Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan regne karbo i sukkerfri sjokolade?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 14:05   #1
tussa_84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 40
Innlegg: 2
tussa_84 er på en erverdig vei

Hvordan regne karbo i sukkerfri sjokolade?

Hei

Jeg har akkurat kjøpt en sjokolade hvor det var et visst antall karbohydrater. Noen var sukkerarter og andre var sukkeralkoholder. Mens andre bare var karbohydrater hvis dere skjønner hva jeg mener?

Setter opp eks(sjokladen ble spist opp i helga og dum som jeg var kasta jeg papiret )

Karbohydrat: 59 g
sukkerarter2g
sukkeralkoholder: 54g

hvordan regner man på dette? blir det da 59-54 altså 5 g ?? for hvis man regner sammen sukkerartene og sukkeralkoholene blir jo det 56. hvor/hva er de siste 3 grammene?

Litt innvikla men håper noen skjønte og svarer

tussa_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:17   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: hvordan regne karbo i sukkerfri sjokolade?

Du skal regne med 5 karber. Sukkeralkoholer/polyoler er det eneste du kan trekke fra. Hvor de andre karbene befinner seg er ikke godt å vite siden du ikke har noe næringsinnhold. Men det er karber i kakao også

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:18   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: hvordan regne karbo i sukkerfri sjokolade?

Karbohydrater - sukkeralkoholer, altså 5 gr. som du har skrevet, er riktig. De resterende grammene er karbohydrater som ikke er i sukkerform, kan sikkert være stivelse e.l., altså noe som gir samme blodsukkerøkning. Det er det samme som står på en del andre matvarer, f.eks. kjeks sikkert x gr. karbohydrater, hvorav y gr. sukker. Det hjelper ikke å bare se på sukkeret, du må se på "hele pakka"

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:47   #4
tussa_84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 40
Innlegg: 2
tussa_84 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan regne karbo i sukkerfri sjokolade?

Ok, da ble jeg litt klokere tusen takk for svar

tussa_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er det med sukkerfri sjokolade? Tutta87 Ketolysekuren 27 17-02-11 14:57
Regne karbo? ikita Generell diskusjon 3 19-09-09 21:06
Regne ut kh i sjokolade? Tiram Spørsmål og svar 2 17-09-08 16:18
Hvordan regne ut karbo og proteinmengde lykkeline Ketolysekuren 12 05-03-08 19:43
Karbo-innhold i sukkerfri sjokolade?? bringebærbær Lavkarbo generelt 1 18-10-07 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no