Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Erstatning til soyaprotein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-07, 16:18   #1
**Angelica**
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 16
**Angelica** er på en erverdig vei

Erstatning til soyaprotein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

Hei!

Jeg har ikke smakt soyaproteinet eller soyamelet, men har lest at mange her inne synes det er vondt på smak.

Bare et lite tips: Jeg bruker proteinet fra tech nutrition. ProZyme heter det, og det selges i flere smaker, derav en nøyral uten smak eller lukt.

Dessuten inneholder det bare 0,6g KH pr 100g i motsetning til soyaproteinet som inneholder 2,8? Eller 2,6? Husker ikke i farten.

Nå har ikke jeg våget å bytte ut hele soya/bakemiks andelen med dette proteinet da, men det sies at det fint kan brukes til baking o.l.

Jeg brukte en liten andel bakemiks (40g) og en stor andel (135g) av dette proteinet i et brød jeg bakte. Dette ble vellykket, og godt på smak.

I neste omgang skal jeg bytte ut hele.

Legger ved en link til siden der det selges:

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=701

__________________



Sist redigert av **Angelica** : 23-02-07 kl 17:31. Årsak: Skrivefeil
**Angelica** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:28   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning til soyapritein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

Dette er det samme jeg bruker.

Absolutt best av de jeg har smakt (nå bruker jeg bare det nøytrale og det med vanilje) og anbefales !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:11   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Erstatning til soyapritein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

men hvordan blir dette på konsistens?er det like tynt
som vanlig soyamel/protein pulver og blir
brødene svampete sånn som med for eks bakemixene?

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:28   #4
**Angelica**
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 16
**Angelica** er på en erverdig vei

Sv: Erstatning til soyapritein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

Ja, jeg tror det blir nesten det samme. Brødet jeg bakte ble hvertfall litt svampete, men helt greit! Nesten som vanlig grovt brød synes nå jeg.

__________________


**Angelica** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:47   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning til soyapritein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

Dette pulveret kan erstatte soyaprotein helt?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:08   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning til soyaprotein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

Det funker for meg, -og min oppskrift. Jeg bruker ikke bakemiks eller soya. Men det kommer litt an på hva annet du har oppi brødet. Jeg har mer nøtter og frø enn protein og det går bra.men om du har mer protein enn nøtter og frø er det mulig det ikke funker like bra. Det kommer også an på hvor grovt du lager: Mitt er veldig grovt, det eneste jeg hakker litt er valnøtter, ellers er det hele nøtter og frø.

Prøv deg frem!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:49   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning til soyaprotein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :)

Så fint Skal bestille med den gang.
Takk for nyttig tråd

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no