Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

taco omelett

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-06, 18:12   #1
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

taco omelett

1 pk. kjøttdeig
1/2 pose taco krydder
5 egg
ost
rømme
tacosaus

Lag kjøttdeigen som når man lager taco - med krydder og vann, men bruk bare halve posen! (pga mye karbo)
Mens kjøttdeigen med krydderblanding koker inn så lager man omelett røre med 5 egg og en ss vann pr egg.
Når alt vannet er fordampet fra kjøttdeigen så skrur man ned varmen og tømmer omelett røren over kjøttdeigen og setter på lokk.
La det stå under lokk på svak varme til omelett røren er stivnet oppå kjøttdeigen og del omeletten i fire når den er ferdig.
Ta to "hjørner" og legg oppå hverandre med ost i mellom og ha rømme og tacosaus på toppen eller ved siden av. (jeg synes det er best på toppen)
Ha gjerne en liten salat til.

Dette holder til 2 personer, og passer like godt til middag som kveldsskos.

__________________

Sist redigert av auroraborealis : 16-01-06 kl 09:12.
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 19:00   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: taco omelett

Hindu Tacokrydder på glass er et bra alternativ til glukose-krydderposene.

Herlig oppskrift!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 09:23   #3
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: taco omelett

Bare en liten ting til: Hvis man har liten stekepanne så kan det lønne seg å bruke mindre kjøttdeig og egg, og selvfølgelig kan man jo prøve andre typer krydderblandinger. Selv så syntes jeg den taco blandingen fra hindu høres spennende ut, Står den sammen med det vanlige krydderet? tror ikke jeg har sett den før.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 09:24   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: taco omelett

Ja,det er en liten glassflaske med grønn kork som de andre, også står det tacokrydder på etiketten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 09:57   #5
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: taco omelett

hmm.. jeg har leita i alle butikene nær meg(bunnpris, mega, rema og maxi) for å finne hindu tacokrydder, men jeg har ikke funnet det... kanskje jeg bare er dårlig til å lete? får spørre betjeningen neste gang..

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 10:27   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: taco omelett

Opprinnelig lagt inn av silje

hmm.. jeg har leita i alle butikene nær meg(bunnpris, mega, rema og maxi) for å finne hindu tacokrydder, men jeg har ikke funnet det... kanskje jeg bare er dårlig til å lete? får spørre betjeningen neste gang..

silje

Bunnprisbutikken skal ha det.. det er på glass, så se i den vanlige krydderhyllen, og ikke der det vanlige tacokrydderet ligger... tror nok du finner det da jeg...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 21-01-06, 09:59   #7
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: taco omelett

Nå har jeg funner taco krydderet til Hindu, men synes ikke det var rette "taco smaken" av det.
Blir nok å holde meg til min halve pose med vanlig taco mix, som gir ca 9 gr karbo pr omelett og en omelett holder til to personer.
Ellers hvis jeg kan anbefale et krydder til dere som liker litt sterkt krydder så anbefaler jeg Piri Piri fra Black Boy.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-06, 22:27   #8
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: taco omelett

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis

Nå har jeg funner taco krydderet til Hindu, men synes ikke det var rette "taco smaken" av det.
Blir nok å holde meg til min halve pose med vanlig taco mix, som gir ca 9 gr karbo pr omelett og en omelett holder til to personer.
Ellers hvis jeg kan anbefale et krydder til dere som liker litt sterkt krydder så anbefaler jeg Piri Piri fra Black Boy.

Jeg er veldig glad i sterkt krydret mat, og bøttet i vei med piri piri på kjøttdeig en dag. Sier seg selv at kjøttet gikk i bosset mens jeg sto og og hang med huet under springen og drakk i vilt tempo resten av kvelden.... Det er steeerke saker....

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Taco Salad Marianne Mellommåltider 2 07-03-07 23:16
Omelett med trønderfår, squash og vårløk Marianne Frokost og kveldsmat 0 12-05-05 09:46
kylling og paprika omelett boble Lunsj 2 27-02-05 23:56
Taco krydder og marinade Anitave Atkins kosthold 3 30-06-04 01:01
Nybegynner omelett yor Frokost og kveldsmat 5 23-05-04 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no