Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ryp 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-12, 01:53   #76
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

jeg bare testet med 10 km/t med 5 % stigning. det gikk greit, og jeg ble sliten nok, så da tok jeg det... Telte pulsen etter siste intervall for å finne "maxpuls". Gadd ikke teste noe mer på farten jeg... :/

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 01:56   #77
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Aline: Jeg ville varmet opp i 6 minutt, satt stigningen på 5% og farten på 8 (eller mer/mindre) og testet litt forskjellig. start et sted og løp et intervall (4 min), så roer du ned i 3, og neste intervall justerer du farten opp/ned alt etter som.

Noe av det viktigste tror jeg faktisk er å beholde stigningen, for det er det som gjør at denne øvelsen faktisk fungerer. Kan løpe lenge på 10 dersom møllen er flat, men med en gang det kommer stigning på, kjenner man det plutselig

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 02:12   #78
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Ok, takk! Men min kondis så gir nok alt fremgang spent på å prøve :-D

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 12:37   #79
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Det står at intervallene skal være i 85-95 % av makspuls og hvilepausene på 70%. hvis du ikke har klokke så kjennes 85-95 ut som om du har lyst å gi opp, altså mer som å dø men likevel så er det håp inni der som får en til å fortsette Om du jogger eller går så er det viktig med stigning på 5 %. Alt etter hvor god kondis du har så faller pulsen i pausene, og man henter seg inn til neste intervall. Hvis man fortsatt er sliten, bør man kanskje senke belastningen litt. Lykke til Aline!!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 18:41   #80
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

woho!! uke 3, check! Fornøyd med at jeg gjennomførte hele uken selv på lavkarb/lavkalori Nå blir det helg med fett og vin! Før en ny uke med lavkarb/lavkalori, hvertfall frem til neste helg

God helg treningsfolk!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 20:51   #81
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Juhu!!

Jeg testet lett jogg på tredemølle, og jeg kom nesten opp i 7 i fart! Med 5% helling
Blir spennende å teste, og å se om knærne mine liker dette

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 23:08   #82
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

PS: test ut tabata-intervaller om/den gangen du blir lei. Jeg lover dere, det er så mye mer morsomt!!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 23:57   #83
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ryp 2012

Tja..jeg gidder ikke bruke pulsklokke på det egentlig(mest fordi min er drit), men jeg bruker en treningstime på å teste meg frem.
De rolige intervallene skal medføre slik puls at du klarer å si hele setninger, men må ta pauser mellom setningene. De hurtige intervallene skal være verre, du skal klare å si enkelt ord, men ikke mer.
Klarer du ikke prate i det hele tatt eller må hikste etter luft, også hyperventilere..ja, da tar du for hardt i.

Ellers kan du invistere i en pulsklokke som jeg ikke gadd.

Nå må jeg også legge til at jeg synes intervall er drittkjedelig og foretrekker langkjøring med så høyt tempo jeg klarer, men det er bare fordi jeg synes det er mer koselig iom jeg trener heller kondisjon inne enn på den pisskjedelige mølla. Når jeg gjør det sørger jeg for at jeg løper på ruter med en god del bratte oppoverbakker, og sørger for å holde høyt tempo opp bakkene. Blir jo på en måte intervall det også, men ikke jevne intervaller.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:21   #84
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Er dere klare for en ny treningsuke imorgen? Jeg har ikke trent idag (senteret mitt stenger 1330! Frankrike altså), og skal få RYPuken unnagjort før neste helg, da får jeg besøk og har ikke tenkt å sette foten min innenfor treningssenteret

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:19   #85
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Så.. jeg har et problem. Armene mine begynner liksom å bli ufine med muskler :/ (luksusproblem?) Men selv når jeg ikke trente, har det alltid sett ut som om jeg har muskler, om dere skjønner. Jeg vil gjerne ha litt slankere overarmer, noen tips? Skal jeg bare ikke eskalere vektene på armøvelsene? føler det også er litt unyttig....

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 18:16   #86
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Jeg vet ikke hva som er lurest, men jeg ville nok gjort akkurat det evt droppet biceps? Jeg får iallefall trent biceps i roing også

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 00:15   #87
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hei dere...

Her slites det litt med motivasjonen.. Har skeiet ganske ut i helgen (ikke så mye enn med lavkarbomat, men en del sjokolade og litt desserter og slikt), og magen min er helt rebelsk. Har derfor ikke startet RYPuken enda

Hvordan går det med dere? Det er blitt så stille her

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 01:28   #88
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Jeg henger etter! Har hatt det travelt og vært på reise halve forrige uke, men det er strengt tatt ikke god nok unnskyldning. Imorgen er det dags for ny økt igjen. Med tredemølle-intervall-jogging

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 09:07   #89
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

ok, jeg henger meg på deg Aline! Intervalljogging med en gang jeg kommer hjem fra skolen... dermed basta

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 09:12   #90
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Bra! Jeg leste nettopp på facegook: gjør noe idag som fremtidige deg vil takke deg for
Og det er å trene! Samt tjene litt penger

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:04   #91
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Heihei!

Godt å se at dere er i gang igjen!

Ble to uker pause på vekter på meg. Hatt så sykt vondt i albuen. I dag trossa jeg smerter og kjørte på. Kjørt litt spinning i disse to ukene. I dag var det intervall, som alltid sævrt bekymra om jeg orker gjennomføre, men det går

Jeg har også bestemt meg for å spise nok mat om dagen, ser at det å redusere på ant kcal gjør meg bare slapp og sliten. Vil heller prøve å satse på fettreduksjon via muskeløkning. Tror det er veien å gå når man ikke får av de 5 pynte kiloene. Leste på fitnessbloggen at man bare tærer på musklene når man ikke har de store fettmengdene å ta av, ved å spise for lite.

Åssi, det er da lekkert med muskuløse armer! Du får jobbe med bein og abdominalområdet, så blir proposjonene riktige.

Aline, du får ha lykke til med intervallene dine i mårra!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 00:05   #92
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

godt tips, jeg har valgt å gå saktere frem med vektøkningen på armene, og legger inn litt ekstra øvelser på beina. Ryp programmet tar ikke mye på dem og rumpen egentlig!

Nå har de andre damene på gymmet begynt å kjenne meg igjen som "hun som løper, og hopper av, og løper og hopper av". Og det er nok tabata-intervallene de har lagt merke til! En dame i garderoben som spurte om jeg kunne forklare det

Lille Virre, jeg er enig i at man blir slapp når man skal langt ned på kcal. Jeg fyllte på med masse proteiner den uken jeg spiste psmf, og da tærer det ikke på musklene. Jeg hadde faktisk også energi akkurat som jeg har nå, selv om jeg lå på kun 1000 kcal per dag.

Men magen er fortsatt vrang, har hatt forstoppelse så og si hele tiden etterpå :/ (det har nok litt med utskeiing i helgen å gjøre også)

Kos dere med treningsuken!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 20:55   #93
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Tabata intervall, er det sånn at man holder på ca 4 min, med 20 sek full fart 10 sek hvile osv...det blir 8 intervaller? Prøvde det for noen år siden, før jeg hadde prøvd spinning og ble hekta på det. Da ble det brått slutt på mølletrening!

Dessuten gjorde jeg en del timer på elipsemaskin, og den har jaggu bygd muskler på rompa gitt! Når jeg spinner prøver jeg å ha tyngden litt bak, det tar også på stussen.
Óg knebøy, når man har tyngden på hælene.

Ja har ryp'a i dag etter en ganske heavy spinntime, føles godt. Men det er litt kjipt å ikke få tatt planke, det tør jeg ikke med denne forbaska armen.

Dumt med magen din Åssi. Du får kjøre på med linfrø. Vet ikke om du er kjent med Hexeberg, hun har et lettvindt knekkebrød...1 egg og 80 g frø (linfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner) og litt salt blandes og smøres ut på en tallerken dekt med bakepapir. Stekes i mikroen i 2 min.

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 18:09   #94
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Jeg har ryppa
Begynte på scratch igjen. Det ble for lange pauser og for mye tull!

Så igår tok jeg uke 1 dag 1. Litt kjipt og litt deilig

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:26   #95
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hallo!

Gjorde dag 3 i dag, uke 7 blir det vel?? Spinna først, så vekter. Ja det er så godt så
Kjenner meg svært motivert for å møte sommer litt mer fit enn i fjor. Om det blir resultater, vil kun tiden vise. Greit å ha en målsettning som gir drivkraft.

Funker med mat i uka, men går på en sjokosmell hver helg, men nyter hver bit uten dårlig samvittighet.

Aline, var det vanskelig å fortsette der du slapp? Syns det hørtes litt kjipt ut å rykke tilbake til start!?

Ny uke, nye utfordringer. Bare å stå på...!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:57   #96
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hehe, sitter med vin- og sjokosmell as we speak! Har hatt besøk de siste to helgene, og det har blitt null trening og mye utskeiing. Nå skal der bli godt med ny treningsuke med riktig mat!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 15:37   #97
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Litt kjipt, men også fint. Nå tar jeg alle øvelsene utenom knebøy i frivektområdet. Føles mer skikkelig!
Hadde jo tenkt å fortsette å trene etter 6 uker ryp, så egentlig så gjøre det ikke noe
uke 1 dag 2 er gjennomført! Med tabata på elipse først. Effektivt!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 16:42   #98
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Ooops!

Uke 7 ble feil, hadde stilt inn ryp på maks forbrenning, det blir det ingen muskler av. Så i dag uke 8 prøvde jeg meg på å fortsette på muskelvekst, det ble litt tungt! Må rykke tilbake til uke 7 og begynne på nytt der tror jeg.
Løp intervall, og som vanlig var det psyken å jobbe med for å fullføre, men det gikk! Man løsner liksom på den siste, selv om pulsen er skyhøy, og pusten svir

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 18:32   #99
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Jeg har bare seks uker på min, har du fortsatt på uke en med nye vekter, eller bruker du iphone eller noe? *nysgjerrig*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 20:40   #100
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Bruker iPhone. Det er jo seksukers program, måtte gå inn å markere alt som ikke utført om du skjønner. Så kan man oppdatere med øk 10RM. Mener jeg leste at man kunne forvente kroppslige forandringer på 13 uker hos dem, hvis man spiste etter anbefalingene deres og kjørte programmet til punkt og prikke. Jeg spiser jo etter eget velbefinnende, men har altså valgt å prøve øvelsene. Mest for å komme ut av apparater, og å ha et systematisk program.

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Svar

Emneord
ryp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 19:16
Februarstartertråd 2012 bjorg Lavkarbo generelt 43 28-02-12 13:13
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no