Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Søtningsmidler - forvirret!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-06, 09:35   #1
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Søtningsmidler - forvirret!

Nå har jeg lest mye om ulike søtningsstoffer, og overalt finner man artikler fra forskjellige såkalte eksperter, som sier at det og det er kreftfremkallende. Hvilket stoff er det som er "minst farlig"? Bruker naturligvis kun små mengder av slikt uansett.

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 09:42   #2
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Det er vel best å bruke et naturlig søtningsstoff som Stevia eller Xylitol. Da er Stevia er det beste for oss low-carbere.

Jeg tar ikke sjansen på å bruke noe annet søtningsstoff. I alle fall når det er snakk om daglig bruk. Ellers er det mange her inne som bruker Splenda, har jeg intrykk av. Det er kunstig, og forholdsvis nytt. Det påstås å være bra, men ingen vet noe om langtidsvirkninger.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 09:54   #3
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Det aller beste er å begrense bruken av kunstig søtning til nesten ingenting. For min del vil det si at jeg bruker fun-saft til gele og det er alt. Man venner seg veldig fort av med at alt skal smake søtt.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 09:58   #4
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Jeg vil lage iskrem en sjelden gang, ha noe (i veldig liten mengde) i teen min, og kunne bake noe som skal smake litt søtt. Det er absolutt ikke snakk om daglig bruk.

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 10:24   #5
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Beklager, svaret mitt var ikke ment som kritikk. Men jeg merket selv da jeg gikk over til ketolysekuren at jeg fort mistet lysten på søtt, og nå når jeg spiser foreksempel et kakestykke eller smaker på en is så er det for søtt, det blir nesten kvalmende.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 10:33   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Det har kommet et nytt søtningstoff på markedet i Norge nå, nemlig Erythritol. Det har absolutt ingen rapporterte skadevirkninger, men funker ikke så bra alene i kald/varm mat da det krystalliserer seg om det brukes alene eller i større mengder. Les mer om det HER.

Ellers er jeg enig i at Stevia nok er det beste søtnings midlet, men jeg vet ikke hvordan dette funker sammen med Erythritol. Ingen av mine amerikanske/canadiske kokkevenner bruker stevia eller har gjort forsøk med det.

Jeg vil absolutt anbefale å bruke Splenda om du ikke har tilgang til noe annet. Ved inntak i små mengder er det ikke rapportert noen skadevirkninger - og det har vært i salg i USA, Japan og flere andre land i mange år før det kom hit. Nytt er der ikke altså. Det finnes en del skremselpopaganda på nettet, basert på forskning på rotter som fikk tilført tilsvarende dose på et par kilo sukker eller mer pr dag. Det sier seg selv at i så store mengder kan hva som helst være farlig !

Uansett hva tupe man velger bør man bruke søtningsmidler med måte. Selv har jeg brukt forskjellig, og bruker nå Splenda med godt resultat. Men jeg bruker så små mengder at jeg føler meg trygg på at jeg er "safe"...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 10:34   #7
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Jeg inntar nok endel menger med splenda (men spiser mye mindre søtt enn før jeg begynnte på lavkarbo), når jeg ikke har "Nille uker" og ligger unna alt som er søtt.

Jeg har overhodet ingen bivirkninger med splenda, og tror ikke det er noe værre en annet jeg har puttet i meg før jeg begynnte på lavkarbo.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 10:56   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Kom over dette da jeg lette etter noe annet:

Opprinnelig lagt inn av Fedon på drlindbergs.com

Paracelsus (1493-1541 e.Kr.) traff spikeren på hodet da han sa at ”sola dosis facit venenum”, dvs. det er dosestørrelsen alene som gjør noe skadelig. Dette gjelder alt vi spiser og drikker. Spiser man bare brokkoli eller drikker man bare vann i store nok mengder, vil det definitivt være skadelig.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 20-07-06 kl 14:22.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 11:16   #9
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Om man skal bruke andre søtningsstoffer enn Splenda, hvilke er det da som er trygge?

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 11:38   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Blesha

Om man skal bruke andre søtningsstoffer enn Splenda, hvilke er det da som er trygge?

Jeg bruker bare Xylitol de gangene jeg virkelig trenger det. Fåes kjøpt som 'Bjørkesøt' i helsekostbutikkene. Relativt dyrt, 60kr for en liten boks, men det er søtere enn sukker, så man bruker jo mindre, og dessuten er det jo bare for å gi en anelse søtsmak. Etter en en stund på lavkarbo får man en helt annen følelse for hva som er søtt og man klarer seg med mye mindre søtsmak enn tidligere.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 11:50   #11
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Blesha

Om man skal bruke andre søtningsstoffer enn Splenda, hvilke er det da som er trygge?

Hvis du planlegger å handle det på nærbutikken så ville jeg satset kun på Splenda. Hvis du har tilgang på helsekostbutikk ville jeg kjøpt Bjørkesøt som jankph skriver om. Hvis du liker å handle over nettet så kjøper du Stevia på www.probiotika.no.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 12:25   #12
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Har hørt om Bjørkesøt, ja. Er det sånn at man kan bruke det til å lage iskrem og til å bake f.eks. muffins?

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 12:59   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Blesha

Om man skal bruke andre søtningsstoffer enn Splenda, hvilke er det da som er trygge?

Det mener jeg at jeg svarte på i entidligere post:

Sitat:

Det har kommet et nytt søtningstoff på markedet i Norge nå, nemlig Erythritol. Det har absolutt ingen rapporterte skadevirkninger, men funker ikke så bra alene i kald/varm mat da det krystalliserer seg om det brukes alene eller i større mengder. Les mer om det HER.

Ellers er jeg enig i at Stevia nok er det beste søtnings midlet, men jeg vet ikke hvordan dette funker sammen med Erythritol.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 13:01   #14
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Nille

Kom over dette da jeg lette etter noe annet:

Nå trodde jeg et lite øyeblikk at Fedon var medlem på dette forumet
Hvor har du det sitatet fra?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 14:23   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Nå trodde jeg et lite øyeblikk at Fedon var medlem på dette forumet
Hvor har du det sitatet fra?

www.drlindbergs.com akkurat HER

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 21:48   #16
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Syns splenda er litt beskt jag..vartfall når jag bruker det i thè.
så jag bruker vanliga natreen sukketter jag... Er det noe feil på den eller?farlig?
Hørt en del varningar pga kreft,men det virker ju som ALLT kan gi dig kreft då.. Og de personer som ALDRIG har brukt søtningmiddel,de får ju også kreft..viss dere førstår vad jag menar

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 21:56   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

Syns splenda er litt beskt jag..vartfall når jag bruker det i thè.
så jag bruker vanliga natreen sukketter jag... Er det noe feil på den eller?farlig?

Ja som sagt, bruker du normale mengder er det ikke farlig. Og Natreen er også helt greitt syns jeg...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 22:29   #18
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ja som sagt, bruker du normale mengder er det ikke farlig. Og Natreen er også helt greitt syns jeg...

Så bra... drikker sikkert 4 kopper thè per dag,men det er ikke alltid jag har sukketter i ..spørs vilket thè jag drikker
Takk før svaret nille

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 15:35   #19
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Hva med Natreen og Canderell?


Opprinnelig lagt inn av themonk

Det er vel best å bruke et naturlig søtningsstoff som Stevia eller Xylitol. Da er Stevia er det beste for oss low-carbere.

Jeg tar ikke sjansen på å bruke noe annet søtningsstoff. I alle fall når det er snakk om daglig bruk. Ellers er det mange her inne som bruker Splenda, har jeg intrykk av. Det er kunstig, og forholdsvis nytt. Det påstås å være bra, men ingen vet noe om langtidsvirkninger.

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 16:38   #20
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Hyper

Hva med Natreen og Canderell?

Kunstige begge to. Vet ikke nøyaktig hva de inneholder. Men hvis du skal bruke det daglig ville jeg kanskje vurdert noe annet...

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 17:13   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det finnes en del skremselpopaganda på nettet, basert på forskning på rotter som fikk tilført tilsvarende dose på et par kilo sukker eller mer pr dag. Det sier seg selv at i så store mengder kan hva som helst være farlig !

Samme som med Stevia det der... Forbudt i Norge pga en slik undersøkelse der rottene fikk enorme mengder sprøytet rett inn i blodet. Og der var det vel kun snakk om mulig nedsatt fruktbarhet. :sukk:

Utrolig hvilke myndigheter vi har. Jeg gremmes!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 21:15   #22
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Samme som med Stevia det der... Forbudt i Norge pga en slik undersøkelse der rottene fikk enorme mengder sprøytet rett inn i blodet. Og der var det vel kun snakk om mulig nedsatt fruktbarhet. :sukk:

Utrolig hvilke myndigheter vi har. Jeg gremmes!


...men da er det store spørsmålet: Hvorfor er Stevia ulovlig, men aspartam og splenda tillatt? Markedskrefter?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 21:53   #23
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Søtningsmidler - forvirret!

Opprinnelig lagt inn av themonk

...men da er det store spørsmålet: Hvorfor er Stevia ulovlig, men aspartam og splenda tillatt? Markedskrefter?

ja,det va ju ett repotasje på nyheterne nå i uka om stevia,og om en dame som dyrkar det i sin hage,även om det er olagligt...
hun sier ju att hun har blivit mordhotat pga att hun pröver å få det lagligt.. det er "noen"(hun trur det er "sukker produsentena")som har ringt henne å varnat henne med å gå videre med diskutionen og spörsmålen om hvorfor stevia ikke er lov her i norge..

stakkars dame

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtningsmidler boble Generell ernæringsdebatt 5 21-05-09 19:20
????? forvirret jag.. Fridolina Spørsmål og svar 3 22-06-06 09:21
Proteiner - forvirret burberry Lavkarbo generelt 5 30-01-06 12:46
Nå er jeg litt forvirret *Tulla* Dr Lindbergs 9 24-04-05 21:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no