Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2015
![]() |
Ketose for andre gang?Heisann! Jeg har et spørsmål som jeg håper noen har svar på. Jeg kjørte 4-5 uker i ketose for en liten stund tilbake, er vel ca 3-4 år siden. Nå har jeg startet på ny runde. Spørsmålet mitt er da, vil det ta kortere tid for kroppen min å komme inn i ketose denne gangen siden kroppen har vært gjennom det før, eller burde jeg påregne 10-14 dager ca igjen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose for andre gang?Hvis du spiser ketogent (mindre enn 20g karbohydrat) så tar det normalt 3-5 døgn. Det er ingen forskjell hvis det er år siden sist, du kan få mindre de potensielle omstillings-bivirkningene hvis det er dager siden sist du var i ketose.
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2017
![]() |
Sv: Ketose for andre gang?Det skal normalt ta 1-3 dager å komme i ketose hvis du faktisk spiser riktig. Kjøtt, smør, vann, spinat, mineraler. Jeg brukte 1 dag, men noen bruker kanskje 2 eller 3. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#4 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose for andre gang?
Hvis du starter fra et karbohydratriktig kosthold med fulle glykogenlagre (i lever og muskler) så tar det ca 3 døgn for en voksen kropp å omstiller seg. Hvis man trener hardt, faster, eller av andre grunner allerede har tappet glykogenlagrene eller akselererer tappingen så går det kortere tid.
![]() |
![]() |
Emneord |
ketose, ketose start |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavkarbo for andre gang | T91 | Generell diskusjon | 9 | 25-02-17 01:25 |
På ketolyse for andre gang ... | cmh | Ketolysekuren | 8 | 30-05-12 09:27 |
Ketolyse for andre gang ... | Almyrida | Ketolysekuren | 12 | 11-01-10 09:08 |
Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang? | Sandy | Ketolysekuren | 8 | 19-11-08 16:03 |
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang | Corporem | Lavkarbo generelt | 6 | 12-05-08 21:19 |