Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Barn og Lavkarbo

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Se resultatene: Følger dine barn lavkarbolivsstilen?
Har ikke barn 12 41,38%
Har barn som lever lavkarbo 6 20,69%
Har barn, men de spiser "vanlig" 11 37,93%
Har ikke bestemt meg for om jeg skal introdusere lavkarbo for dem ennå.. 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 29. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-05, 07:20   #26
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Når det sto "normal" i anførselstegn, mente også jeg at det var grovbrød, eplejuice o.l.
Hvis det sto normal uten anførselstegn i spørsmålet i undersøkelsen hadde jo det vært lavkarbo...

Kanskje du reagerte når jeg brukte ordet fanatisme, Iset? Stygt ord, og jeg tror ikke det passer på noen her inne. For oss som har større barn, blir det umulig å nekte barna å gå i bursdagsselkaper fordi de evt. ikke skulle kunne spise kake og få brus. Eller å nekte poteta på middagen hos svigermor. Eller å nekte dem å spise basmatiris fordi jeg må lage det til middagen til den sylslanke pappaen vår. De som har mindre barn kan nekte dem å spise alt mulig de, men ikke jeg lengre... Det hadde vel vært ekstremt (fanatisk)?

Jeg mente ikke at hvis man gir barnet samme maten en spiser selv - at man da er fanatiske. Men dersom de blir nektet det borte, gitt inntrykk av at høykarbomat er farlig, laget mye styr rundt maten og gjort det til en negativ greie. DET er jo ikke så bra da. Men det er som sagt veldig forskjell på store og små barn. Det var flott det som muskat sa om at ungene har fått smake GOD og SUNN mat hjemme, og da vil de velge det selv senere.

Onga mine får mange ganger fedons super-frokost: cottage cheese, Yo'plait 0,1%, bær og mandler til frokost eller kvelds - og de elsker det! Men de får også vanlig grovt brød. De synes ikke fedon-brødet er godt - og det er jeg enig i. Jeg synes det smaker litt muggent, er det bare meg?

Alle reflekterte, omsorgsfulle og kunnskapsrike foreldre her inne: Jeg tror at vi må være en samling med norges beste foreldre !

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 08:52   #27
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg reagerte ikke på noe du skrev, marianne. Nå må jeg gå og lese, for jeg vet ikke hvilket innlegg du snakker om.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 11:40   #28
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sitat:

barn tåler jo mye mer karbohydrater enn oss

Vil bare gripe fatt i denne misforståelsen jeg For de gjør ikke det... Et barn på 15-20kg tåler langt mindre karbohydrater enn en voksen på 50-80 kg. Nå tar jeg IKKE høyde for at den voksne har insulinresistens - for det er jo ikke "normalt"

Om et barn på 15 kilo spiser 1 mariekjeks - får det den samme effekten på blodsukkeret til barnet som om mamman på 60kg hadde spist 4!

1 krone is = 4 for mamman

Det optimale for barn er å få 25% av energien fra proteiner, 25% av energien fra karbohydrater og 50% av energien fra fett. (Mat & Helse)

Dvs forholdet 1g protein + 1g karbohydrat + 1g fett er et balansert måltid.

Også vil jeg minne på at Lavkarbomat = et kosthold med mindre enn 100-150g karbohydrater per dag (2-3000kcal diett)

Er det slik at når barnet er knall rød i ansiktet, skriker høyere enn arbeidsmiljøloven tillater, sparker og slår villt rundt seg og biter - i det dere skal hjem fra bursdagsbesøk. Er det da slik at barnet ikke vil hjem fordi det var så gøy å være der? Eller de gangene barnet vil hjem - men "vil ikke" likevel?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 15:01   #29
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Så ille???

Jeg har lest (og jeg tror det har vært fedon som har skrevet det) at barn har høy forbrenning, høyt aktivitetsnivå og noe mer...?
Den artikkelen må jeg lete etter!

Hvor har du lest dette, HP? Har du mere interessant stoff om barn og kosthold fra samme kilde? Dette hørtes jo ille ut. Veldig interessant og veldig viktig!

Mine barn blir aldri rabiate etter bursdager, selv om jeg merker at de kan bli mer hyper. Men nå er de rolige til vanlig.
Jeg synes jeg har sett at de barna som lever på høykarbo-kosthold til vanlig er de som blir verst.
Det kan også være bare at det er de barna som generelt sett er mer aktive (hyper) til vanlige, som reagerer mest på sånne sukkersjokk.

Men barn er også forskjellige, akkurat som voksne - noen er mer ømfintlige overfor karbohydrater enn andre.

Hm...nei dette vil jeg høre mer om! (Vi var på bursdag i går og barna min spiste kake)

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 16:06   #30
blomkarse
Medlem
 
blomkarse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 86
blomkarse har en fantastisk aura rundt segblomkarse har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Både ja og nei og tja og hmm... må jeg nesten svare. Prinsessa mi på 5 år er særdeles sær i matveien, men jeg prøver å gjøre ting så godt jeg kan.

Hun tåler IKKE melk, så det utelater en del ting. Hun liker IKKE poteter, så den delen er grei. Spiser helst bare kjøtt eller fisk til middag - men gjerne ris hvis jeg lager det. Eller spagetti. Bruker så å si kun Fedon sin proteinberikede pasta. Har hittil kun fått knekkebrød, men har nå begynt å la henne få brød - for hun spiser så dårlig. Spiser IKKE brød med frø i - så det er en utfordring....

Egentlig litt fortvila over den matsituasjonen jeg altså.

Dette kunne jeg også ha skrevet... Både alder og de andre litt "særegne" stemmer bare SÅ godt med frøkna her hjemme også... Kan jo håpe at det er litt alderen også da..

__________________


blomkarse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 16:31   #31
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Så ille???

Jeg har lest (og jeg tror det har vært fedon som har skrevet det) at barn har høy forbrenning, høyt aktivitetsnivå og noe mer...?
Den artikkelen må jeg lete etter!

Hvor har du lest dette, HP? Har du mere interessant stoff om barn og kosthold fra samme kilde? Dette hørtes jo ille ut. Veldig interessant og veldig viktig!

Mine barn blir aldri rabiate etter bursdager, selv om jeg merker at de kan bli mer hyper. Men nå er de rolige til vanlig.
Jeg synes jeg har sett at de barna som lever på høykarbo-kosthold til vanlig er de som blir verst.
Det kan også være bare at det er de barna som generelt sett er mer aktive (hyper) til vanlige, som reagerer mest på sånne sukkersjokk.

Men barn er også forskjellige, akkurat som voksne - noen er mer ømfintlige overfor karbohydrater enn andre.

Hm...nei dette vil jeg høre mer om! (Vi var på bursdag i går og barna min spiste kake)

Det står sikkert i sukker-boka til DVP, og jeg leste en flersiders-artikkel i MAT&HELSE om det for noen måneder siden (barn og sukker). Det stod bla at barn reagerer mer hormonelt på sukker enn voksne. Barn tåler sukker DÅRLIGERE enn friske voksne.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 22:31   #32
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe jeg klarer ikke helt å slippe denne.... For det plager meg litt at noen tenker slik.

Når en person sier hun/han ikke kan drømme om å gi barna sine lavkarbo-mat (har diskutert med flere som har sagt det)

....he,he... du tenker kanskje på mitt innlegg i Feondebatten på NM?!

Jeg sa nettopp akkurat det; at jeg ikke kunne drømme om å gi barnet mitt rendyrket Atkinsmat. Og med det mener jeg at jeg ikke kunne drømme om å begrense fruktspisingen hans, og at jeg gir han mer brød ( riktignok Lindbergbrød) enn det Atkins anbefaler voksne.
Samtidig presiserte jeg at å spise generellt etter lavkarboprinsipper er sunt for små og store.
Men den dagen kommer ikke da jeg begynner å telle karbene til lillegutt på 2 år, nei!

Jeg lar han få et kosthold inspirert av lavkarbokost - dvs. at jeg velger bort kjeks og vanlig sukret yoghurt som mellommåltid, jeg velger pålegg uten sukker og med mye proteiner, og han får mørk sjokolade og frukt som snacks.

Men han får bananer, druer, poteter og ris - og da kan det ikke kalles Atkins, Iset - men jeg vil ikke si at det er usunt likevel?!

Ang. barn og karbohydrater, HP : det er jo slik at en som driver aktivt med iddrett trenger mer karbohydrater enn oss vanlige mosjonister, ikke sant?
Er det ikke da rimelig at en liten tass - som SPRINGER rundt dagen lang - trenger langt mer karbohydrater en en stillesittende voksen med langt tregere forbrenning?

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 22:34   #33
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

....vil nå ellers legge til at jeg er imponert over kosten Iset og Lise&HP gir barna sine.

Det er helt klart rom for forbedring her hos oss....

(Men frukten kommer jeg aldri til å begrense! )

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 22:55   #34
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Ang. barn og karbohydrater, HP : det er jo slik at en som driver aktivt med iddrett trenger mer karbohydrater enn oss vanlige mosjonister, ikke sant?
Er det ikke da rimelig at en liten tass - som SPRINGER rundt dagen lang - trenger langt mer karbohydrater en en stillesittende voksen med langt tregere forbrenning?

Ingen TRENGER karbohydrater da! Det er en utbredt misforståelse. Klart vi trenger de næringsstoffene som er i grønnsaker, frukt, bær, nøtter m.m., men vi trenger ikke karbohydratene i disse matvarene! Heller ikke barn, samme hvor mye de springer. Om man begrenser karbohydratene, får man et stabilt blodsukker og god fettforbrenning. NB! Fettforbrenning er ikke = slanking! Fettforbrenning = god og jevn tilførsel av næring ut i blodbanen, deretter til cellene som trenger energi. Dessuten har vi et lager av karbohydrater i lever og muskler, som kan benyttes som hurtig-energi ved spesielle kriser. Det er bare hjernen som ikke kan bruke fett som energi, men den bruker gjerne ketoner. Tenk på at barn med epilepsi kan stå på ketogen kost i flere år, med svært lite karbohydrater. Det hadde man ikke gjort om det var farlig.

Målet er ikke at barn skal spise rendyrket Atkins, eller at vi må begrense deres inntak av frukt/nøtter osv. Men jeg vil presisere det med å TRENGE karbohydrater. (Tolk meg rett... )

Og Zoë: Du er et HAV over gjennomsnittlige småbarnsforeldre hva kosthold gjelder. Så vær riktig STOLT over deg selv!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 22:59   #35
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sitat:

Ang. barn og karbohydrater, HP : det er jo slik at en som driver aktivt med iddrett trenger mer karbohydrater enn oss vanlige mosjonister, ikke sant?
Er det ikke da rimelig at en liten tass - som SPRINGER rundt dagen lang - trenger langt mer karbohydrater en en stillesittende voksen med langt tregere forbrenning?

Som jeg presiserte - så sammenlignet jeg med en voksen uten insulinresistens. Så jeg har jo utelukket nesten alle som holder til her da

Det geniale er jo å fore barna med brus, chips og godteri - fordi de skal sitte i ro!

"Blir lenge å sitte å vente for deg vennen - her har du en brus" -- som om det ikke blir lenge DA!

Barn som ER ute å løper å leker - vil jeg si kan spise mer. Akkurat som voksne som ER ute å trener kansje trenger ekstra karbohydrater til energi.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 23:01   #36
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Målet er ikke at barn skal spise rendyrket Atkins

Altså ikke Atkins induksjon / vedvarende vekttap

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 23:10   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

....he,he... du tenker kanskje på mitt innlegg i Feondebatten på NM?!

Jeg sa nettopp akkurat det; at jeg ikke kunne drømme om å gi barnet mitt rendyrket Atkinsmat. Og med det mener jeg at jeg ikke kunne drømme om å begrense fruktspisingen hans, og at jeg gir han mer brød ( riktignok Lindbergbrød) enn det Atkins anbefaler voksne.
Samtidig presiserte jeg at å spise generellt etter lavkarboprinsipper er sunt for små og store.
Men den dagen kommer ikke da jeg begynner å telle karbene til lillegutt på 2 år, nei!

Jeg lar han få et kosthold inspirert av lavkarbokost - dvs. at jeg velger bort kjeks og vanlig sukret yoghurt som mellommåltid, jeg velger pålegg uten sukker og med mye proteiner, og han får mørk sjokolade og frukt som snacks.

Men han får bananer, druer, poteter og ris - og da kan det ikke kalles Atkins, Iset - men jeg vil ikke si at det er usunt likevel?!

Ang. barn og karbohydrater, HP : det er jo slik at en som driver aktivt med iddrett trenger mer karbohydrater enn oss vanlige mosjonister, ikke sant?
Er det ikke da rimelig at en liten tass - som SPRINGER rundt dagen lang - trenger langt mer karbohydrater en en stillesittende voksen med langt tregere forbrenning?

Jeg tenkte på UTSAGNET, som igjen fikk meg til å tenke på andre jeg har snakket med som tror Atkins er "farlig" for barn. Jeg syns det høres ut som dere har et sunt kosthold, vi var jo egentlig stort sett enige på NM også. Er bare selve uttrykket jeg reagerer på, at flere ser ut til å mene at lavkarbo er farlig for barn.

Jo unger trenger mer karber enn voksne, MEN karbene trenger ikke komme vesentlig fra korn, og spesielt ikke SUKKER. Frukt, bær, grønnsaker og LITT grovt brød holder i massevis.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 23:22   #38
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Skjønner godt hva du mener, Iset.

Og de kostholdsdebattene som av og til ruller og går på NM er jo til å gå ut av sitt gode skinn av....

Det er så mye fientlighet mot lavkarbokost i befolkningen, og jeg tror at den først og fremst skyldes en blanding av egen dårlig samvittighet + en sterk uvilje mot forandring av gamle vaner.
Det å kalle mødre som ikke gir barna sine sjokoladepålegg og søte kjeks daglig for "hysteriske" er et tafatt forsøk på argumentering - men som blir så hjelpeløst at en nesten må avslutte meningsutvekslingen....

Selv sliter jeg med to sett besteforeldre som synes jeg er hjerteløs som ikke gir lillegutt brunost, og som benytter enhver anledning til å stappe han full av kjeks og "bare en liten" sjokolade....

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 23:31   #39
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Zoe: jeg kjenner meg sååånn igjen ang besteforeldrene!! Og jeg HATER ordet "hysterisk". Blir rasende når jeg hører ordet i forbindelse med sukker, spesielt på NM, der 90 % av forumet rakker ned på alle som vil at barna skal leve opp til å bli friske sterke og sunne mennesker. :rasende:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02
Barn på Melkefri diett & Lavkarbo Summer Barns kosthold 12 10-11-04 14:45
Barn og lavkarbo kosthold Summer Barns kosthold 41 02-03-04 04:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no