Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fly med jobben

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-12, 10:28   #1
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Fly med jobben

om en mnds tid skal jeg ut og fly i jobbsammenheng. Og jeg har angst! Angst for å ikke få plass, angst for å ikke få på beltet. Jeg er rent på gråten her nå, jeg satt og skulle bestille flybilletter - men det klarte jeg bare ikke.

Jeg flydde (fløy??) masse før, da fikk jeg både plass og på meg beltet, men det er en 15 kilo siden. Sist jeg fløy fikk jeg ikke på beltet - og jeg er tyngre nå enn den gang. Da lova jeg meg selv at jeg IKKE skulle fly før jeg hadde gått ned i vekt - men det gikk altså ikke ...

DAAAMN!!!! Dette er helt jævlig!!
Lurer på å bestille tog, men det tar så lang tid. Og togsetene er jo ikke akkurat enorme de heller ...

ÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJ :'(

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 12:18   #2
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fly med jobben

Hva med å ringe flyselskapet og høre om de har en løsning? Kanskje de har lengre belter, dobbelt sete eller noe som kan gjøre det hele mer behagelig?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 12:29   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Det var en tråd om dette her inne i fjor (?) tror jeg, det finnes noe som heter belteforlenger. Man kan be om dette på flyet og jeg tror faktisk man kan kjøpe det selv og ha det med i vesken også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 13:14   #4
myrtle
Juniormedlem
 
myrtle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 17
myrtle er på en erverdig vei

Sv: Fly med jobben

Hei

Forstår veldig godt problemet ditt, har virkelig kjent på det der. Har hatt mye angst i forkant av flyturer nettopp pga det du tar opp her. Har ved et par anledninger ikke fått beltet rundt magen, og jeg syntes det var utrolig vondt. For noen år siden, da jeg skulle ut å fly (27 kg siden) prøvde jeg å sjekke alle flyselskap om det fantes noe standardmål på belter og seter, men det fant jeg ikke. Jeg fikk samboeren min til å ringe flyselskapet vi skulle reise med, og da fikk han bare til svar at hvis man var så stor fikk man ikke plass i setet! Og det er IKKE sant asså. Tro meg. Min erfaring er nemlig at det ikke er setet som er problemet (selv om det ikke kan beskyldes for å være for breit), men altså beltet. Men vet du, da spurte jeg bare flyvertinnen om hun hadde belteforlenger, og uten å mukke hentet hun en til meg. Det er nok noe de opplever hver dag, så sånn sett er det ikke noe å tenke på. Men forstår det er vanskelig ift kolleger og at det sånn sett er flaut. Et tips er å være tidlig ute, tidlig i køen, slik at du får litt tid til å teste hvor langt beltet er, evt spørre etter belteforlenger før alle får satt seg. Det beste er å hoppe i det Og husk at beltelengden varierer fra flyselskap til flyselskap, men også fra sete til sete (byttet en gang sete med noen, og da fikk jeg plutselig lengre belte gitt, type 15 cm lengre enn det andre)

Lykke til Dette går nok bra!!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCSCYid/]

[/url]
myrtle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 13:40   #5
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: Fly med jobben

Takk for svar - dere er søte <3

Akkurat nå er jeg helt ute ... Har googla hurtigslankekurer og sykehusdietter og suppekurer og alt mulig for å finne en måte å gå ned 20 kilo på en mnd (og enda er det ikke sikkert det passer ...). Jeg veit jo at det er umulig, men har likevel et håp. Og dere, jeg er schwæææær altså. Ikke bare litt - men typ 60-70 kilo for mye. Så frykten er velbegrunnet. Og det hjelper ikke akkurat på selvbildet å lese litt på nett om dette her, folk er ufine i kommentarfelter!

Nei uff ... fra og med i morgen blir det beinhard ketolysekur!!
Så håper jeg at jeg får plass i flysetet om tre-fire uker. Sannsynligheten er i allefall større ...

(men først må jeg bestille flybilletter - har ikke klart det heller enda)

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 14:57   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Pust dypt inn og ta det med ro. Jeg flyr gjennomsnitt en t/r reise i måneden. Hovedsakelig med Ryan air og de er vel ikke mest kjent for god plass.
Men jeg veier nesten 140 kilo og får fint plass i setet. Beltet derimot kan jeg bare glemme, men får belteforlenger. De er stort sett veldig høflige og diskret.
På noen fly er det såvidt gubben min har noe å gå på når han fester beltet og han er tynn. Andre steder igjen får t.o.m jeg på beltet med god margin.

Det er mange som trenger belteforlenger. Det er ikke bare vi som er for store her i verden.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:00   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Og ja. Folk er forferdelig ufine! Det hjelper ikke akkurat på selvtilliten.
Men det er hvertfall ikke vi som ikke kan oppføre oss!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 13:20   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Jeg har mange titalls kilo for mye jeg også, og har aldri tenkt på engang at det skulle være et problem å få plass på fly jeg flyr sikkert ti-tolv ganger i året, innenlands og utenlands, og har aldri hatt noe problem. Sambo som er både høy og kraftig i overkroppen har innimellom litt trøbbel med å få plass til både beina og bordet, men det er alt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 21:14   #9
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: Fly med jobben

JAAAAAAAAA!!! Jeg kom inn i flybeltet
Jeg fikk det på, uten å måtte vri og vrikke og trykke og presse på magen - jeg bare knipsa det på. Og kunne til og med vært et par cm større rundt magen!! Det kaller vi god margin!!

Jeg var dritredd, og hadde ikke bestemt meg for om jeg skulle be om belteforlenger før jeg satt meg eller etterpå om det viste seg å være for lite. Heldigvis feiga jeg ut - og sparte meg selv for den ydmykelsen. For jeg trengte jo ikke forlenger!!!

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 21:38   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.

JAAAAAAAAA!!! Jeg kom inn i flybeltet
Jeg fikk det på, uten å måtte vri og vrikke og trykke og presse på magen - jeg bare knipsa det på. Og kunne til og med vært et par cm større rundt magen!! Det kaller vi god margin!!

Jeg var dritredd, og hadde ikke bestemt meg for om jeg skulle be om belteforlenger før jeg satt meg eller etterpå om det viste seg å være for lite. Heldigvis feiga jeg ut - og sparte meg selv for den ydmykelsen. For jeg trengte jo ikke forlenger!!!

Så deilig da! Men det er ikke ydmykende å spørre om ekstra belte heller, altså. Det er mange som trenger det. Men det har veldig mye å si på selskapet også.
Jeg har akkurat reist med United og Iceland air. Ingen problemer der. Men f.eks Ryan air... Ikke tjangs! Men jeg spør heller aldri etter forlenger før jeg altså.

Herlig hadde det vært den dagen jeg ikke trengte det, uansett selskap.
Men du er sikkert mindre enn meg uansett og trenger ikke lenger beskymre deg over sånne ting. Nå ser du jo at det går!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 22:06   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Så flott Der kan du se, det lønner seg ikke å ta sorgene på forskudd

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 09:14   #12
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: Fly med jobben

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Så deilig da! Men det er ikke ydmykende å spørre om ekstra belte heller, altså. Det er mange som trenger det. Men det har veldig mye å si på selskapet også.
Jeg har akkurat reist med United og Iceland air. Ingen problemer der. Men f.eks Ryan air... Ikke tjangs! Men jeg spør heller aldri etter forlenger før jeg altså.

Herlig hadde det vært den dagen jeg ikke trengte det, uansett selskap.
Men du er sikkert mindre enn meg uansett og trenger ikke lenger beskymre deg over sånne ting. Nå ser du jo at det går!

Jeg er nok ikke mindre enn NOEN!! Men ja, deilig å ha den bekymringen ute av verden!

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 09:22   #13
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: Fly med jobben

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Så flott Der kan du se, det lønner seg ikke å ta sorgene på forskudd

Stort sett stemmer det nok at det ikke lønner seg å ta sorgene på forskudd. Men akkurat i denne situasjonen lønnet det seg virkelig. For hadde jeg ikke gått ned noen kilo, hadde jeg nok ikke kommet inn i beltet. Så det var bra jeg tok sorgene på forskudd og tok grep!!

Så nå er det lavkarbo for alle penga fram til sommeren - jeg veit at det nytter!

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 22:52   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.

Jeg er nok ikke mindre enn NOEN!!

Si ikke det: http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...o-3739357.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 14:38   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fly med jobben

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.

Jeg er nok ikke mindre enn NOEN!! Men ja, deilig å ha den bekymringen ute av verden!

Du er mindre enn meg Jeg har høyere BMI... Jeg er dritredd for å havne i en situasjon der jeg må fly, for sist jeg fløy veide jeg 15kg mindre og fikk nesten ikke kneppet på beltet på max og jeg satt særdeles ubehagelig, men det har kanskje litt å gjøre med trange seterader( dette var norwegians, fløy gardemoen-sola).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo på jobben Estrella Lavkarbo generelt 22 21-03-10 15:03
Jobben går dritt Kira Bowlers Fysisk og mental helse 10 14-08-09 23:22
Lavkarbomat på jobben Silvandar Lavkarbo generelt 4 14-06-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no