Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2018
![]() |
Grønnsaker og manglende vektnedgang.Er nybegynner, holdt på med lavkarbo en drøy måned, og forsøkt å komme i og holde meg i ketose siste 2 ukene. Skjønner av alt jeg leser at jeg bør få i meg nok grønnsaker. Men har inntrykk av at det meste, også det som vokser over jorden innholdet endel karbo, som gjør at totalen bidrar til at man kommer over 15-20 karbohydrater pr dag. Driver periodisk faste 2-3 dager i uken. Spiser disse dagene kun ett måltid. Middag. De fleste andre dager kun 2 måltider, lunch og middag. Er desperat etter å få effekt av vektnedgang etter å ha forsøkt å « slanke» meg i over ett år, uten særlig hell. Mye av årsaken til dette er at jeg ved å kutte drastisk ned på kalorier likevel ikke går noe ned. Men er sulten, lei og sur. Etter noen uker med dette blir jeg lei av å være «flink» uten å få resultater, og da går jeg på en smell, og blir enda mer lei og sur. Kommer tilbake i modus igjen, men på nytt etter noen uker ute effekt, sprekker jeg. Lite motiverende å ofre så mye for så lite. Oppgitt over at det skal være så vanskelig å gå ned i vekt for meg. Har lavt stoffskifte, som jeg har blitt medisinert for siste året. Har gått opp ca 20 kg de to siste årene. Så denne gangen med ketose forsøker jeg å gå all in, og å ikke gjøre noe feil. Så spørsmålet mitt er egentlig: hvilke grønnsaker er innafor annet enn brokkoli og blomkål? Spiste sellerirot idag, etter å ha lest at det var gunstig. Registrerte det i lifesum og der var det jammen meg over 9 gram karbo gitt.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Usikker
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønnsaker og manglende vektnedgang.Salater, spinat, kål, paprika, tomater, agurker, squash, aubergin, avokado, spirer.
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre". Sist redigert av HP : 07-06-18 kl 16:44. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2017
![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønnsaker og manglende vektnedgang.
Hva drikker du? Det en får i seg flytende kan være skummelt med tanke på kalorier. Selv drakk/drikker jeg kun vann/fun light eller svart kaffe.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønnsaker og manglende vektnedgang.Først og fremst, dropp kaloritanken! Fokuser på riktig mat.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønnsaker og manglende vektnedgang.I praksis har alt som gror under jorda for mye karber, men sellerirot er faktisk ikke så ille så jeg bruker det som ingrediens i mine lapskauser.
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2017
![]() |
Sv: Grønnsaker og manglende vektnedgang.Eller gjør som meg hvis du er drit lei av at et lite produkt ødelegger for hele vektnedgangen din. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønnsaker og manglende vektnedgang.Spis masse romanosalat, spinat etc. fordi det renser leveren for alt fettet vi spiser. Reddiker er også supre til dette. (Gulrot også, men de må vi begrense /utelate påketolyse pga høyt karbohydratinnhold.) Tomat har høyt innhold av kalium som du trenger masse av på ketolyse.
![]() |
![]() |
Emneord |
grønnsaker, ketose, stagnering, stoffskifte |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trenger råd - manglende vektnedgang | Titania | Spørsmål og svar | 5 | 04-02-12 18:20 |
Manglende vektnedgang | dawaween | Lavkarbo generelt | 60 | 30-10-11 15:59 |
Stress!! - og manglende vektnedgang... | Fedonisten | Generell ernæringsdebatt | 15 | 24-05-11 19:24 |
Depper (predison og manglende vektnedgang) | newone | Ketolysekuren | 20 | 16-04-09 21:52 |