Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbo kakao?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-13, 04:19   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Lavkarbo kakao?

Jeg er glad i varm kakao...
Etter jeg startet på lavkarbo har jeg kun drukket en kopp med kakao fra regia, men den inneholder så mye karbo at jeg ikke vil ha den mer....

Hva kjøper jeg på Iherb for å lage en lavkarbo kakao? =)

Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 09:19   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo kakao?

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Jeg er glad i varm kakao...
Etter jeg startet på lavkarbo har jeg kun drukket en kopp med kakao fra regia, men den inneholder så mye karbo at jeg ikke vil ha den mer....

Hva kjøper jeg på Iherb for å lage en lavkarbo kakao? =)

Du trenger strengt tatt ikke Iherb Du kan bruke f.eks regia bakekakao. 2ss i litt vann - kok opp. Tilsett helmelk/kokosmelk og søtning etter smak - varm opp forsiktig under omrøring.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 09:44   #3
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo kakao?

Jeg hører rykter om at de selger Alpro mandelmelk over svenskegrensa, om du noen gang er på de kanter. Her i London er Alpro sin mandelmelk latterlig billig. 3 dl blandet med 1/2-1 ss bakekakao og søtning (f eks steviadråper med sjokoladesmak). Mmm...

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 10:08   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Lavkarbo kakao?

jeg bruker vanlig kakaopulver, fløte blandet med litt vann, og litt stevia eller sukrin, kjempegodt

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 10:43   #5
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Lavkarbo kakao?

Bakekakao, kokosmelk og litt søtning + en dæsj kanel oppå dekker kakaobehovet mitt. Kan ikke ha fløte pga allergi, og er ikke så overvettes begeistret for kokosmelk - derfor kanel Du kan også piske krem av det stive i kokosmelka, uten at jeg kan si hvordan da jeg ikke har prøvd - ennå

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 13:14   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo kakao?

Kakao med minst karbo:
Kakaopulver med minst karbo er- i love eco- som er på ica, soyamelk (ren), natreen/sukralose/tagatesse/sukrin.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 13:21   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo kakao?

Nå inneholder kakaobønna 13-15 gram karbohydrater i seg naturlig uansett hvordan man snur og vender på det. Så lenge kakaopulveret er rent, hvilket de fleste er, så får man det nok ikke særlig lavere i karbohydratinnhold. I utgangspunktet er Regia så bra son noen, men kvaliteten varierer jo. Men nå er det jo begrenset hvor mye kakao som går i en kopp, da. En ss eller mindre? Kakaopulveret har uansett ikke så veldig høy egenvekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 13:42   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo kakao?

Tror du ikke det finnes variasjoner på bønnene? Som med nøtter? Det står forskjellig innhold fra merke til merke. Er det fordi noen måler feil tror du?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 13:50   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo kakao?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tror du ikke det finnes variasjoner på bønnene? Som med nøtter? Det står forskjellig innhold fra merke til merke. Er det fordi noen måler feil tror du?

Klart det finnes variasjoner, og det har sikkert med alt å gjøre fra jordsmonn til temperaturforhold til sesong til gudvethva, men synes ikke nødvendigvis jeg ser så veldig stor forskjell på nøtter heller fra merke til merke. Om det skiller en karbohydrat eller tre, så er det ikke så mye mer enn det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 13:58   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo kakao?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Klart det finnes variasjoner, og det har sikkert med alt å gjøre fra jordsmonn til temperaturforhold til sesong til gudvethva, men synes ikke nødvendigvis jeg ser så veldig stor forskjell på nøtter heller fra merke til merke. Om det skiller en karbohydrat eller tre, så er det ikke så mye mer enn det.

Javel, men jeg trodde du motargumenterte min påstand om at I love eco hadde minst karbo istad,jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 14:11   #11
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo kakao?

Jeg liker godt varm sjokoladedrikk; fløte + vann + sukkerfri sjokolade (Eventuelt 70% e.l.) + kanskje litt søtning - namnamnam

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 15:24   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo kakao?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Javel, men jeg trodde du motargumenterte min påstand om at I love eco hadde minst karbo istad,jeg.

Aner ikke hvor mye karbo det er i det merket, det jeg prøver å si er at det skal godt la seg gjøre å trosse det naturlige i at kakaobønner faktisk inneholder "en del" karbo uten at det mest sannsynlig er noe muffens med merkinga.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 17:17   #13
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo kakao?

Godt med kakao

1 dl fløte
3 dl vatn
1/2-1 ss tagatesse
1/2-1 ss kakao

Mengda kakao utgjere ikkje meir karber, enn at det er som piss i havet

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 17:54   #14
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Lavkarbo kakao?

3dl fløte
1 dl vann
1 ss økologisk Kakao

Så bruker jeg stevia og pittelitt sukrin som søtning.

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 18:03   #15
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo kakao?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Godt med kakao

1 dl fløte
3 dl vatn
1/2-1 ss tagatesse
1/2-1 ss kakao

Mengda kakao utgjere ikkje meir karber, enn at det er som piss i havet

Akkurat

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 18:34   #16
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo kakao?

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

3dl fløte
1 dl vann
1 ss økologisk Kakao

Så bruker jeg stevia og pittelitt sukrin som søtning.

Feit og god kakao

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
kakao


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kakao? Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 25-10-12 08:57
Kakao Pinne Smoothies / drikke 0 28-04-09 22:00
Kakao Kula Smoothies / drikke 14 21-08-08 11:06
kakao? 3 barn i nord Oppskrifter 4 25-10-06 18:40
Kakao? boble Smoothies / drikke 38 05-05-06 20:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no