Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Iskremmaskintil dere som har litt peling... jeg har akkurat hatt bursdag og har fått penger til å kjøpe meg iskremmaskin ettersom jeg ønsker meg det ( is er det BESTE jeg vet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Iskremmaskin
Så kjipt at maskinen ikke er bra. Jeg skulle til å bestille denne i gårkveld. Bra jeg bestemte meg for å vente da.. Men den virket så grei for den var liten og kanskje kunne få plass i den lille frysen vår. Men kanskje jeg må gå for en philips da. Siden man kunne fryse bare elementene på den og ikke hele bollen.. Noen som har en sånn? Er den bra? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Sv: IskremmaskinIngen her som har erfaringer med en sånn litt dyrere variant, som ikke trenger at bollen står i fryseren? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt.
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hæ, så rart. Alle ismaskiner jeg har vært borti har et lite hull på toppen som du heller massen nedi mens maskinen går. Motor og røredel sitter jo i lokket på min maskin også (det gjør den vel på alle??), men hullet er ved siden av og massen skal helles nedi der mens maskinen går. Det fryser såpass fort at man MÅ helle det i mens maskinen går. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke kan helle massen nedi hullet fordi motoren sitter i lokket?
![]() |
![]() |
#30 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: IskremmaskinMulig jeg forklarte meg dårlig her. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Sv: IskremmaskinÅja det ER ikke noe hull der nei, da blir det jo noe annet. Jeg har aldri sett en ismaskin uten påfyllingshull, høres nesten ut som en farbrikasjonsfeil, hehe. Det er jo både upraktisk og gjør at isen stivner før man får satt den på, omtrent. Ville nok kjøpt en med hull.
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Sv: IskremmaskinMin maskin koster forresten 199,- kr på Europris og funker som gull! Melissa, tror jeg den heter. Jeg kjøpte den grønne på Obs, den var elendig (mulig min har vært skadet eller noe, jeg vet ikke).
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
Sv: IskremmaskinNå har jeg bestilt philips sin. Håper den duger |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 39
![]() |
Sv: IskremmaskinØnsker meg veldig...
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Takk, Iset! Da stikker jeg på Europris og sjekker i morgen den dag! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
![]() |
Den har jeg. Lager perfekt is hver gang, ingenting som fryser fast. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#37 |
Seniormedlem
Jeg klarte ikke åpne linken, men den heter HR2304/70. Så bra at den lager perfekt is frøken. Gleder meg til å få den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Jeg har også kjøpt denne, både for at den var liten og også at den lager is på ca 10 min. Jeg har ikke fått prøvd den ennå da...Tenkte å prøve den i kveld, men så har jeg litt problem med oppskriften som kanskje noen kan hjelpe med med: Mix 2 cups ultra-pasteurised heavy whippingcream...Er det vanlig fløte det er snakk om? Og hvor mye er en cup? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Seniormedlem
Sv: IskremmaskinDe snakker om ultrapasteurisert kremfløte, men vanlig kremfløte er utmerket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gjest
|
Sv: IskremmaskinHei ThereseA. Jeg har spekulert en del på iskremmaskin og ser at mange har en type hvor bollen skal stå i fryseren i 8-10 timer før bruk. Skal denne sorten stå i frysen først?? |
![]() |
![]() |
#41 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Sv: IskremmaskinDa fikk dere fristet meg i dag.... var på obs og drasset med meg en slik grønn til 299,- (er jo ikke så avskrekkende pris heller så |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF
![]() |
![]() |
#42 |
Seniormedlem
Da har jeg vært på Lefdal og reklamert på den blå OBH Nordicaen, fikk pengene igjen uten videre dikkedarer, og dro på Europris for å kjøpe Melissa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Seniormedlem
Sv: IskremmaskinOg DERR er min nye MelISsa-maskin innvia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Sv: IskremmaskinJeg er superforvirra når det gjelder disse iskrem maskinene..... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#45 |
Seniormedlem
Sv: IskremmaskinJeg har kombiskap, og bollen på Melissa-maskina fra Europris går fint ned i den nest høyeste skuffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Seniormedlem
Takk for super forklaring! Den bolla til Melissa maskinen - hvor høy er den ? Og hvor lenge skal den stå i fryseboksen før du begynner å lage is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
![]() |
Har lagd denne, og smakt meg frem til perfekt søtning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Seniormedlem
Bollen på min nye maskin (Melissa, 199,- på Europris) er 14,5 cm høy, og 20 cm i diameter. Den må stå oppreist under innfrysinga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Seniormedlem
Sv: IskremmaskinTakk for info! Kanskje d blir en tur på europris i morgen da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gjest
|
Jeg har sett at mange sliter med at isen blir steinhard rundt kantene; blir den ikke det med Melissa? |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Iskremmaskin | sma | Spørsmål og svar | 35 | 06-05-11 12:44 |
Iskremmaskin - hvilken er best | torgn | Generell diskusjon | 2 | 22-08-10 11:38 |
Iskremmaskin, er det verdt det? | Ferskenbeinet | Generell diskusjon | 44 | 28-07-10 23:26 |
Anbefalinger om iskremmaskin | Ullabulla | Generell diskusjon | 4 | 28-06-07 12:03 |
Iskremmaskin | Trolljenta | Spørsmål og svar | 41 | 09-05-07 18:43 |