Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-12, 18:47   #8201
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Salat med skinke.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 27-12-12, 18:54   #8202
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

resturangen var stengt igaar og vi ble soekk gjennomvaate foer vi kom halveis dit... proever igjen idag, og det regner ikke

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 27-12-12, 19:22   #8203
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Suppedrage, uten drage - men med høyrygg, medisterboller og masse grønnsaker.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 27-12-12, 20:52   #8204
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Omstendighetene tatt i betraktning så blei det en bit av gubbens Grandiosa, bare for å få bort ikke-lyst-på-mat-men-sulten-kvalmen.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 28-12-12, 10:09   #8205
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Blitt dårlig med middag her i romjula. Måtte få moren min på sykehuset morgenen annendag, og har stort sett vært der siden. Kommet hjem sent på kvelden, og da har jeg momset pålegg og gort et innhogg i kakeboksen med lavkarbokaker
Men jeg vet hva jeg har lyst på i kveld: En skikkelig lavkarbomiddag, dvs hot suppe, tacolodd eller noe annet som smaker godt og sterkt og noe helt annet en jul.......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 28-12-12, 14:03   #8206
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kylling og spinatstuing

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 28-12-12, 14:41   #8207
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Skal på "lavkarbotapasbuffet" hos søster.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 28-12-12, 15:36   #8208
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Her blir det ribbe og surkål i dag

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 28-12-12, 17:56   #8209
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sashimi & sushi-verksted med venner.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 28-12-12, 18:51   #8210
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

rester av ribbe og medisterkaker. blir litt riskrem også gitt. og juleøl. fra aass. man leker jo ikke butikk tross alt.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-12-12, 21:24   #8211
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg har forspist meg på Gerd sin nydelige kylling lasagne!!! Den var altfor god!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-12-12, 23:22   #8212
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kalle kalkun med fløtesaus og brokkoli

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-12-12, 12:28   #8213
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hot suppe

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 29-12-12, 12:31   #8214
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Egg, bacon og pølser. Godt å få litt "vanlig" mat igjen.

og en kånjakk eller tre...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 29-12-12, 12:48   #8215
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

En bøtte grønne chilier og ingefær med litt kylling og hvitløk på... (suppe altså, vi har feeeber )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 29-12-12, 15:10   #8216
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Thaignyllik av noe slag.
Det kommer gjester så derfor blir det servert med ymse hjemmelaget øl attåt...
Jeg har en mistanke om at gjestene ønsker mest å smake på de ymse ølene enn maten.

Så derfor blir det kanskje heller hjemmelaget bayer, pale ale, porter, brown ale, stout og red ale med litt gnyllik attåt?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-12-12, 15:38   #8217
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gerds kyllinglasagne. -Igjen!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 29-12-12, 15:55   #8218
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kalkun med waldorfsalat og brokkoli

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-12-12, 16:44   #8219
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Suppe med diverse grønnsaker og "småkjøtt" og buljong fra kalkun.

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 29-12-12, 17:07   #8220
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Chili con carne, salat og dressing + nybakte kuvertbrød til de som kan spise det.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 29-12-12, 18:42   #8221
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gryterett

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 29-12-12, 19:02   #8222
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sushirester, sashimi og to stakkars kamskjell.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 29-12-12, 20:13   #8223
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Thaignyllik av noe slag.
Det kommer gjester så derfor blir det servert med ymse hjemmelaget øl attåt...
Jeg har en mistanke om at gjestene ønsker mest å smake på de ymse ølene enn maten.

Så derfor blir det kanskje heller hjemmelaget bayer, pale ale, porter, brown ale, stout og red ale med litt gnyllik attåt?

Presiserer: Thaignyllik er kyllingfileer kuttet opp i passe biter. Stekt sammen med chili-, hvitløk-, ingefær-, curry- og korianderpasta pluss noe litt søtt. Jeg foretrekker akasiehonning. Etter smak og behag. Deretter tilsatte jeg kokosmelk og oppkuttete grønnsaker etter ønske. Kariannepepper på slutten gir en god snert! Serveres med ris til dem som vil ha og salat.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-12-12, 20:18   #8224
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Presiserer: Thaignyllik er kyllingfileer kuttet opp i passe biter. Stekt sammen med chili-, hvitløk-, ingefær-, curry- og korianderpasta pluss noe litt søtt. Jeg foretrekker akasiehonning. Etter smak og behag. Deretter tilsatte jeg kokosmelk og oppkuttete grønnsaker etter ønske. Kariannepepper på slutten gir en god snert! Serveres med ris til dem som vil ha og salat.

Å... Dette høres fristende ut, Kanutten

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 29-12-12, 20:21   #8225
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Å... Dette høres fristende ut, Kanutten

Hvis man kutter ut curryen og tilsetter litt mer sødme blir det noe ala kreolsk. Nydelig det også!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no