Hvilken erstatning er god for gulrøtter?

Alle grønnsaker som vokser over bakken.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:56   #5
entotre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 39
entotre er på en erverdig vei

Sv: Vekten har stoppet

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Alle grønnsaker som vokser over bakken.

Hehe, takk for en god huskeregel Gode tips til fettkilder også?

entotre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:26   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vekten har stoppet

Opprinnelig lagt inn av entotre, her.

Hehe, takk for en god huskeregel Gode tips til fettkilder også?

Tja... Kan du spise meieriprodukter? I så fall har du jo seterrømme, smør (IKKE margarin!!!!), bremykt (70% smør / 30% rapsolje), fete oster, fløte... Nøtter er også en finfin fettkilde!

Men husk at dette gir _masse_ kalorier om man fråtser i det og en del erfarer etterhvert at man bør holde et bittelite øye på antallet kalorier inn også. Man må bare prøve seg frem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:39   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekten har stoppet

Hei,
Velg fete kjøtt/fisk alternativer:

Kjøtt: bacon, ”grillskiver”- sideflesk, ribbe, entrecote, kjøttdeig, medisterdeig, nakkekoteletter…

Fisk: laks, ørret, makrell, sild, brisling…

Gode olje- eller rømmedressinger på salaten.

Mange med fettforbi tar gjerne: et par shot olivenolje; udos choice; cocosa, MTC olje, etc for å øke fettinntaket, men det er best om man får i seg nok fett via maten.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:45   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekten har stoppet

Opprinnelig lagt inn av entotre, her.

Det kan jo være sant at kroppen min sier stopp. Er 65 kg nå og 167 høg.

Vel, du er like høy som meg og veier det jeg drømmer om å veie om 33kg!

Kroppen din er nok ganske så fornøyd med den vekten, ja.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 18:22   #9
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Vekten har stoppet

Det er den vekta jeg drømmer om også. Sukk...

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 08:27   #10
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Vekten har stoppet

Jeg har samme høyde som deg, og hadde ca samme startvekt som deg. Jeg lå faktisk og en stund stille på vekta på 65 kg! Jeg hadde vert i ketose frem til det, men bestemte da å legge meg over ketosegrensa ei stund. Da løsna det for meg. Når jeg da har holdt meg over ketosegrensa ei stund tar jeg en måned i ketose igjen. Sikkert ikke optimalt, men det funker for meg! Gjerne du skal prøve noen uker med ketose?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 09:12   #11
entotre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 39
entotre er på en erverdig vei

Sv: Vekten har stoppet

Takk for mange gode tips! Er mye å sette seg inn i når man skal over på lavkarbo, men har ikkje angra en dag siden eg begynte! Hovedårsaken var IBS og eg ville ta av kiloene som kom med ny kjæreste og samboer. Det flotte er jo at magen er heilt normal igjen allerede etter 1 mnd. Aldri hatt det bedre

Kitt og Licota dere er nok på god vei! Det klarer dere.

entotre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 13:10   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekten har stoppet

Spiser du ikke veldig lite mat? Jeg ville forsøkt å øke fett-mengden, og kutte gulrot, eple og juice i en uke for å se om det har noen innvirkning. Da vet du ihvertfall om det er fordi kroppen din er fornøyd eller om det er fordi noe stopper opp vektnedgangen

Gratulerer med å være så nære målet!!

ps - så flott at IBS'n din har bedret seg! Jeg har chrons og har nesten ikke symptomer i det hele tatt lengre! (jippi!!)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:53   #13
entotre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 39
entotre er på en erverdig vei

Sv: Vekten har stoppet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Spiser du ikke veldig lite mat? Jeg ville forsøkt å øke fett-mengden, og kutte gulrot, eple og juice i en uke for å se om det har noen innvirkning. Da vet du ihvertfall om det er fordi kroppen din er fornøyd eller om det er fordi noe stopper opp vektnedgangen

Gratulerer med å være så nære målet!!

ps - så flott at IBS'n din har bedret seg! Jeg har chrons og har nesten ikke symptomer i det hele tatt lengre! (jippi!!)

Jo, føler at eg kanskje må øke fettmengden i maten. Har begynt å ha mer følte i kaffen bl.a. Spørs om det er den beste måten å gjøre det på
Skal absolutt prøve å kutte ut dette fra mandag av. Blir spennende å se hva vekten sier påfølgende fredag. Har også nevnt i journalen min at jeg kanskje spiser litt for lite om dagen. Er nemlig litt sulten midt på dagen, og MÅ ha mat når jeg kommer hjem fra jobb. tips til gode mellommåltid tas gjerne imot

__________________
Klarer eg å komme i form til bikinisesong??
Min journal
entotre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 19:48   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekten har stoppet

Bare et spørsmål - har du tilgang til kjøleskap på jobben? Det gjør nemlig saken med mellommåltid mye enklere

Jeg elsker grillet kylling i curry-dressing... river opp litt kyllingkjøtt og blander halvt om halvt med majo og CF med litt curry i . Jeg har en dæsj med søtning i også - for smakens skyld
Ellers er jeg stor fan av hjemmelagede smoothies. Fryser mine - slik at om du tar med deg fra fryseren om morgenen på vei til jobb - holder de til senere på dagen. Tiner fint på pulten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det har stoppet opp Lillemeg1 Ketolysekuren 32 25-07-10 15:31
Hamburger stoppet tyv LenaBeatrice Generell diskusjon 0 13-04-10 22:32
Stoppet litt opp LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 01-12-09 20:42
Vekta stoppet - tips? Aphrodithe Lavkarbo generelt 5 28-02-09 14:11
Ikke stoppet opp, men opp i cm! Smiline Ketolysekuren 7 24-01-09 19:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no